Gå til innhold

Høylytte klikkelyder GDRIVE mini 1tb

Anbefalte innlegg

Kjøpte for 2 uker siden en GDRIVE (G-technology) disk fra apple.com etter at min gamle mybook krasjet.

Men i dag da jeg skulle bruke disken lagde den høylytte klikkelyder som om den ikke fikk kommet ordentlig i gang. Kan dette være normalt eller er den på tur til å krasje denne også? Jeg skrudde den av og på og byttet inngang på USB-huben og nå ser det ut til at den fungerer bra.

Bør jeg bare refundere denne? Betalte litt ekstra for harddisk denne gangen pga pålitelighet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens, men det er ikke en selvfølge at NAS har RAID, de fleste forbruker NAS-bokser har vel heller ikke RAID 1 eller de andre redudante variantene. NAS er jo bare nettverkstilkoblet lagring, har ingenting med sikkerhet eller redudanse å gjøre sånn i bunn og grunn :p

Lenke til kommentar

Kan du forklare hva det er som gjør NAS mer pålitelig enn en annen lagringsløsning som står stille på et sted?

TS har ikke sagt den ligger helt stille, derfor er nas mer pålitlig siden den står stille hele tiden, selv om Ts tar med macbook'en (eller hva han nå har) rundt omkring. 

Uten å vite med akkurat denne eksterne harddisken, så er nok noen hgst 3,5 harddisker mer pålitelige enn en noen 2,5 eksterne harddisker. 

Lenke til kommentar

Er det en harddisk uten egen strømforsyning og kun én USB-tilkobling? Noen av de kan slite med å starte opp i visse porter pga. strømtrekk helt i grenseland.

Det var også min tanke, men jeg blir jo livredd at den vil slutte og fungere og data går tapt. Mulig at jeg bare refunderer og kjøper en lik disk på nytt. Jeg har lest mye bra om G-Technology og det var derfor jeg brukte litt ekstra på denne.

Den har inngang for strømforsyning, men fulgte ikke med kabel. Den skal klare seg uten. Men USB-hubben er koblet til strøm.

Kan du forklare hva det er som gjør NAS mer pålitelig enn en annen lagringsløsning som står stille på et sted?

TS har ikke sagt den ligger helt stille, derfor er nas mer pålitlig siden den står stille hele tiden, selv om Ts tar med macbook'en (eller hva han nå har) rundt omkring. 

Uten å vite med akkurat denne eksterne harddisken, så er nok noen hgst 3,5 harddisker mer pålitelige enn en noen 2,5 eksterne harddisker. 

Jeg har to eksterne harddisker hvor jeg laster over alt til den ene med jevne mellomrom (som backup). Den ene ble ødelagt nå nylig og jeg erstattet den med denne.

Disken ligger i ro på pulten og brukes kun av og til med en macbook ifm. bilderedigering. Kun bilder og video på diskene.

Takk for alle svarene.

Endret av push pins
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...