Party4life Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) legen min har skrevet ut en pencilin kur til meg. kan jeg få farmasøyten til å endre pencilin kuren til er- max for eks?.. jeg fikk beskjed når jeg var liten at jeg ikke tåler pencilin,fikk røde prikker på kroppen etc. legen jeg var hos, sa jeg skulle prøve pencilin for det med en halv tablett... litt sjipt om jeg får anafylisk reaksjon... ery-max er jo den en får når en ikke tåler pencilin. Endret 23. november 2015 av Party4life Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Nei. Og håper det snart blir forbudt å skrive ut antibiotika til sytepaver som uansett blir frisk etter en dag eller to ekstra sykeperiode. Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 du mener jeg syter? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Om det gjelder deg, vet jeg ikke. Men statistikken tilsier stor sannsynlighet for det. Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 deg om det :-) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Ta det med legen din. Farmasøyter kan og er pålagt å bytte til generika med samme virkestoff hvis mulig for å spare penger og legen ikke har gjort reservasjoner mot generika. Hvis legen skriver ut appelsin til deg kan ikke farmasøyter gi det et eple istedet fordi du helst vil ha det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Generisk medisin skal inneholde samme mengde virkestoff som merkevare, men andre stoffer kan variere. En bekjent reagerer på et stoff i generisk medisin, så legen presiserer at det må være merkevaren.En farmasøyt kan ikke gi deg en helt annen medisin.I tilfeller der de er tom for 50 milligram tabletter, kan de gi deg dobbelt så mange 25 milligram tabletter i stedet, og beskjed om å ta to i stedet for en hver gang du tar tablett. Endret 23. november 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Lækjaren har erfaring for at ein stor del av dei som angivelig ikkje toler penicillin, gjer det likevel. Dei har vaksi det av seg, eller det var kanskje ei misforståing i utgangspunktet (reaksjonen som i si tid kom, skyldest i røynda noko anna, men kom samstundes). Han vil derfor at du skal prøve penicillin igjen, for det er betre enn erytromycin. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Du går ikke fra røde prikker en gang, til anafylaktisk reaksjon mange år senere. Det finnes også ulike typer penicillin. Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 takker for god informasjon :-) da prøver jeg pencelin, har tid.revmatisk feber og må få heftige ab kurer når strep blusser opp :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå