Olecjen Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Hei, kom inn på saniteten i forsvaret. Hadde fsan sjø på tredjevalg og var ikke på intervju. Tok det egentlig bare fordi det var en mulighet for meg å komme på båt. Er motivert for å forsette førstegangstjeneste, men ikke som fsan på land. Burde jeg snakke med troppsjef om dette, er det egentlig mulig å bytte stilling? Takk for svar! Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Det er mulig å bytte stilling. Men bare til stillinger som ikke har blitt tatt, med andre ord de mindre populære stillingene. Men kommer an på hvor lenge du har igjen på rekrutten etc. Hør med troppsjefen din om hvordan du skal gå videre med det. Lenke til kommentar
Olecjen Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Takk for svar. Er allerede i begynnelsen av fsan kurset. Skal høre med troppsjef. Mindre populære srillinger? Som vakt og sikring? Noen som har erfaring med fsan kurset? Har hørt at det er en av de tyngste tjenestene. Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Takk for svar. Er allerede i begynnelsen av fsan kurset. Skal høre med troppsjef. Mindre populære srillinger? Som vakt og sikring? Noen som har erfaring med fsan kurset? Har hørt at det er en av de tyngste tjenestene. Hei Kurset er ganske omfattende, men ikke særlig fysisk krevende. Sist jeg sjekket var det vel slik at de som gjorde det bra på kurset og på rekrutten fikk de stillingene de søkte på, og de som ikke gjorde det bra måtte ta til takke med det som ble igjen. Stillinger på fartøy var gjerne populære. Hvis det fortsatt fungerer sånn bør det vel være en motivasjon til å stå på under kurset? Noen heldige (flinke) fikk også stilling på tropp 1 på FSAN på Sessvoll. Troppen besto av både sjø og luft. Det var den grønneste tjenesten man kunne få, og jeg tror de hadde det innmari artig. Kjørte ambulanse og beltevogn og stilte med skarp sanitetsstøtte til store øvelser osv. Lenke til kommentar
Olecjen Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Takker for svar! Det er slik at noen kommer på båt og andre på landtjeneste. Jeg fikk da sanitet land. Har hørt on tropp 1, men er ikke interessert i en mer grønn tjeneste. Trives forsåvidt ganske greit, men det er mye teori. Må gjennom gsuen som befalet sier er tungt fysisk. Er ikke i noe særlig god form, tror du jeg kan bli dimmitert av den grunn? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Med unntak av Operative stillinger vil jeg si Sanitet stiller ganske så høyt ift. spenning og kunnskapsverdi videre, hadde ikke vurdert V&S i det hele tatt. Lenke til kommentar
Olecjen Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 Flott! Skal prøve å fullføre saniteten. Må bare igjennom to eksamener først. Hvis noen har informasjon å komme med om tjenesten så værdsettes det! Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) GSU = grunnleggende soldatutdanning Meningen er at alle skal gjennom et minimum av soldatutdanning i løpet av en førstegangstjeneste. Velferdsassistentene er også på skytebanen av og til, siden de også skal ha fullført GSU. Så den kommer du nok ikke unna uansett. Folk dimmiteres nok ikke pga dårlige resultater i GSU så lenge de er tjenestedyktige Endret 6. desember 2015 av krsvgr Lenke til kommentar
Olecjen Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Får se hvordan gsuen for sanireten er. Noen som vet hvordan livet ved sykestuene er? Endret 6. desember 2015 av Olecjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå