Gå til innhold

Hvilken operatør bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter noen år med jobbtelefon kan det nå være at det blir slutt på det for min del.

Da må jeg ha et nytt abonnement, og jeg har noen krav som bør innfris..

 

- Telenor-nett!

- Minst 5GB data i mnd, gjerne mer.

- Hastighet på 20Mb/s eller mer.

- Billig databruk i utlandet (først og fremst europa)

- Billig tale og sms i utlandet (først og fremst europa)

 

Om taletid er inkludert eller ei er ikke så nøye, jeg ligger på 2-300 minutter taletid i mnd.

Hva gjelder SMS ligger jeg på 30-50 SMS i mnd.

MMS er irrelevant, det har jeg ikke sendt på flere år.

 

Mitt nåværende abonnement er hos Hello.

 

Pris: Lavest mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen abonnement som dekker alle kravene dine til en billig penge men noen kommer nær i det minste. Laget en liten oversikt (alle har Telenor-dekning):

 

Hello

Hello Elsk til 259 kr mnd som gir 5 gb data (10 mbits hastighet) og fri bruk av ordinære ringeminutter og sms + 100 mms inkludert. 

Hello Lek til 298 kr mnd som gir 8 gb data (40 mbits hastighet) og fri bruk av ordinære ringeminutter og sms + 100 mms inkludert.

 

Hello har grei pris på databruk i Europa (0,65 kr per mb) men ikke de beste ringeprisene med 1,49 kr min for både inn- og utgående anrop hjem til Norge. Sms koster 0,39 kr per stk.

 

Talkmore

Talkmore Fritt 5000 til 299 kr mnd gir 5 gb data (10 mbits hastighet) og fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms.

Talkmore Fritt 8000 til 399 kr mnd gir 8 gb data (20 mbits hastighet) og fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms. 

 

Talkmore sine frie ringeminutter, sms og mms gjelder også ved bruk i Norden. Data i Europa er 0,99 kr per mb, ringeprisene er 1,35 kr per min for utgående anrop og 0,37 kr per min for innkommende anrop. Sms er 0.39 kr per stk.

 

Djuice og Telenor

Djuice nonstop L til 299 kr mnd gir 5 gb data (10 mbits hastighet) og fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms. 

Djuice nonstop XL til 399 kr mnd gir 8 gb data (20 mbits hastighet) og fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms. 

Telenor Mobil til 349 kr mnd 6 første mnd (deretter 399 kr mnd) har abonnement med 5 gb data (fri fart ut juni 2016 og fri ekstra datasim første 6 mnd) og fri bruk av ordinære ringeminutter og sms. Mms koster 1,99 kr pr stk.

 

Djuice og Telenor koster 2,06 per mb data i Europa med makspris på 29 dagen som gir deg 50 mb data. Du kan også kjøpe ukespakke for 199 kr som gir 400 mb data i 7 dager. Utgående anrop koster 2,03 per minutt og innkommende anrop 0,53 per min eller du kan velge å betale 5,99 kr per samtale og ringe så lenge du vil. Sms koster 0,64 kr pr stk.

 

Telipol

Telipol FriBruk 5GB til 295 kr mnd gir 5 gb data (20 mbits hastighet) og fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms. 

 

Data koster 1,99 kr per mb i Europa, utgående anrop er 1,98 kr per min og innkommende 0,49 kr per min. Sms koster 0,59 per stk.

 

-------------

 

Jeg har selv Hello Lek som er den som gir mest data og fart for pengene med Telenor-dekning og har per i dag ikke en aktiv strup på hastighet på 4G med dette abonnmentet når jeg har testet (oppnår lett 70-100 mbits ned). Det negative er som tidligere nevnt ikke de beste ringeprisene i Europa (særlig mottak av samtaler). De andre alternativene er ganske like, hovedforskjellen vil ligge i utenlandsprisene og at ingen utenom Hello leverer mer enn 10 mbits hastighet for under 300 kr per mnd.

 

Edit: Og der var Hello.no oppdatert med helt ny look på nettsiden og nye abonnement, Hello Lek er nå erstattet med et abonnement som har 10 gb inkludert for 300 kr mnd med maks 10 mbits hastighet og de har ikke lengre alternativ med 5 gb som tilsvarer Hello Elsk.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...