Tarzan93 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 God kveld. Min 1 mnd gammel PC har begynt å fryse. Dette startet etter den kom hjem fra reparasjon. Batteriet er byttet på den. Det skjer ved lette oppgaver. Har nå skjedd 2 ganger på 1 time. Eneste som fungerer er å slå av maskinen. Vet at dette problemet kan komme av mange ting, men vet ikke hvor jeg skal starte. Den virker supert sånn ellers Noen tips? Hjertelig takk Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Ja, du kan jo begynne med å fortelle hvilken type du har osv osv? Lap/ ser det jo utvilsomt ut at du har. Op win eller ?? BmOnline Endret 21. november 2015 av BmOnline Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hmm.. Det er begynner å bli veldig kaldt ute. Har du vurdert å pakke den inn i et teppe for å varme den opp, så fryser den ikke? Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Ja, du kan jo begynne med å fortelle hvilken type du har osv osv? Lap/ ser det jo utvilsomt ut at du har. Op win eller ?? BmOnline Er en ASUS x550z Kjører windows 10 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Hmm.. Det er begynner å bli veldig kaldt ute. Har du vurdert å pakke den inn i et teppe for å varme den opp, så fryser den ikke? Ja, skrudd opp varmen, og jeg fyrer i peisen så den skal slutte å skjelve Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Pcen frøys akkuratt. Alt ble stille. Virker som det er harddisken, men er usikker. kan de være noe annet? Jeg får ikke bluescreen Kan jeg ta en test av harddiskens helse? Pc-en har ikke falt i bakken, den lager heller ikke merkelige lyder. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Høres ut som disken din. Du får ta det som et tegn på at SSD er tingen Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Høres ut som disken din. Du får ta det som et tegn på at SSD er tingen Kan ikke bytte ut den jeg har. PC-en er helt ny. Noe drit hvis jeg må sende den tilbake igjen. Er så mye styr siden den er kjøpt på nettet. Må pakkes i original eske,og ta bobleplast rundt og pakke den i en eske til slik at den tåler fall på 1 meter. Det som er rart er at ASUS sendte den tilbake i den originale esken. Synes de burde pakka den likt som meg, slik at den også tålte fall på 1 meter. Kan kontakte support å høre med de. Har du noen tips til ting jeg selv kan prøve? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Originalesken er designet og polstret for å klare fall på 1 meter, hvertfall på det jeg har kjøpt. Laptop, TV, PC-skjerm og liknende. Hvis det er HDD så er det eneste du kan prøve å bytte den. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Originalesken er designet og polstret for å klare fall på 1 meter, hvertfall på det jeg har kjøpt. Laptop, TV, PC-skjerm og liknende. Hvis det er HDD så er det eneste du kan prøve å bytte den. Takk for svar ! Jeg testa helsa til harddisken via CMD- vinduet. Den er "ok" sier pcen. Har sendt mail til asus, så venter på svar Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Ja, det var da noe..det som du kunne ha gjort, var å se om det var noe "unormalt" i systemet- så lenge pcen virker.Du kan gå inn i task manager (oppgavebehandling) trykk con alt del samtidig. Så går du inn og ser på hvor mange prosesser som går?Sjekk også valget ytelse og se om maskinen bare går med 1- 2 prosent arbeid eller 98 % ledig kapasitet.Det kan jo være at du kan se at det dukker opp noen feilmeldinger her før den eventuelt kutter..slår seg av.Og ja det kan jo være ssd disken som kutter, men det er jo en garantisak så... BmOnline Endret 23. november 2015 av BmOnline Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Kan du kjøre dette å se om det viser noe: WhoCrashed: http://www.resplendence.com/whocrashed Misstenker driver problemer Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Kan du kjøre dette å se om det viser noe: WhoCrashed: http://www.resplendence.com/whocrashed Misstenker driver problemer Jeg kjørte programmet. Analysen fortalte at den ikke fant noe i minidump-mappa til windows. Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. In case you are experiencing system crashes, it may be that crash dumps are prevented from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out. Vet ikke om den "kræsjer" da skjermen bare fryser, men alt står helt stille. Ingen respons. Skjer helt plutselig. Skulle virkelig ønske jeg fikk bluescreen,hadde vært mye lettere. Jeg kan prøve å oppdatere litt drivere å se om det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Jepp nå vet vi det, var derfor jeg ønsket at du kjørte det. Får det samme selv på noen av mine pcer. Da prøver vi dette siden du har nye maskin: http://www.decrap.org/ Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Jepp nå vet vi det, var derfor jeg ønsket at du kjørte det. Får det samme selv på noen av mine pcer. Da prøver vi dette siden du har nye maskin: http://www.decrap.org/ Bli kvitt forhåndsinnstalerte programmer? Fikk svar fra ASUS. De mente løsningen var å reinstallere windows..... ikke gjort det enda. Vil helst slippe. Fikk samme beskjed da det var noe med batteriet mitt, så har gjort det tidligere. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 (endret) Pcen frøys i dag å. I går ble den mye brukt, men det skjedde ingen ting da. Jeg vil høre med dere før jeg innstalerer windows 10 på nytt, tror dere det hjelper? Endret 27. november 2015 av Tarzan93 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Er det denne du har: http://www.asus.com/search/results.aspx?SearchKey=ASUS%20x550z&searchType=Products&IsSupport=True Prøv å se om det er nyere drivere til win 10 før du installer win 10 på nytt. Ikke sikker det hjelper, men skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Er det denne du har: http://www.asus.com/search/results.aspx?SearchKey=ASUS%20x550z&searchType=Products&IsSupport=True Prøv å se om det er nyere drivere til win 10 før du installer win 10 på nytt. Ikke sikker det hjelper, men skader ikke å prøve. Ja, det stemmer Prøvde å innstalere windows på nytt, men får feilmelding. Den starter på nytt som vanlig, også står det at "et problem har oppstått", men det står ikke hva som er problemet. Skjermkortet ble oppdatert i stad. Finner ikke noe annet. Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 regner med det er noe galt med selve windows siden den ikke vil innstalere på nytt. Tror du det vil fungere å prøve å bruke media creation tool ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå