Erol Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hei, Har hatt innbrudd på bilen min sammen med naboen. Lurer på hva slags thing vil skremme bort tyven ? Har noen erfaringer ? Kan se parkering plassen fra leiligheten.Tenkte å instalere et kamera på kjøkken vindu men fant ingen kamera som kan ta klar opptakk fra 30 mt avstand. Kan noen anbefale et løsning som kan ta den jobben ? Synes dere å instalere falsk lys/alarm vil hjelpe ? Setter pris på alt kommentar/ide. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Alarm, evt. narrealarm i bilen. Lampe med PIR-sensor (bevegelsessensor). Godkjent alarm vil også gi noe rabatt på forsikring. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Kamera ut mot parkeringsplassen er vel ikke lov heller. Skulle du få noe opptak så ville det helt sikkert bli henlagt og du skulle få bot for å sette opp ulovlig overvåking. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Alarm med mobilfunk,så du får oppringing eller sms når den trigges. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Kamera ut mot parkeringsplassen er vel ikke lov heller. Skulle du få noe opptak så ville det helt sikkert bli henlagt og du skulle få bot for å sette opp ulovlig overvåking. Selvtekt går an i slike tilfeller. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Beste måten å unngå biltyv er å kjøre en sliten Renault. Tyvene stjeler hovedsaklig tyske biler, har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Kjøp en mannevond bikkje på 60kg og sleng inn i baksetet. 1 Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Post-it: "Vær så snill å ikke bryt deg inn i bilen min" Det enkleste er ofte det beste.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ingen synlige verdisaker og ingenting som kan tyde på at det er noe av verdi inni bilen i tillegg til alarm. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Strøm i setet hindrer ikke det første innbruddet, men rykter sprer seg fort i kriminelle miljø, så etter det første innbruddet får bilen stå i fred. Et alternativ er å sette strøm på dørhåndtakene i beste hjemme-alene-stil. Unngå så kraftig strøm at du tar livet av noen, en kraftig karamell i setemusklene er avskrekkende nok. En tidligere kollega monterte barbérblad bak stereoen i midtkonsollen etter et innbrudd der tyven hadde røsket ut stereoen med rå makt og ødelagt midtkonsollen. En morgen var bilen brutt opp igjen, det var blodspor bort fra bilen og etter dette fikk bilen hans stå i fred. Endret 21. november 2015 av SeaLion Lenke til kommentar
Erol Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 http://www.dagbladet.no/2015/10/23/nyheter/innenriks/bilinnbrudd/innbruddsbolge/41638209/ http://www.rb.no/nyheter/tyveri-og-innbrudd/romerike-politidistrikt/nye-vw-innbrudd-i-natt/s/5-43-168664 Jeg er ikke alene ser jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå