PgUp Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Hei. Våknet opp i dag med tett øre på venstre side. Har gått noen timer nå og har ikke bedret seg. Bør jeg komme meg til lege? Har hatt tinnitus i samme øret noen uker men har blitt bedre den siste tiden så har ikke vært til lege for det. Legen har vel stengt på søndager? Mandag er jeg veldig opptatt og. Hvor akkutt er dette tror dere? Er ingen andre symptomer en tetthet. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Har vært plaget av det samme selv. Finn noe som løser opp voks, enten fra apotek eller matolje f.eks. og prøv å skylle rent. Ikke bruk Q-tips. For min del funket det ikke så godt å løsne/skylle ut selv så det endte med legebesøk som igjen henviser deg til en øre/nese/hals spesialist der de suger ut voksen. Dersom det går så langt for din del så lykke til, å få ørevoksen sugd ut var meget ubehagelig. Det er mulig at det lokale legekontoret gjør det uten spesialist-henvisning, men de gjorde det ikke for min del da voksen var i veien så de så ikke trommehinna og turte derfor ikke skylle. Revaxør funker ganske greit så lenge det ikke har gått for langt/dypt. Hold deg unna øreplugger av alle slag og i forbindelse med hygiene skal man i følge spesialisten jeg var hos egentlig bare la voksen være, den kommer ut av seg selv så bare tørk ytterst i øra med papir/håndkle. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Takker for svar! Virker jo sannsynlig det du skriver. Er redd det kan være noe som akutt høretap: http://nevro.legehandboka.no/alle-sykdommer-alfabetisk-oversikt/akutt-horetap-35901.html så derfor jeg lurte på om det kunne vært lurt å oppsøke legevakten bare for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Jeg ville ikke vært altfor stressa, få en time hos legekontoret så kikker de på det. Jeg også ble litt nervøs etter at det hadde pågått en stund, sikkert et par uker i hvert fall. Det er veldig ubehagelig at øret er tett, for etter en stund så føler man seg omtrent døv på den siden. Men jeg vil nok tro, uten at jeg er noen lege på noe vis, at det kun er snakk om et voks-problem. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Klikking i kjeven? Kan være dysplassering av TMJ skiven, kan også være muskulært, f.eks tightness i medial pterygoideus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå