merterje Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Jeg har tideligere et innlegg her ang. overføring av apper til minnekortet, og jeg har overført til minnekortet alt som er mulig. Jeg har en HTC Desire 500. Nå lurer jeg på hva som skjer hvis jeg krypterer telefonens lagringsområde, som det kan gjøres på min mobil. Det er slik at hvis jeg gjør det, kan jeg ikke angre, og jeg må opprette en Pin-kode eller et passord som jeg må bruke hver gang strømmen slås på på mobilen. Men det er da greid ?? Men medfører kryptering at jeg får bedre plass i telefonens lagringsområde til f.eks. plass til flere apper ?? Går krytering utover kvaliteten på det som er i mobilens lagringsområde ?? Eller hva er fordelen/ulempen med kryptering ?? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Ulemper med kryptering er at for å lese og skrive data må det hver gang dekrypteres/krypteres som medfører ekstra cpu bruk (ressurser) Sies det kan merkes økt batteribrukstid . Resultatet på en medium spec (low i dagens målestokk) HTC fra over 2 år tilbake med eldre OS versjon vil nok være merkbar lavere ytelse. En annen ulempe er også at du tvinges til komplekst passord for å låse opp (skjermlås/telefonlås) da disk enkrypt key er koplet til denne , 4 sifret pin med tall er poengløst med kryptering og du vil ikke kunne bruke pattern unlock. Det er kun i user data du vil ha enkrypet data ikke system filene. Så man "vil" kunne kjøre factory resett. Filer blir ikke mindre av kryptering. Litt større faktisk (ubetydelig) for header data krypt/key info. . Endret 22. november 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå