Ondskapen Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Beklager kronglete Topic... Har begynt og tenke at jeg skal bruke julegave til meg selv, som unnskyldning for og bytte ut mitt 10 år gamle kompakt anlegg... Ble introdusert for Monkey Banana via en bekjent, og fått veldig sansen for Monkey Banana Turbo 6. De ser kule ut, spilte veldig godt også har jeg mulighet til og få en god pris på de. Så hadde tenkt og gå for de. Noen som har erfaring med disse, eller kanksje vil anbefale noe annet? Det vil stort sett bli spilt musikk, og så brukes til film og spilling, bare fordi tv lyd er veldig spinkel. Jeg ser for meg at jeg skal koble til Xbox One, PC, Get boksen og en LP spiller i fremtiden. Hadde også vært deilig og kunne streamet musikk fra telefon/spotify Så kommer det store problemet for meg. Jeg kan ikke så mye om stereo. Men har jo skjønt at aktive høyttalere har forsterker innebygd. Så da skal jeg jo egentlig ikke trenge det, bare plugge ting rett inn i høyttaleren. Hva trenger jeg for og få alt dette til og fungere sammen? Det fungerer vell ikke og bruke en vanlig forsterker siden det er en aktiv høyttaler? Endret 22. november 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Vil tro at du trenger en switch. Finnes en del å velge i: http://www.ebay.com/bhp/audio-input-switch Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Aha, det er det det heter. Føler at jeg burde vist det Men så har man lært noe nytt i dag også Så en lyd switch med volum kontroller og en RIAA forsterker til LP spilleren? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 En hvilken som helst pre-amp gjør jobben. Her har man innganger og utganger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Også kalt forforsterker i Norge. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Er det da noen forforsterkere og anbefale som har RIAA forsterker/phono ingang og anbefale? Hva burde man legge i det, hvor billig kan det gjøres? Kan det lønne seg og kjøpe noe brukt? Jeg kikket litt på Cambridge 651P når jeg kikket på RIAA forsterkere bare. Ingen som har erfaringer med høyttalerene? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Er det da noen forforsterkere og anbefale som har RIAA forsterker/phono ingang og anbefale? Hva burde man legge i det, hvor billig kan det gjøres? Kan det lønne seg og kjøpe noe brukt? Jeg kikket litt på Cambridge 651P når jeg kikket på RIAA forsterkere bare. Ingen som har erfaringer med høyttalerene? Du får jo i stor grad det du betaler for, og enda mer om du kjøper brukt, så det er greit å vite hvor mye du vil bruke. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Hadde vell håpet og slippe unna med 3000 - 4000,- Edit: Det kommer vist en plate spiller i hus senere idag. Meget usikker på hvilken det er. Men hva om man da tar og kjøper Monkey Banana Turbo 6 og en Cambridge 651P for og få brukt plate spilleren også kan man kjøpe noe som en Abrahamsen V3.0 Forforsterker senere for og få koblet til alt sammen? Selv om man havner litt over budsjettet til slutt. Endret 22. november 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå