Pug Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) [url="http://home.no.net/melwasul/"]http://home.no.net/melwasul/[/url] Hva synes dere? Dette er min første side kodet i notepad... Alle tips tas i mot med takk! Endret 15. november 2003 av Pug Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Da jeg går inn på siden så får jeg opp Error: Daily Bandwidth Allocation Exceeded. Så du må nok vente til i morgen for kritikken, hvis du ikke har en annen server å ha siden på. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Stilig at du har klart å skaffe deg bravehost plass Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Oki, noen som vet noen bedre host's enn bravehost? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hva er det du leter etter da? Gratis uten ss eller ikke-gratis med ss og hele pakken? Trenger du php/asp/mysql? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) home.no.net (start.no) er en bra host. vet ikke om det er noen begrensning på "Daily Bandwidth". Noen som vet? du får i alle fall 30 MB gratis lagrinsplass. med støtte for php. - smidt Endret 15. november 2003 av tsmidt Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Har aldri vært med på noen grenser på http://home.no hvertfall. Men det er jo 20MB uten noen som helst støtte for server side. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 >> http://www.0hosts.com/ kan være et nyttig verktøy. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Har nå fixet start.no som webhost. Kosta meg en tier, men det er alt. Veldig OK og reklame-fri host! Link: http://home.no.net/melwasul/ Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Some1? Ingen kritikk? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 bildet oppe til venstre er forstyrrende vanskelig å forstå hva skal være (avataren din) ellers litt "feig" eller "safe" side, ingen forsøk på noen fragevalg eller design utover feil-sikkert svart med vite og grå linjer bare for å si noe Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 enig med Torbjørn. siden er litt feig, eller forsiktig. ikke gjort noen sprell.. - synes du kunne har gjort noe med området bak menyen. forstår jo at det er meny, men hadde vært stiligere om det skilte seg litt mer ut. - teksten i menyen kan trygt også reduseres i størrelse. - det er kun to farger som går igjen på siden, grått og svart. bortsett fra de linkene(!) ikke bra, og de grønne (!!) overskriftene... det passet absolutt ikke sammen. de må stå i stil til fargene på resten av siden. bruk colormatch.dk kan være et nyttig verktøy. - en link til gjesteboken burde vært med i menyen. - og bakgrunnsbilde i gjesteboken. no good. ok så lenge det bare er få som har skrevet i boken er det ok for da vil ikke bildet "gjenta" seg selv (komme på nytt og nytt". rekker ikke mer nå- - smidt Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Fargen på linkene kan du prøve deg frem litt mer på... Se om du finner en bedre. Skriften i menyen er alt for stor, spør du meg. Headeren (Vegards Heimsie^^) er ikke særlig spesiell, og hva de ^^ skal være, tja... Det må vel gudene vite. Jeg ville kuttet ut mapping-linkingen i menyen. Litt kjip bakgrunn. Men det er kult at du har skrevet alt i notepad og at du bruker CSS. Prøvd Dreamweaver? Endret 16. november 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 alltid bra når Torbjørn er enig med Torbjørn Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Takker! Jeg får ikke til å ordne link color. Du kan sjekke css kodingen ( http://home.no.net/melwasul/style1.css )her, men jeg tror ikke det er noen feil på den... Har tenkt å ordne et mer spennende designe med "ice" farge og svart... ( Har fått tak i PhotoShop nå =) ) Logoet/avataren min er helt amatør, prøvde bare å lage "noe" i Paint Shop Pro... Noen som vet om hvordan lage "kule" logoer i paintshop pro? Hva bør jeg bruke istedet for imagemap? (Er helt nybegynner i html / css) Skal fixe gjesteboken =) Flere forslag/kritikk? Endret 16. november 2003 av Pug Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvilke farge vil du ha da? jeg bruker aldri "a:link", men bare "a". Istedenfor mapping bør du bruke ren tekst som linker. Bruk photoshop hvis du har det! Ikke paint shop pro. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Hvilke farge vil du ha da? jeg bruker aldri "a:link", men bare "a". Istedenfor mapping bør du bruke ren tekst som linker. Bruk photoshop hvis du har det! Ikke paint shop pro. a:link? I css skjemaet? Jeg tenkte på noe lyst-blå-gråaktig farge på linkene. Hvordan bruke ren tekst? Hvordan setter jeg opp det? (Som sagt: newbie) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Slik: A { text-decoration: none; color: #9999ff; } A:visited { text-decoration: none; color: #CCCCFF; } A:active { text-decoration: none; color: #70CCFF; } A:hover { text-decoration: none; color: #33CCFF; } Der er noe lyseblå-grå-aktig, tror jeg.. #9999ff, altså. Jeg fjernet også :LINK, som du ser. Prøv å lime inn den i CSS-skjemaet. Erstatte med det som står der. Du må bare dele inn siden slik at du får en del på venstre siden med CSS. home.no.net er litt tregt for øyeblikket... Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Slik:A { text-decoration: none; color: #9999ff; } A:visited { text-decoration: none; color: #CCCCFF; } A:active { text-decoration: none; color: #70CCFF; } A:hover { text-decoration: none; color: #33CCFF; } Der er noe lyseblå-grå-aktig, tror jeg.. #9999ff, altså. Jeg fjernet også :LINK, som du ser. Prøv å lime inn den i CSS-skjemaet. Erstatte med det som står der. Du må bare dele inn siden slik at du får en del på venstre siden med CSS. home.no.net er litt tregt for øyeblikket... Funka ikke. Uansett, hvordan lage annen side-meny enn med image map? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå