dj_messiah Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) har dere forslag til pa høyttalere de skal brukes på en stor ungdomsklubb og må derfor spille veldig høyt med masse bass!!! skal bli spilt mest trance/techno og rock maks 25000 kr. cd spiller,dj mikser og forsterkere fikser jeg senere Endret 15. november 2003 av dj_messiah Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Nå har jeg ikke så veldig greie på høytalere men veit at Cerwin Vega dunker ganske godt. *grin* Kanskje disse er ett alternativ: http://hifiklubben.no/show.php?folder=47&product=hp215bk Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Disse spiller høyt og med godt trykk! Cerwin Vega HP-215 Endret 15. november 2003 av Nemon Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hvor stort lokale? Cerwin Vega er vel et fint utgangspunkt hvis du ikke skal så langt opp i pris. NAD C372 bør greie å holde kontroll på dem. Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 jeg tenker på pa høyttalere ikke hifi høyttalere. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 http://hifiklubben.no/show.php?folder=47&product=bwsign800 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Noe sånt? http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...904%20&cart_id= Billigere: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...903%20&cart_id= Endret 15. november 2003 av ahpadt Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Fullt av usaklige innlegg her Han ville ha PA høytalere og sa helt klart i fra om det... Jeg har ikke så mye peiling på PA, men mulig du kan få noe hjelp i denne tråden. Håper du greier å finne et bra annlegg! Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Yamaha F-serien eller Club-SE serien burde fungere veldig bra til en ungdomsklubb, hvis dere er spesielt opptatt av mye trøkk og bass så se på F-serien, den serien har en 2x18" sub som burde gi fra seg bra med trøkk. Yamaha F-serien Ellers så er det jo flere merker dere kan se etter som: *Mackie *JBL *Martin Audio Der har dere vertfall et par alternativer som dere kan vurdere. Endret 15. november 2003 av GeCcO Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Skikkelige PA høyttalere med miksebord og forsterker(e) til maks 25k?? Lykke til! EDIT: Det eneste måtte være å få tak i noe brukt, ja... Endret 15. november 2003 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Skikkelige PA høyttalere med miksebord og forsterker(e) til maks 25k?? Lykke til! "cd spiller,dj mikser og forsterkere fikser jeg senere" som sagt les innlegget Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 jeg skal bruke 25000 kr på bare pa høyttalerene miksebord, forsterker og cd spiller har vi. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kikk litt rundt på www.ljudia.no. En haug med aktuelle merker. Skulle jeg kjøpt kasser for 25k og skulle ha mest mulig "disko" lyd ville jeg valgt: 2x Wharfedale EVP-S15 topper 4x Wharfedale EVP-215SB bunner Totalpris ca 23.170,- + frakt og kabling. Dette forutsatt at det normalt er mye folk. Ville fløyet toppene. Dere skal ha noe dyrisk med amp-kraft for å drive dette, men siden dere skal ha kasser for 25k regner jeg med dere har det. Dette er også en mulighet: 4x Wharfedale EVP S15 topper 4x Wharfedale LIX C15SB bunner Totalpris 24.360,- + frakt og kabling. Kanskje et litt mer balansert anlegg, som vil gjøre seg bedre med mindre folk i lokalet, ville jeg si. Skal dere bare ha en drøss med billig-kasser kan dere gå for VS-serien: 8x Wharfedale VS15SB bunner 4x Wharefale VS12 topper Dette anlegget kan konfigureres på mange forskjellige måter og er genialt å bruke sammen med en prosessor og en del amper pga det store antall bokser. Fikk ikke råd til VS15, desverre. Men husk - 12 bokser for 25k - dere får det dere betaler for. bfisk Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Kommmer self. ann på str. på rommet som skal fylles ... husker at vi brukte CV AT100 og det fungerte fint ... Tror jeg ville kjøpt to 15" av god kvalitet og bygget en fæl kasse med bassrefleks i front ... det dunker svært bra.... i tellegg må du jo selvf. ha disk. og mellomtone høyt. EDIT: Noe her http://www.gemusikk.no/ehandel/default.asp?ID=005402 Endret 15. november 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Et SVÆRT relevant spørsmål: Hva slags forsterkere har dere? Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 jeg husker ikke merke eller modell, men forsterkerene er på 2 x 1250w i 4 ohm og 8 ohm er ca 700 w x2 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 skal du ha kvalitets-PA går du for Electro Voice. De fleste store utleiefirmaer for lyd og lys bruker dette, og det TRØKKER! Har vært på LAN der de hadde ett sett med 6 subber og ukjent antall topper fra Electro Voice og tilnermet ALLE skjermer flimra da de spillte musikk (tastaturet mitt flytta på seg etter bassen, og vi snakker om et ganske stort lokale). ville nok gå for 2 topper og 2 subber (aktive??) fra Electro Voice. Klart, ljudia har mye billig, men det blir ikke samme kvaliteten. Viktig å ha gode nok forsterkere da..... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Synes ikke noe veldig om EV. Skal vi snakke super-PA her, snakker vi D&B. Det trykker noe helt sykt + at det har en genial klang og er nøye avstemte sett med amper/kasser/prosessorer. En anna PA som låter fantastisk fint, som er relativt billig og smått, er de nye ALS-kassene med DBX-prosessorer. Forrige spillejobb hadde jeg 6 bunner og 4 topper av disse sammer med Carver forsterkere og den minste DBX-prosessorer. Det var seriøst kanskje den beste PAen jeg har hørt med tanke på klang, etter på ha konfiguert den med pinknoise. Nok ot. Måtte bare bfisk Må bare si at i en blindtest mellom ALS og D&B valgte faktisk en jazzklubb her i byen ALS som den med finest lyd. Og det var mot D&B C7, som blir regna som noe av verdens beste PA! Endret 16. november 2003 av hrichard Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 skal du ha kvalitets-PA går du for Electro Voice. De fleste store utleiefirmaer for lyd og lys bruker dette, og det TRØKKER! Hallo! Vet du hva du snakker om eller? Han skulle betale maks 25000 kroner. Ikke Dollar. EV lager produkter som er litt dyrere enne de produktebe denne klubben er ute etter. Om du spør etter en liten sportsbil til under 300000 kroner, kan ikke jeg anbefale Ferrari eller Aston Martin... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Synes ikke noe veldig om EV. Skal vi snakke super-PA her, snakker vi D&B. Det trykker noe helt sykt. Det finnes mye dyr PA. Meyer for eks. Utrolig gode produkter, men er vel ikke like rocka som for eksempel EV eller JBL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå