bgjervik Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Har selv opplevd å donere til et prosjekt hvor eieren til slutt forlot prosjektet og tok med seg pengene. De få som faktisk mottok produktet rapporterte at kvaliteten langt i fra stod til forventningene. Dette løses på en svært enkel måte for de som er smarte nok: Kjøp alltid varer på nett med kredittkort. Jeg fikk tilbake hele summen min fra VISA etter en måneds tid fra jeg opprettet saken i min nettbank. I følge VISA sees ikke dette på som donering, men et produktkjøp. Ellers hadde VISA's advokater gått langt for å hindre meg og andre uheldige i å få refundert et rødt øre. Jeg fikk motsatt svar fra Visa når jeg opplevde det samme. De valgte å avvise. Muligens fordi de fikk svært mange reklamasjoner på det prosjektet jeg prøvde å kjøpe fra. Det nyttet ikke å si til skandiabanken at leverandøren faktisk løy i sitt tilsvar på reklamasjonen. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Da høres det ut som VISA / Skandiabanken trodde på selger fremfor kjøper. Dårlig forretningsmodell spør du meg... En ting er sikkert; jeg kommer til å boikotte Kickstarter til de endrer på vilkårene, og jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme. Det er den eneste måten å tvinge frem en endring på. Så lenge Kickstarter tjener fett med penger har de ingen grunn til å gjøre noen endringer. Har selv opplevd å donere til et prosjekt hvor eieren til slutt forlot prosjektet og tok med seg pengene. De få som faktisk mottok produktet rapporterte at kvaliteten langt i fra stod til forventningene. Dette løses på en svært enkel måte for de som er smarte nok: Kjøp alltid varer på nett med kredittkort. Jeg fikk tilbake hele summen min fra VISA etter en måneds tid fra jeg opprettet saken i min nettbank. I følge VISA sees ikke dette på som donering, men et produktkjøp. Ellers hadde VISA's advokater gått langt for å hindre meg og andre uheldige i å få refundert et rødt øre. Jeg fikk motsatt svar fra Visa når jeg opplevde det samme. De valgte å avvise. Muligens fordi de fikk svært mange reklamasjoner på det prosjektet jeg prøvde å kjøpe fra. Det nyttet ikke å si til skandiabanken at leverandøren faktisk løy i sitt tilsvar på reklamasjonen. Lenke til kommentar
ArticWolf Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Vel de har solgt dette produktet via sin nettbutikk på www.flyzano.com også. Jeg gjorde så etter at jeg fant produktet på Kickstarter i sin tid. Regner med jeg står sterkere for å få penger tilbake. Om ikke fra produsent/leverandør så muligens VISA. Hadde jeg bare kjøpt med Mastercard hadde det ikke vært et spørsmål om heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå