Gå til innhold

Black Friday 2015 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Her har du skjermbildene.

Jeg dør....surface pro 4 256GB utgått over natten på lørdag?

Pussig at den lå ute igjen med bestillingsmulighet den 30.11.15 da

 

Skjermbilde 2015-12-02 kl. 18.47.59.png

De gikk nok på smell, da mange sikkert bestillte :p

 

 

Er det jeg regner med, eller de visste at mange _ville_ bestille....men blir bare så lei av folk som lyver rett ut, tror de ikke at man i dagens samfunn kan finne ut av det veldig enkelt :p

Lenke til kommentar

Er dette greit?
Komplett sin chat:
Hei! Mitt navn er Jørn. Hva kan jeg hjelpe deg med?

Hei. 

Jeg bestilte et 980 Ti på black friday som inkluderte BÅDE Rainbow six OG Assassins creed, jeg har fått en mail fra dere med kode til ETT spill. Når får jeg den andre?
 

Det er skrivefeil dessverre. 
Det medfølger voucheren du har mottatt hvor du kan velge enten rainbow six eller Assassins Creed.

 

Når det står at det er inkl. både spill1 og spill2 og jeg fullfører et kjøp så forventer jeg jo at jeg faktisk får med 2 spill. Det kan da ikke være greit å kun sende ut 1 og komme med dette i etterkant når kunden etterspør spill nr 2.? Da selger dere jo produkter som kunden ikke får

 

Under tilbudet sto følgende på siden. 

Prisene gjelder så lenge kampanjene varer eller så langt lageret rekker. 
Se kampanjesidene for kampanjenes varighet. Prisene gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk 
og er inkl. mva. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil pris, tilgjengelighet o.l.

Du får derfor ikke tilsendt øvrige voucher.

 

Fordi det ikke er flere igjen? 

Fordi det kun går ut 1 voucher pr skjermkort.

Om det da ikke var noe annet jeg kan hjelpe deg med avsluttes samtalen.

 

Nei, er bare dette jeg lurer på. Dere kan på ingen måte bare sende meg en voucher til? Det er jo direkte falskt når det markedsføres med 2 deler, men man får bare 1. Da burde dere i dette tilfellet fakitsk bare sende ut en, når det er dere som har gjort en feil

 

Som sagt ovenfor tok vi forbehold om skrivefeil. Dette sto på siden under hele salget. 

Vi sender ikke ut flere vouchere da nVidia kun har sendt oss 1stk pr skjermkort vi har inne. 
Ha en fin dag videre

 

Kundebehandler har forlatt samtalen.


Synes dere dette er innafor kundebehandling?? Jeg har screenshots av ordren hvor det fortsatt står: Inkl. både rainbow six og assassins creed. 

Endret av Chipsmaster
Lenke til kommentar

Syns ikke det - men ble møtt med samme da jeg bestilte pc de skulle bygge. Ekstra kabler for flere disker etc beholdt de selv, også spillene faktisk.

Jeg ville klaget det inne under henvisning til at det er mangel - å skrive "vi tar forbehold om feil" er ikke en ultimat rett å unskylde en hver feil de gjør.

Hadde det vært 1 krone og skulle kostet 4000 og man burde forstått det kunne den hjulpet, men de burde fint klare å skrive rett tekst. Men for å få rett her er jeg redd du må snakke med forbrukerrådet.

 

Men må jo elske arrogansen de utviser, jeg mener - kan du bedre bevise at hva du betaler for hos dem IKKE er service. Jeg reagerte ikke på noe i samtalen, og tolker det som at kundebehandleren bare ikke gadd diskusjon og stakk..

Lenke til kommentar

Ikke ok å bare unnskylde seg med at de tar forbehold om skrivefeil. Usikker på om det faktisk er gyldig, med tanke på at det er en bindende kontrakt når du trykker kjøp og betaler.

 

Det hjelper ikke å skrive "selges som den er" på verken hus eller bil, så nekter å tro der hjelper på en vare i en nettbutikk. Kan være at jeg tar feil, kan ikke jussen bak det. Bruker ikke forbrukerrådet å gå ut ved hvert eneste tilfelle der folk har fått kjøpe produkter til latterlig lav pris, pga. feil fra butikken, og si at forbrukerne som oftest har krav på produktet?

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Ikke ok å bare unnskylde seg med at de tar forbehold om skrivefeil. Usikker på om det faktisk er gyldig, med tanke på at det er en bindende kontrakt når du trykker kjøp og betaler.

 

Det hjelper ikke å skrive "selges som den er" på verken hus eller bil, så nekter å tro der hjelper på en vare i en nettbutikk. Kan være at jeg tar feil, kan ikke jussen bak det. Bruker ikke forbrukerrådet å gå ut ved hvert eneste tilfelle der folk har fått kjøpe produkter til latterlig lav pris, pga. feil fra butikken, og si at forbrukerne som oftest har krav på produktet?

 

Det ligger en forskjell i hvor "latterlig lav" faktisk var mulig. Når de kan selge med 23% på alle windows maskiner, om så en kommer med 40% som er 17%, og det feks er Surface pro 3, så er det latterlig lav pris, men det er subjektiv. Objektivt vet man at slike tilbud forekommer og er det da rimelig at gjennonsnittsnordmannen tenker det samme som noen hard core nerder her som vet langt mer.

 

Her er vel et eksempel: http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilpris

 

Slik jeg forstår det kan man ikke si dette er urimelig, eller noe kunden burde åpenbart forstått. Ei heller er det kundens ansvar at komplett ikke kan skrive markedsmateriale korrekt. De har solgt en gjenstand med visse spesfikasjoner og tilbehør, ikke levert, men krevd pengene. For meg fremstår det som at kunden har et åpenbart krav, dessverre er komplett så arrogante og for å være blodig ærlig levner jeg ikke det å klage på mail mye tvil. Men så har jeg vært veldig uheldig sikkert med dem, så jeg har snudd på flisen og sagt der jeg er sikker på saken, at da sender jeg inn klage og poengert mertiden og kostnaden for deres del, rett og slett for å vise jeg ikke tøyser. 

Lenke til kommentar

Hadde uten tvil gått videre med dette! Forbrukerkjøpsloven er ufravikelig - så man kan ikke avtale slik at kunden stiller seg svakere enn det loven sier, noe Komplett prøver på her. Om ikke Komplett gir seg rimelig fort, så er nok Forbrukerrådet veien å gå. Samtidig er det veldig flinke personer som holder til på juss-delen her på forumet som sikkert kan hjelpe deg om du trenger å flashe noen paragrafer :)

Endret av Ronald Ulysses Swanson
Lenke til kommentar

Er dette greit?

Komplett sin chat:

Hei! Mitt navn er Jørn. Hva kan jeg hjelpe deg med?

 

 

Hei. 

Jeg bestilte et 980 Ti på black friday som inkluderte BÅDE Rainbow six OG Assassins creed, jeg har fått en mail fra dere med kode til ETT spill. Når får jeg den andre?

 

Det er skrivefeil dessverre. 

Det medfølger voucheren du har mottatt hvor du kan velge enten rainbow six eller Assassins Creed.

 

Når det står at det er inkl. både spill1 og spill2 og jeg fullfører et kjøp så forventer jeg jo at jeg faktisk får med 2 spill. Det kan da ikke være greit å kun sende ut 1 og komme med dette i etterkant når kunden etterspør spill nr 2.? Da selger dere jo produkter som kunden ikke får

 

Under tilbudet sto følgende på siden. 

Prisene gjelder så lenge kampanjene varer eller så langt lageret rekker. 

Se kampanjesidene for kampanjenes varighet. Prisene gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk 

og er inkl. mva. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil pris, tilgjengelighet o.l.

 

Du får derfor ikke tilsendt øvrige voucher.

 

Fordi det ikke er flere igjen? 

Fordi det kun går ut 1 voucher pr skjermkort.

Om det da ikke var noe annet jeg kan hjelpe deg med avsluttes samtalen.

 

Nei, er bare dette jeg lurer på. Dere kan på ingen måte bare sende meg en voucher til? Det er jo direkte falskt når det markedsføres med 2 deler, men man får bare 1. Da burde dere i dette tilfellet fakitsk bare sende ut en, når det er dere som har gjort en feil

 

Som sagt ovenfor tok vi forbehold om skrivefeil. Dette sto på siden under hele salget. 

Vi sender ikke ut flere vouchere da nVidia kun har sendt oss 1stk pr skjermkort vi har inne. 

Ha en fin dag videre

 

Kundebehandler har forlatt samtalen.

 

 

 

Synes dere dette er innafor kundebehandling?? Jeg har screenshots av ordren hvor det fortsatt står: Inkl. både rainbow six og assassins creed. 

 

Dem skrev dog att dem tar forbehold etter skrivefeil o.l. Det var en skrivefeil i produktbeskrivelsen. Så desverre så er det ikke noe du kan gjøre. Kan hende dem er hygglige og gir deg en kode til. Men dem er ikke nødt til å gjøre følgende. :)

 

Mvh

Lenke til kommentar

 

Er dette greit?

Komplett sin chat:

Hei! Mitt navn er Jørn. Hva kan jeg hjelpe deg med?

 

 

Hei. 

Jeg bestilte et 980 Ti på black friday som inkluderte BÅDE Rainbow six OG Assassins creed, jeg har fått en mail fra dere med kode til ETT spill. Når får jeg den andre?

 

Det er skrivefeil dessverre. 

Det medfølger voucheren du har mottatt hvor du kan velge enten rainbow six eller Assassins Creed.

 

Når det står at det er inkl. både spill1 og spill2 og jeg fullfører et kjøp så forventer jeg jo at jeg faktisk får med 2 spill. Det kan da ikke være greit å kun sende ut 1 og komme med dette i etterkant når kunden etterspør spill nr 2.? Da selger dere jo produkter som kunden ikke får

 

Under tilbudet sto følgende på siden. 

Prisene gjelder så lenge kampanjene varer eller så langt lageret rekker. 

Se kampanjesidene for kampanjenes varighet. Prisene gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk 

og er inkl. mva. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil pris, tilgjengelighet o.l.

 

Du får derfor ikke tilsendt øvrige voucher.

 

Fordi det ikke er flere igjen? 

Fordi det kun går ut 1 voucher pr skjermkort.

Om det da ikke var noe annet jeg kan hjelpe deg med avsluttes samtalen.

 

Nei, er bare dette jeg lurer på. Dere kan på ingen måte bare sende meg en voucher til? Det er jo direkte falskt når det markedsføres med 2 deler, men man får bare 1. Da burde dere i dette tilfellet fakitsk bare sende ut en, når det er dere som har gjort en feil

 

Som sagt ovenfor tok vi forbehold om skrivefeil. Dette sto på siden under hele salget. 

Vi sender ikke ut flere vouchere da nVidia kun har sendt oss 1stk pr skjermkort vi har inne. 

Ha en fin dag videre

 

Kundebehandler har forlatt samtalen.

 

 

 

Synes dere dette er innafor kundebehandling?? Jeg har screenshots av ordren hvor det fortsatt står: Inkl. både rainbow six og assassins creed. 

 

Dem skrev dog att dem tar forbehold etter skrivefeil o.l. Det var en skrivefeil i produktbeskrivelsen. Så desverre så er det ikke noe du kan gjøre. Kan hende dem er hygglige og gir deg en kode til. Men dem er ikke nødt til å gjøre følgende. :)

 

Mvh

 

Men kan de (for å sette det litt på spissen) skrive at de selger pc, inkl skjerm, tastatur og mus, men ikke levere noen av de inkluderte tingene fordi de hevder det var en skrivefeil?

Endret av Chipsmaster
Lenke til kommentar

 

Er dette greit?

Komplett sin chat:

Hei! Mitt navn er Jørn. Hva kan jeg hjelpe deg med?

 

 

Hei. 

Jeg bestilte et 980 Ti på black friday som inkluderte BÅDE Rainbow six OG Assassins creed, jeg har fått en mail fra dere med kode til ETT spill. Når får jeg den andre?

 

Det er skrivefeil dessverre. 

Det medfølger voucheren du har mottatt hvor du kan velge enten rainbow six eller Assassins Creed.

 

Når det står at det er inkl. både spill1 og spill2 og jeg fullfører et kjøp så forventer jeg jo at jeg faktisk får med 2 spill. Det kan da ikke være greit å kun sende ut 1 og komme med dette i etterkant når kunden etterspør spill nr 2.? Da selger dere jo produkter som kunden ikke får

 

Under tilbudet sto følgende på siden. 

Prisene gjelder så lenge kampanjene varer eller så langt lageret rekker. 

Se kampanjesidene for kampanjenes varighet. Prisene gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk 

og er inkl. mva. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil pris, tilgjengelighet o.l.

 

Du får derfor ikke tilsendt øvrige voucher.

 

Fordi det ikke er flere igjen? 

Fordi det kun går ut 1 voucher pr skjermkort.

Om det da ikke var noe annet jeg kan hjelpe deg med avsluttes samtalen.

 

Nei, er bare dette jeg lurer på. Dere kan på ingen måte bare sende meg en voucher til? Det er jo direkte falskt når det markedsføres med 2 deler, men man får bare 1. Da burde dere i dette tilfellet fakitsk bare sende ut en, når det er dere som har gjort en feil

 

Som sagt ovenfor tok vi forbehold om skrivefeil. Dette sto på siden under hele salget. 

Vi sender ikke ut flere vouchere da nVidia kun har sendt oss 1stk pr skjermkort vi har inne. 

Ha en fin dag videre

 

Kundebehandler har forlatt samtalen.

 

 

 

Synes dere dette er innafor kundebehandling?? Jeg har screenshots av ordren hvor det fortsatt står: Inkl. både rainbow six og assassins creed. 

 

Dem skrev dog att dem tar forbehold etter skrivefeil o.l. Det var en skrivefeil i produktbeskrivelsen. Så desverre så er det ikke noe du kan gjøre. Kan hende dem er hygglige og gir deg en kode til. Men dem er ikke nødt til å gjøre følgende. :)

 

Mvh

 

 

Hoppet du over det alle andre skrev når du skrev dette, eller har du noe hjemmel vi andre ikke vet om? Jeg mener - det å skrive det betyr faktisk ikke at man kan det...det er en distinksjon der. 

 

For å illustrere det absurde i påstanden: jeg kan også skrive at jeg kun forholder meg til kjøpsloven i salg med forbrukere om jeg starter en nettbutikk. Etter din logikk så er det gjeldende, men etter lovverket er det umulig når jeg selger som ledd i næring til forbrukere.

Endret av Christian86
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Er dette greit?

Komplett sin chat:

Hei! Mitt navn er Jørn. Hva kan jeg hjelpe deg med?

 

 

Hei. 

Jeg bestilte et 980 Ti på black friday som inkluderte BÅDE Rainbow six OG Assassins creed, jeg har fått en mail fra dere med kode til ETT spill. Når får jeg den andre?

 

Det er skrivefeil dessverre. 

Det medfølger voucheren du har mottatt hvor du kan velge enten rainbow six eller Assassins Creed.

 

Når det står at det er inkl. både spill1 og spill2 og jeg fullfører et kjøp så forventer jeg jo at jeg faktisk får med 2 spill. Det kan da ikke være greit å kun sende ut 1 og komme med dette i etterkant når kunden etterspør spill nr 2.? Da selger dere jo produkter som kunden ikke får

 

Under tilbudet sto følgende på siden. 

Prisene gjelder så lenge kampanjene varer eller så langt lageret rekker. 

Se kampanjesidene for kampanjenes varighet. Prisene gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk 

og er inkl. mva. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil pris, tilgjengelighet o.l.

 

Du får derfor ikke tilsendt øvrige voucher.

 

Fordi det ikke er flere igjen? 

Fordi det kun går ut 1 voucher pr skjermkort.

Om det da ikke var noe annet jeg kan hjelpe deg med avsluttes samtalen.

 

Nei, er bare dette jeg lurer på. Dere kan på ingen måte bare sende meg en voucher til? Det er jo direkte falskt når det markedsføres med 2 deler, men man får bare 1. Da burde dere i dette tilfellet fakitsk bare sende ut en, når det er dere som har gjort en feil

 

Som sagt ovenfor tok vi forbehold om skrivefeil. Dette sto på siden under hele salget. 

Vi sender ikke ut flere vouchere da nVidia kun har sendt oss 1stk pr skjermkort vi har inne. 

Ha en fin dag videre

 

Kundebehandler har forlatt samtalen.

 

 

 

Synes dere dette er innafor kundebehandling?? Jeg har screenshots av ordren hvor det fortsatt står: Inkl. både rainbow six og assassins creed. 

 

Dem skrev dog att dem tar forbehold etter skrivefeil o.l. Det var en skrivefeil i produktbeskrivelsen. Så desverre så er det ikke noe du kan gjøre. Kan hende dem er hygglige og gir deg en kode til. Men dem er ikke nødt til å gjøre følgende. :)

 

Mvh

 

 

Hoppet du over det alle andre skrev når du skrev dette, eller har du noe hjemmel vi andre ikke vet om? Jeg mener - det å skrive det betyr faktisk ikke at man kan det...det er en distinksjon der. 

 

For å illustrere det absurde i påstanden: jeg kan også skrive at jeg kun forholder meg til kjøpsloven i salg med forbrukere om jeg starter en nettbutikk. Etter din logikk så er det gjeldende, men etter lovverket er det umulig når jeg selger som ledd i næring til forbrukere.

 

 

Har varen en mangel så kan du returnere produktet. Så lett som bare det. Men jeg vet att det står i lovverket enplass, orker ikke å google for mye. Men så samt dem skriver att forbrukerene må ta forbehold om att det kan være skrivefeil i produktbeskrivelsen også kjøper han produktet da har han godtatt att det kan hende att det kan være små skrivefeil. 

 

Tipper komplett kommer til å si mer eller mindre det same. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg prøver nå først å sende dem en mail, også får vi se hva de svarer før jeg eventuelt tar det videre. Jeg har faktisk betalt for en vare jeg ikke har fått.

 

Du har allerede forsøkt å komme til enighet med Komplett i chatten, så det er ikke påkrevd av deg å mase mer på dem. Du kan bare ta utskrift av chatten slik som du gjorde her, og sende en klage til forbrukerrådet med den som vedlegg. I chat loggen så innrømmer kundebehandler at det har stått feil på websiden, så du trenger ikke dokumentere det heller.

 

De beste rådene vil du få fra forbrukerrådet. Umiddelbart synes jeg det høres ut som du har en god sak. Men samtidig har jeg sett FTU legge vekt på at selger ikke har opplyst om at de tar forbehold om skrivefeil. Noe Komplett da altså mener å ha gjort. Det er altså mulig at de har rett i det, og at det viktige således blir hva det står i ordrebekreftelsen, og ikke i annonsen.

 

Komplett har ikke inngått en avtale med deg før de sendte deg ordrebekreftelsen. Om det der står at det bare følger med et spill, så er det det du faktisk har bestilt. På den annen side så har jo kanskje markedsføringsloven et par ord den vil ha med i laget.

 

Ordlyden hos kundeservice var dårlig. Under normale omstendigheter ville jeg vært svært skuffet over Kompletts manglende service her. Men når vi vet hvor utrolig mange ordre som gikk igjennom på fredag kan jeg nesten ikke annet enn å ha litt medfølelse med dem også. Det hørtes ut som en svært sliten og stresset kundemedarbeider du hadde på "tråden". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er dette greit?

Komplett sin chat:

Hei! Mitt navn er Jørn. Hva kan jeg hjelpe deg med?

 

 

Hei. 

Jeg bestilte et 980 Ti på black friday som inkluderte BÅDE Rainbow six OG Assassins creed, jeg har fått en mail fra dere med kode til ETT spill. Når får jeg den andre?

 

Det er skrivefeil dessverre. 

Det medfølger voucheren du har mottatt hvor du kan velge enten rainbow six eller Assassins Creed.

 

Når det står at det er inkl. både spill1 og spill2 og jeg fullfører et kjøp så forventer jeg jo at jeg faktisk får med 2 spill. Det kan da ikke være greit å kun sende ut 1 og komme med dette i etterkant når kunden etterspør spill nr 2.? Da selger dere jo produkter som kunden ikke får

 

Under tilbudet sto følgende på siden. 

Prisene gjelder så lenge kampanjene varer eller så langt lageret rekker. 

Se kampanjesidene for kampanjenes varighet. Prisene gjelder kun ved bestilling i vår nettbutikk 

og er inkl. mva. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil pris, tilgjengelighet o.l.

 

Du får derfor ikke tilsendt øvrige voucher.

 

Fordi det ikke er flere igjen? 

Fordi det kun går ut 1 voucher pr skjermkort.

Om det da ikke var noe annet jeg kan hjelpe deg med avsluttes samtalen.

 

Nei, er bare dette jeg lurer på. Dere kan på ingen måte bare sende meg en voucher til? Det er jo direkte falskt når det markedsføres med 2 deler, men man får bare 1. Da burde dere i dette tilfellet fakitsk bare sende ut en, når det er dere som har gjort en feil

 

Som sagt ovenfor tok vi forbehold om skrivefeil. Dette sto på siden under hele salget. 

Vi sender ikke ut flere vouchere da nVidia kun har sendt oss 1stk pr skjermkort vi har inne. 

Ha en fin dag videre

 

Kundebehandler har forlatt samtalen.

 

 

 

Synes dere dette er innafor kundebehandling?? Jeg har screenshots av ordren hvor det fortsatt står: Inkl. både rainbow six og assassins creed. 

 

Dem skrev dog att dem tar forbehold etter skrivefeil o.l. Det var en skrivefeil i produktbeskrivelsen. Så desverre så er det ikke noe du kan gjøre. Kan hende dem er hygglige og gir deg en kode til. Men dem er ikke nødt til å gjøre følgende. :)

 

Mvh

 

Direkte feil.. Hvor har du informasjonen din fra?

 

For å sette lys på normal praksis på området; sakens kjerne er at det går et skille på hva forbruker med rimelighet burde ha forstått, og hva han med rimelighet kan regne med. Jeg siterer fra FTU 2011/95, som gjaldt en kunde som hadde kjøpt to PCer til 11 980,- der butikken nektet oppfyllelse av avtalen, fordi de hadde tatt forbehold om trykkfeil på siden. Forbruker fikk medhold, og FTU uttalte blant annet: "Formelt sett foreligger det følgelig en bindende avtale mellom partene. Det faktum at innklagde hadde tatt et generelt forbehold om trykkfeil på nettsiden, tillegges ingen betydning, siden klager fikk kjøpesummen bekreftet i ordrebekreftelsen fra innklagde. Det vises for øvrig til FTUs praksis om at slike generelle forbehold om trykkfeil tillegges begrenset betydning. Spørsmålet i denne saken er om avtalen kan anses ugyldig i medhold av avtaleloven § 32. Etter avtl. § 32 er den som har avgitt en viljeserklæring, som på grunn av feilskrift eller annen liknende feiltakelse har fått et annet innhold enn tilsiktet, ikke bundet av den dersom medkontrahenten innså eller burde ha innsett at innholdet i viljeserklæringen berodde på en feiltakelse. Utvalget finner ikke tilstrekkelige holdepunkter i saken for å si at klageren burde ha innsett at PC-ene var feilpriset. Tilbudet ble markedsført under overskriften "SuperSøndag", og gjaldt kun denne ene dagen.".. Videre uttaler FTU at det ikke, selv om det tydeligvis var markant under markedspris, var nok holdepunkter for å kunne si at forbruker burde forstått det. Saken endte med at "Klager gis medhold i sitt krav om oppfyllelse...".

 

Er en sammenlignbar sak dette, og det er hevet over en hver tvil at forbruker i dette tilfellet med rimelighet kan anse det som sannsynlig at tilbudet inkluderer to spill. Det er uansett ikke nok avvik til å benytte avtl. § 32.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar! Jeg prøver nå først å sende dem en mail, også får vi se hva de svarer før jeg eventuelt tar det videre. Jeg har faktisk betalt for en vare jeg ikke har fått.

 

Du har allerede forsøkt å komme til enighet med Komplett i chatten, så det er ikke påkrevd av deg å mase mer på dem. Du kan bare ta utskrift av chatten slik som du gjorde her, og sende en klage til forbrukerrådet med den som vedlegg. I chat loggen så innrømmer kundebehandler at det har stått feil på websiden, så du trenger ikke dokumentere det heller.

 

De beste rådene vil du få fra forbrukerrådet. Umiddelbart synes jeg det høres ut som du har en god sak. Men samtidig har jeg sett FTU legge vekt på at selger ikke har opplyst om at de tar forbehold om skrivefeil. Noe Komplett da altså mener å ha gjort. Det er altså mulig at de har rett i det, og at det viktige således blir hva det står i ordrebekreftelsen, og ikke i annonsen.

 

Komplett har ikke inngått en avtale med deg før de sendte deg ordrebekreftelsen. Om det der står at det bare følger med et spill, så er det det du faktisk har bestilt. På den annen side så har jo kanskje markedsføringsloven et par ord den vil ha med i laget.

 

Ordlyden hos kundeservice var dårlig. Under normale omstendigheter ville jeg vært svært skuffet over Kompletts manglende service her. Men når vi vet hvor utrolig mange ordre som gikk igjennom på fredag kan jeg nesten ikke annet enn å ha litt medfølelse med dem også. Det hørtes ut som en svært sliten og stresset kundemedarbeider du hadde på "tråden". 

 

Ja, selvfølgelig. De har sikkert hatt mange kunder både sinte og frustrerte, men det er trossalt snakk om en butikk og det skal ikke gå ut over kunden.

 

Dette burde vel være bevis nok i en sak? Ordre.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...