Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Switch, router, samme nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei

Har i dag en router fra en leverandør. Fra den har jeg en kabel direkte inn i min PC, ca 20 m kabel lagt.

Nå blir det å komme opp en ny PC ved siden av min. Vil det fungere å koble kabelen inn i en switch?(som f.eks denne her?)

Får vi da samme nettverk? Vil det fungere?

I dag har jeg også en kabel fra den routeren inn i en annen router på andre siden av huset får å få wifi på mitt TV rom. Disse har forskjellig nettverk. Er det noen muligheter å få disse på samme nettverk?

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er akkurat det en switch brukes til. De fleste routere har flere porter, og det er fordi de har en innebygget switch.

Du har to trådløse routere? Den andre routeren er et accesspunkt. Den bør ha en annen SSID, men kan være på samme nettverk. Den må da konfigureres litt anderledes, som å settes til bridge mode og slå av DHCP.

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=ItRQVqK8BrGr8we2yZfwBg&gws_rd=ssl#q=router+as+access+point

Lenke til kommentar

Switch har ikke DHCP server eller NAT adressering så det burde virke veldig bra for å kunne koble til flere enheter, du vil være på samme nettverk ja.

Det er bare manage switch som gir VLAN og Link agregation som muligens kan gi noen problemer.

Angående siste, regner vel med en av routerne er satt opp i bridge mode? Du kan jo slå av trådløs på en ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...