Gå til innhold

[EL] Liverpool - Bordeaux

Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har forøvrig registrert to nye spillere i EL-troppen før kampen:Det dreier seg om Brad Smith, som er blitt tildelt trøye nummer 44, og Adam Phillips som skal spille med nummer 73 på ryggen.

Hva sier regelen som tillater å sette inn nye spillere i troppen slik som dette?

Grunnen til at jeg lurer er at Teixeira ikke er i troppen, så hvorfor blir ikke han tatt med plutselig?

Syns å huske at jeg leste en plass at Klopp var misfornøyd med at Teixeira var blitt utelatt av Rodgers og kompani.

Lenke til kommentar

Coutinho spiller ikke i håp om å bli frisk til helgen, eller?

Jepp. Han ble scanna etter han haltet av banen, og det var ikke noe alvorlig.

Vi har forøvrig registrert to nye spillere i EL-troppen før kampen:Det dreier seg om Brad Smith, som er blitt tildelt trøye nummer 44, og Adam Phillips som skal spille med nummer 73 på ryggen.

Hva sier regelen som tillater å sette inn nye spillere i troppen slik som dette?

Grunnen til at jeg lurer er at Teixeira ikke er i troppen, så hvorfor blir ikke han tatt med plutselig?

Syns å huske at jeg leste en plass at Klopp var misfornøyd med at Teixeira var blitt utelatt av Rodgers og kompani.

Man kan ta ut en 25-mannstropp til EL. Av disse må minst 4 være homegrown (altså "oppfostret" i en engelsk klubb). Ytterligere 4 må være fra klubbens egne akademi. Det er disse fire siste vi ikke har, den som er nærmest en A-lagsplass av akademispillere er Jon Flanagan og kanskje Rossiter, Brannagan og Randall.

Smith og Phillips er akademispillere, og er derfor i EL-troppen nå, sammen med Brannagan og Randall. 

Lurer på om det er en regel at alle spillere som er født i 1994 eller senere og som har vært i klubben i 2 (3?) år når som helst kan meldes inn i troppen uten å ta opp plass. Usikker. Teixeira havner i alle fall ikke i kvoten for verken homegrown eller akademi, og da måtte vi i så fall ha ofra en annen spiller.

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...