ChiaroScuro Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Samsung Android Onecall Kona fikk nytt simkort, like før avreise. Kan kun ringe nødnummer. Kan ikke sende sms. Mob virket i Norge. Samme skjedde meg tidligere i år. Løsning: Sett inn aannet simkort. Slå på mob. Slå av, Sett inn det nye simkort - Alt OK. Problem denne gang:Har ikke annet simkort som passer. (Mini -mini) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 OneCall som er ansvarlige for dette. Roaming avtaler med operatør lister lagret i dems SIM-kort PRL ved roaming som ikke virker etc. Igjen bare bekrefter dette med ymse problemer hos de : http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=33868 Skal du ha noe som virker med minst mulig problemer så kjøp abonnement av dem som også eier infrastruktur (mobilnett) i eget land. Ikke roaming operatører . Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Hvis det er snakk om abonnementene CTRL eller kontant, så har OneCall en sær løsning: https://onecall.no/kundeservice/utland-bruk Og de har en sær side hvor man ikke kan lenke til en bestemt sak... Rull litt ned på siden og klikk på Ringe i utlandet med CTRL og Kontant. Endret 22. november 2015 av Mr D Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Javel man kan ringe med prefiks , * # kode 145 Kronglete tjenester og sær/vanskelig bruk faller ikke i mitt hode under begrepet "like bra , ..." Sende SMS til sin SMSC (onecall +4747919000) når man er i land hvor man må ringe til Norge med *145*0047XXXXXXXX# funker vel ikke da. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Hmm, kanskje Onecall er en av "mobilfellene" en bør unngå? Takk for svar. Jeg ser nå en melding:"Nettverk (NetCom) ikke tilgjengelig. Startet auto søk, og nå strømmer sms'ene inn. Så nå må jeg finne ut hvilket nettverk jeg er tilkoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå