Mazeking Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Er på utkikk etter en eller annen brukt SUV type bil til 250.000 - 350.000. Max 2 år gammel. Helst ikke over 50.000km. Helst bensin eller hybrid. Automatkasse er et must! Ser man får ymse brukte biler med automat til den prisen. Er det automatkasse fra noen leverandører man bør unngå? Det kommer opp ganske mange biler når man kikker i dette prisleiet. Dessverre så er det en del utgaver som ikke har automat, men det setter jeg nå som et must etter å ha kjørt med det i mange år. Er det noen som har noen tips på biler å komme med? Noen automatkasser/blityper som har helt klart dårlig rykte? Evt noen i denne kategorien med bra automatkasse? Ha en super søndag alle sammen! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Skoda Yeti, Mitsubishi Outlander og Subaru Forester er vel de største bilene det finnes noen få av innenfor ditt budsjett med kravene du har. EDIT: Denne er vel mest politisk korrekt for tida: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59943896 Endret 22. november 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Vær obs at noen har CVT automat og ikke klassisk automat med converter. Om ikke du har prøvd det så kan det anbefales å gjøre det før du kjøper. Kvaliteten der er like ymse som på klassisk automat (mitt inntrykk, er ikke fagmann!), men er nokså annerledes å kjøre, mye mer "sluring", lett å få høyt turtall under aksellerasjon, f.eks. Kjøper du noe som er kjørt under 50.000 er det normalt god vare uansett, og akkurat på tide å ta en oljeflush på kassen. Både CVT og klassisk automat bør få oljebytte/flush hver 60.000KM, og jeg kan anbefale å spandere litt ekstra på best mulig syntetisk olje. Årsaken er at hovedgrunnen til at automater ryker er for høy temperatur på oljen, oljen blir "svidd". Du kan lukte det på oljen. Lukter oljen svidd er kassen i praksis på vei til å dø. Syntetisk olje pleier å ha bedre egenskaper i.f.t. varme, derfor sier jeg syntetisk. Valvoline og Royal Purple er 2 produsenter jeg har god erfaring med, begge leverer oljer som tåler "litt mer".Det kan være smart å få på egen kjøler til oljen. Koster 4-5.000,- å få det gjort, og vil garantert øke levetiden på kassen betydelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå