ltdata Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ønsker å bruke tv-skjermen til å se det jeg har av filmer på pcen. Problemet er at det ikke kommer opp noe bilde på TV skjermen. Har hdmi kabel som jeg har prøvd å koble både til selve maskinen (desktop) og pc skjermen, men ingenting skjer. Noen som vet hva jeg gjør feil? På laptoppen funket det ved å bare sette inn hdmi kabelen fra laptop til tv-skjerm. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Du må sette/velge HDMI-signaler på TV-menyen til PC Velge HDMI 1 eller 2 osv. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Du må sette/velge HDMI-signaler på TV-menyen til PC Velge HDMI 1 eller 2 osv. men skal hdmi kabelen kobles fra tv skjerm til pcen? eller fra tv skjerm til pc skjerm? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Fra HDMI-port på PC-en til TV eller omvendt. Det blir det samme Så, må du velge rett HDMI-port fra TV-meny . Source står det på min fjernkontroll. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 ja har gjort det. når jeg trykker på source så kommer det opp hdmi2 og hdmi3. Har prøvd begge men tv skjermen er viser fortsatt "no signal" Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 ja har gjort det. når jeg trykker på source så kommer det opp hdmi2 og hdmi3. Har prøvd begge men tv skjermen er viser fortsatt "no signal" Må jeg kanskje ha et skjermkort som støtter Hdmi? litt pussig da det er hdmi kontakt på pcen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jaok.Kan det være et internt(HK) og et dedikert kort da?Bruker du eksternt kort så er det internt disablet..Er HDMI-porten på hovedkort? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 har ikke ekstrern skjermkort. Ja det er hdmi porten på hovedkort Lenke til kommentar
otl Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Det er ikke sikkert cpu'en har innebygd grafikk. Det er ikke alle cpu'er som har dette. Men hovedkort leveres likevel med hdmi. Dette gjelder blant annet i5 2550k. Hvilken cpu er det du har? Endret 21. november 2015 av otl Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hmmmm? Du har vanlig skjerm tilkoblet også? Da bør du se på kloning av skjermene i innstillinger på PC-en. Event. ekstra skjerm.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvilken maskin har du? Type og modell? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Hvilken maskin har du? Type og modell? Vanlig pc skjerm er koblet til pcen også. Tenker du at kanskje hovedkortet må oppdateres? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ang. maskinvare den du har i siggen din, er den relevant nå? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 En snarvei for å endre skjerm utgang eller utvide desktop, er å holde inne windows tasten, og trykke på "P" til man har fått konfigurasjonen man ønsker. Ellers kan man også kople fra monitoren når man starter maskinen, da vil den nok automatisk forsøke å vise bildet på TV i stedet. Om den kan da selvfølgelig. Hovedkoretet her må vel nesten ha et integrert skjermkort? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Ang. maskinvare den du har i siggen din, er den relevant nå? vel hovedkortet mitt er vel 5 år nå tror jeg. jeg har hovedkort med integrert skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå