Smilsmilja Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Hei! Dersom man tar eksamen i 1P når man har standpunkt i 1T, kan man få P karakteren på førstegangsvitnemål? Eller blir det ordninært siden det ikke er samme fagkode? Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 De snakket om å fjerne muligheten til å ta P isteden for T da jeg gikk i vg2 for 2 år siden. Du må nok høre med skolen din, evt. UDIR. Lenke til kommentar
Smilsmilja Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 noen som har hørt noe liknende? Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 noen som har hørt noe liknende? I morgen har jeg 1P eksamen som skal erstatte standpunktskarakteren min i 1T. Dette går greit siden jeg har hatt R1. Om du kun har hatt 1T før så er du nødt til å ta både 1P og 2P for å erstatte karakteren for 1T. 1P vil bli med på førstegangsvitnemål om du tar eksamenen mens du fortsatt går på vgs, men vil komme på ordinært vitnemål om du tar den etter vgs. Lenke til kommentar
Smilsmilja Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Men jeg har s1 nå? Det blir vel samme som ved r1? Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Men jeg har s1 nå? Det blir vel samme som ved r1? Stemmer. I ditt tilfelle vil derfor 1P kunne erstatte 1T. Lenke til kommentar
Smilsmilja Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Fantastisk! Har meldt meg opp til eksamen imorgen, men ble så usikker! Hadde ikke giddet hvis det ikke hadde hjulpet meg noe... Krysser fingrene! Om man velger å bytte ut karakteren, for man da to karakterer? En standpunkt og en eksamen? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Det faget du tar privatisteksamen i vil ikke vises med standpunktskarakterer. Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Fantastisk! Har meldt meg opp til eksamen imorgen, men ble så usikker! Hadde ikke giddet hvis det ikke hadde hjulpet meg noe... Krysser fingrene! Om man velger å bytte ut karakteren, for man da to karakterer? En standpunkt og en eksamen? Karakteren du får på privatisteksamen vil erstatte alle tidligere karakterer i faget, dvs. at privatist(1 karakter) erstatter både standpunkt og tidligere eksamen(2 karakterer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå