reyerd Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Windows 10 pc som plutselig mistet tilkobling å borte ble den, finner den ikke igjenn. Finner den på mobil å laptop å funker utmerket. Når jeg deler mobilnettverket med denne pcen kommer det opp å jeg kan koble til. Har forsøkt 2 forskjellige nettverksadaptere, samme resultat. Slått av å på alt flere ganger. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Kanskje du har aktivert 5GHz-nett på ruteren og PC-en ikke støtter 5GHz? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Regionale innstillinger i Windows 10 er satt til Norge? En del wlan-kort baserer seg på regionale innstillinger i OS-et for hvilke kanaler som skal kunne brukes. Hvis ruteren skifter kanal, eller skifter mellom 20 og 40 MHz kanalbredde på høye kanaler på 2,4 GHz-båndet, vil det kunne gi problemer. På 5 GHz-båndet er det også kanaler som ikke alle wlan-kortene støtter - i hvert fall ikke uten oppdaterte drivere. Her hjemme har jeg måtte ta bort at ruteren automatisk skulle sette kanaler på 5 GHz-båndet - må sette den manuelt slik at den tar får noe mellom 36-48. Satt automatisk valgte den 5 GHz-kanal fra 100 og oppover, noe ikke alle enhetene var like glad i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå