Hartvigor Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Ikke at jeg er veldig overrasket, men jeg må si at hvis dette er omtrent alt, og de såkalte omdiskuterte sakene regjeringen har jobbet med i statsbudsjettet, er jeg skuffet. Hvis noen sa dette var venstresiden sitt alternative budsjett ville jeg ikke reagert på det. Statsbudsjettet er på 1245,6 milliarder og de rører på 14 milliarder av dem. Altså 1% endring! Og politikerne lurer på hvorfor mange unge ikke stemmer og mange føler det å stemme ikke har noe si http://www.nrk.no/norge/her-er-budsjettet-samarbeidspartiene-skal-godkjenne-i-dag-1.12667251 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Så du klager (?) på at det er 1% endring, det er ikke noe spesifikt inni budsjettet du vil peke fingeren på da? Lenke til kommentar
Hartvigor Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Ja, både på en endring på minimale 1% og at nesten alle forslagene er så generelle at jeg tror nesten alle partiene på stortinget hadde vært med på dem. Med tanke på de utfordringene vi står ovenfor fremover så er jeg også overrasket at "økonomene" på høyresiden øker budsjettet. Vi har nå dobbelt så stort statsbudsjett som Finland for eksempel. Norge er et høykostland, men å øke et allerede gigantisk budsjett virker på meg som korttenkt. Men valgløfter koster vel sitt og holde. http://www.enerwe.no/okonomi-og-finans/norges-statsbudsjett-er-dobbelt-sa-stort-som-i-finland/ Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Statsbudsjettet er på 1245,6 milliarder og de rører på 14 milliarder av dem. Altså 1% endring! Det hører veldig høyt ut, vanligvis ville det kun være snakk om promiller. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Dette er fordi V og KRF aldri er eninge med FRP og H og dermed blir det kun kompromiss av heke greia . Derfor er det så lite forandringer. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Dette er fordi V og KRF aldri er eninge med FRP og H og dermed blir det kun kompromiss av heke greia . Derfor er det så lite forandringer. Det er et godt poeng. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Dette er fordi V og KRF aldri er eninge med FRP og H og dermed blir det kun kompromiss av heke greia . Derfor er det så lite forandringer. Tja, men det forklarer vel ikke hvorfor FrPs alternative statsbudsjett når de ikke satt i regjering var tilnærmet identisk med datidens regjering, vel der var vel 1% forskjell da og. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Dette er fordi V og KRF aldri er eninge med FRP og H og dermed blir det kun kompromiss av heke greia . Derfor er det så lite forandringer.Tja, men det forklarer vel ikke hvorfor FrPs alternative statsbudsjett når de ikke satt i regjering var tilnærmet identisk med datidens regjering, vel der var vel 1% forskjell da og. Sant nok. Men V og KRF har ikke noen annen funksjon nå om dagen enn å stagnere og stikke kjepper for de to andre partiene. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Tja, eller de andre to partiene har ikke noen annen funksjon nå om dagen enn å stagnere og stikke kjepper for V og KRF Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Ikke at jeg er veldig overrasket, men jeg må si at hvis dette er omtrent alt, og de såkalte omdiskuterte sakene regjeringen har jobbet med i statsbudsjettet, er jeg skuffet. Hvis noen sa dette var venstresiden sitt alternative budsjett ville jeg ikke reagert på det. Statsbudsjettet er på 1245,6 milliarder og de rører på 14 milliarder av dem. Altså 1% endring! Og politikerne lurer på hvorfor mange unge ikke stemmer og mange føler det å stemme ikke har noe si http://www.nrk.no/norge/her-er-budsjettet-samarbeidspartiene-skal-godkjenne-i-dag-1.12667251 Hva mener du egentlig med "ny regjering" i trådtittelen? Det er da ikke 1% forskjell fra forrige regjerings statsbudsjett til denne, men 1% forskjell fra regjeringens forslag til det som blir vedtatt av regjeringspartiene + samarbeidspartiene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå