Dapp47 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Banken jeg er i dialog med nå ang boliglån synes det er greit at jeg sparer i BSU, men anbefaler meg at jeg ikke bruker den til bolig enda. EK er viktigere enn BSU spørr du meg, men ville selvfølgelig fylt opp BSU om du har skatt på over 5000 i året. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Å heller spare i enkeltaksjer enn BSU (i alle fall gitt skattefradrag) tyder jo på særdeles lav økonomisk forståelse (kombinert med voldsom appetitt for risiko), noe som i alle fall ikke henger sammen med lav misligholdsrisiko... Men jeg tviler egentlig på at banken gjør såpass inngående vurderinger om den enkelte kunde. De bryr seg primært om betalingsevne og egenkapital. 5 Lenke til kommentar
mannen123 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Å heller spare i enkeltaksjer enn BSU (i alle fall gitt skattefradrag) tyder jo på særdeles lav økonomisk forståelse (kombinert med voldsom appetitt for risiko), noe som i alle fall ikke henger sammen med lav misligholdsrisiko... Men jeg tviler egentlig på at banken gjør såpass inngående vurderinger om den enkelte kunde. De bryr seg primært om betalingsevne og egenkapital. Blablabla...farlig...blablabla...askjer...blablabla...hater børsen...blablabla 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Lykke til videre da 8 Lenke til kommentar
mannen123 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Lykke til videre da Takk, men er ikke avhengi av lykke Da ser det uansett ut til at jeg kommer til å sette de inn på aksjer, siden EK er viktigst. Endret 23. november 2015 av mannen123 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Lykke til videre da Takk, men er ikke avhengi av lykke Jo, det er den klart dominerende faktoren for hvordan det kommer til å gå med "sparingen" din. 3 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Med mindre du sitter på inside info ang alle aksjene selvfølgelig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Med mindre du sitter på inside info ang alle aksjene selvfølgelig. Selvfølgelig, men da ender du etter hvert opp med å straffes for handlingen. 1 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Det viktigste mtp hvor stort boliglån du får er vel egentlig lønn. Vet ikke hva gjennomsnittlig startlønn i Norge er, men vil tippe 3-400 og du får ikke mye lån for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå