G2Petter Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Jeg lurer på å skaffe meg en Chromecast jeg kan koble på TV-en og surround-anlegget mitt. Utfordringen er at receiveren min ikke har HDMI inn, kun optisk, i tillegg til dde analoge inngangene. Derfor tenkte jeg å skaffe en splitter som kan skille ut lyden fra et HDMI-signal, f.eks. sånn som denne. Er det noen som har erfaring med et produkt som gjør dette og som fungerer med Chromecast? Jeg så at enkelte av de boksene f.eks. ikke støtter alle codecs, etc. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 hvorfor ikke koble en optisk kabel fra tv'n til forsterkeren? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Nå skulle jeg til å si at "TV-en min har ikke optisk utgang", men jammen hadde den det! Jeg skal teste den løsningen, men med mindre TV-en har pass-through på lyden i avslått tilstand betyr det at jeg må ha den på hvis jeg vil høre på musikk, noe som ikke er helt heldig siden den defaulter til en BSOD-blå skjerm når den ikke får bildesignal. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Det fungerte fint, men problemet er som sagt at det ikke går an å høre på musikk med TV-en av. Nå slår det meg at det kanskje ikke ville vært mulig med en splitter heller, siden Chromecast kanskje registrerer at TV-en er av? Uansett, takk for forslaget; dette er mye bedre enn ingenting! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 hadde du hatt forsterker med HDMI kunne du satt Chromecasten rett i forsterkeren og da kunne du streamet lyd uavhenig av om tv'n er på eller ikke. Jeg har både Chromecast audio og Chromecast koblet til forsterkeren. Jeg vurderer å ta ut Chromecast audio da lydkvaliteten er nokså lik på begge men streamer jeg lyd til Chromecasten (ike Chromecast audio) så får jeg i det minste album art fra Spotify og det er ganske kjekt. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Ja, det hadde vært det beste. Forsterkeren er en Denon AVR-1907 som jeg fikk billig hos Hi-Fi Klubben på tampen av 2007 fordi AVR-1908 hadde kommet ut, og den hadde blant annet HDMI-switching. Jeg er veldig fornøyd med den, men det hadde selvfølgelig vært digg å slippe McGyver-løsninger nå ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå