Kurt Lekanger Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Les hvorfor vi heller ville valgt noe helt annet.TEST: Apple Magic Mouse 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Men finnes det noen gode alternativer som har touch-funksjonalitet? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Makan til idiotisk plassering av ladeporten. Skulle tro apple kunne dette med design. 8 Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Herregud, den plasseringen av ladeporten. 2 Lenke til kommentar
samobil Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 de må ha det artig i apple kontorene med at folk faktisk kjøper det her 9 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 En snau laks for dette her? De er ikke beskjedne der borte i California. 2 Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Personlig kan jeg ikke fordra Apple Mouse pga ergonomien. Men en jeg jobbet med som er industridesigner (da jobber man typisk 10 timer om dagen i programmer som 3DS max, solidworks, rhino, adobe pakken, osv), syntes magic mouse var noe av det beste han hadde prøvd. Så jeg antar at den passer for noen 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg tipper Apple har plassert ladeporten under musa for å tvinge frem at musa kun brukes trådløst. Hadde porten vært foran, hadde den blitt brukt delvis som kablet mus, og da er vel halve poenget borte. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg tipper Apple har plassert ladeporten under musa for å tvinge frem at musa kun brukes trådløst. Hadde porten vært foran, hadde den blitt brukt delvis som kablet mus, og da er vel halve poenget borte. Ja for all del, Apple kan jo ikke gi folk fornuftige valgalternativer. 3 Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvorfor endret overskriften seg? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Test? Uten batterilevetid og ladetid? Hvorfor? 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Haha, for en grusom og gjennomført idiotisk ladeløsning. Diplom verdig 2 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Noe som "dreper" MM imho er ikke bare ladekontakten, men "legacy"-problemet med at grunnet estetiske mål så er høyreklikk kun mulig hvis man løfter opp venstre finger. Nå ser jeg ikke at dette nevnes på noe måte i artikkelen, så slik jeg skjønner det er det ingen endring. Ergonomien til MM er heller ikke så bra, ja den er som et brukt såpestykke med det er akkurat det - håndflaten er ikke helt slik. Pluss siden den eneste "tactile" funksjonen er mekanisk klikk i den ENESTE mekaniske knappen i musen, så greit nok dette med multitouch men scroll - noe som blir brukt ofte i både fritiden og i kontorsammeheng synes jeg er best med mushjul. Trackpad derimot - ikke bare er den stor, men der har man all funksjonaliteten 100% identisk til en touchpad på Apple sine laptoper, og den tillater all slags former for touch-navigasjon, som finner sted på hele overflaten i stedet for den lille "smarte" flaten på MM. Pluss at pga algoritmene som Apple bruker til å gjenkjenne/jevne ut/ignorere tilfeldige berøringer på touchpad/trackpad så er den mye mer "presis" og "smart" i forhold til MM, der vinner Apple hands-down. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Er det innebygget vibrator i den? Isåfall er den sikkert en vinner hos damene. Pent og uskyldig design... 3 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg elsker touchpaden til Apple men har et hatforhold til musene de har laget. Mighty Mouse var en katastrofe og Magic Mouse har jeg bare kalt tragic mouse. Nå har vi altså en ny modell tragic mouse 2 hvor Jony Ive tydeligvis var på ferie når de bestemte seg for hvor ladeporten skulle plasseres. Har i en årrekke brukt MX Revolution som på tross av at den ikke har noen touch funksjoner likevel er 100 ganger bedre enn alle mus Apple har laget tilsammen. Kombinerer den med Magic Trackpad og det gir meg både i pose og sekk. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Når plussene går på estetikk og design, og minusene på ergonomi og ladeløsning er det utrolig at denne får mer enn 3/10 poeng ... 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Argumentene for at den er slik den er måtte bare komme. slik er de som er glad i Apple greit nokk at mange foretrekker trådløse mus , men man må ikke glemme at de må laddes i mellom. Jeg har selv brukt denne : https://www.google.no/search?q=cordless+click&biw=1280&bih=882&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1ivrj3aTJAhVj8HIKHYZ8A1IQ_AUIBigB der man ikke kunne bruke musen mens den ble laddet Laddingen skulle da ta ca 60 minutter , som strengt tatt blir for lang ventetid om man har mye å gjøre jeg ble lei av ventetiden og fant på en annen løsning . batteriene ble ladet i en vanlig batterilader som tok 7-8 timer men så hadde jeg også flere sett med batteri som jeg sørget for å være oppladdet tidsnok til at det var bare å bytte hver gang musen var tom for strøm Derfor gikk jeg over til MX perferance https://www.google.no/search?q=cordless+click&biw=1280&bih=882&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1ivrj3aTJAhVj8HIKHYZ8A1IQ_AUIBigB#tbm=isch&q=mx+preference+mus når det var på tide å bytte mus Til tros for muligheten til å ladde samtidig som musen brukes så har jeg fortsatt med å bytte batteriene hver gang de er tomme Nå har jeg også anskaffet meg en hurtig ladder , da tar det ca 20 minutter , i stedet for 7-8 timer å ladde batteriene Apple har gått motsatt og forlanger at man tar 2 times pause for å ladde musen ifølge Apple sin nettside Med tanke på at så mange produsenter spesialdesigner batteriene for hver produktportalfølge så er det en dårlig retning å gå Kan tanken bak det hel være at man skal kjøpe 2 stk magic mouse ? eller er det bare fordi at man skal bli lit mindre produktiv ? ( det er jo få personer som lar datatraustyret stå til ladding i forkant av bruken bare for at de skal ha nok strøm foran hver akt. da venter man heller til det er tomt ) ps: der er så irriterende å ikke kunne bruke bildelinker Endret 22. november 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Hisoka Yoko Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Personlig kan jeg ikke fordra Apple Mouse pga ergonomien. Men en jeg jobbet med som er industridesigner (da jobber man typisk 10 timer om dagen i programmer som 3DS max, solidworks, rhino, adobe pakken, osv), syntes magic mouse var noe av det beste han hadde prøvd. Så jeg antar at den passer for noen Det kommer helt an på hvordan man bruker musen. Logitec MX er ment for å hvile hånden på, mens Apple MM er ment for å holde med en finger på hver side og håndleddet på bordflaten. Da er også pekefinger og langefinger mer tilgjengelig for forskjellige multitouch-gester. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Personlig kan jeg ikke fordra Apple Mouse pga ergonomien. Men en jeg jobbet med som er industridesigner (da jobber man typisk 10 timer om dagen i programmer som 3DS max, solidworks, rhino, adobe pakken, osv), syntes magic mouse var noe av det beste han hadde prøvd. Så jeg antar at den passer for noen Det kommer helt an på hvordan man bruker musen. Logitec MX er ment for å hvile hånden på, mens Apple MM er ment for å holde med en finger på hver side og håndleddet på bordflaten. Da er også pekefinger og langefinger mer tilgjengelig for forskjellige multitouch-gester. hvor gjør man da av de andre fingrene ? . jo de blir slept/subbet på bordet . det er det neppe så mange som synes er behagelig Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Personlig kan jeg ikke fordra Apple Mouse pga ergonomien. Men en jeg jobbet med som er industridesigner (da jobber man typisk 10 timer om dagen i programmer som 3DS max, solidworks, rhino, adobe pakken, osv), syntes magic mouse var noe av det beste han hadde prøvd. Så jeg antar at den passer for noen Det kommer helt an på hvordan man bruker musen. Logitec MX er ment for å hvile hånden på, mens Apple MM er ment for å holde med en finger på hver side og håndleddet på bordflaten. Da er også pekefinger og langefinger mer tilgjengelig for forskjellige multitouch-gester. hvor gjør man da av de andre fingrene ? . jo de blir slept/subbet på bordet . det er det neppe så mange som synes er behagelig Hvor mange fingre har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå