bruker2000 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) hei, er det noen som har hatt emnet "challenges growing"? isåfall husker du noen oppgaver? vi kommer til å få foskjellige oppgaver men jeg ville likt å høre hva de som har hatt den tidligere har fått oppgaver om... eller kan tenke seg en mulig oppgave. takk for svar Endret 21. november 2015 av bruker2000 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Du kan se tidligere års oppgaver på utdanningsdirektoratet. Lenke til kommentar
bruker2000 Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Du kan se tidligere års oppgaver på utdanningsdirektoratet. den ligger ikke ute og det er nok den mest aktuelle Lenke til kommentar
ikon_ Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Mener du våreksamen i 2015? Lenke til kommentar
bruker2000 Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Mener du våreksamen i 2015? JA Lenke til kommentar
ikon_ Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Mener du våreksamen i 2015? JA Jeg kom opp i temaet "Change" i 10. klasse, og det gikk veldig greit. Nå husker jeg ikke alle oppgavene, men tror at det var 3 oppgaver. 2 av de må du svarepå og den tredje oppgaven var en langsvarsoppgave som du kunne velge enten a), b), c), eller d) tror jeg En av oppgavene gikk ut på forklare/beskrive hva du kunne gjøre for å hjelpe en innvandrer å adaptere seg i en ny kultur. En annen var å lese i et vedlegg og svare på noen spørsmål angående det. Det var 4(?) langsvarsoppgaver som man kunne velge imellom, og jeg valgte drøfteoppgaven. Det er vanskelig å score høyt på en plankeoppgave, derfor bør du ikke velge en slik oppgave. Nå vet jeg ikke om du får samme oppgaver, for det kan hende at læreren din lager egne oppgaver. Lenke til kommentar
bruker2000 Skrevet 22. november 2015 Forfatter Del Skrevet 22. november 2015 Mener du våreksamen i 2015? JA Jeg kom opp i temaet "Change" i 10. klasse, og det gikk veldig greit. Nå husker jeg ikke alle oppgavene, men tror at det var 3 oppgaver. 2 av de må du svarepå og den tredje oppgaven var en langsvarsoppgave som du kunne velge enten a), b), c), eller d) tror jeg En av oppgavene gikk ut på forklare/beskrive hva du kunne gjøre for å hjelpe en innvandrer å adaptere seg i en ny kultur. En annen var å lese i et vedlegg og svare på noen spørsmål angående det. Det var 4(?) langsvarsoppgaver som man kunne velge imellom, og jeg valgte drøfteoppgaven. Det er vanskelig å score høyt på en plankeoppgave, derfor bør du ikke velge en slik oppgave. Nå vet jeg ikke om du får samme oppgaver, for det kan hende at læreren din lager egne oppgaver. takk var det ikke no om barnearbeid? Lenke til kommentar
ikon_ Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Jeg husker at både lærere og elever var veldig overrasket over at det ikke var mye om barnearbeid, men det kan godt være at en av a), b), c), d) oppgavene omhandlet nettopp dette. Lenke til kommentar
bruker2000 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Jeg husker at både lærere og elever var veldig overrasket over at det ikke var mye om barnearbeid, men det kan godt være at en av a), b), c), d) oppgavene omhandlet nettopp dette. noe jeg burde ta med på prøven? noe du husker som var litt vrient? Lenke til kommentar
ikon_ Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Den siste oppgaven var veldig lett, for den var ganske åpen.Det er måten du velger å vinkle det, som betyr noe for karakteren. Du har sikkert hørt dette mange ganger før, men det er ekstremt viktig å se gjennom skrivefeil. Husk å bruke idiomatiske uttrykk, og ellers et godt og variert språk. Her er en liste over ord som kan være lure å bruke når du skriver en stil: http://www.smart-words.org/linking-words/transition-words.html Lykke til! Endret 23. november 2015 av ikon_ Lenke til kommentar
bruker2000 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Den siste oppgaven var veldig lett, for den var ganske åpen.Det er måten du velger å vinkle det, som betyr noe for karakteren. Du har sikkert hørt dette mange ganger før, men det er ekstremt viktig å se gjennom skrivefeil. Husk å bruke idiomatiske uttrykk, og ellers et godt og variert språk. Her er en liste over ord som kan være lure å bruke når du skriver en stil: http://www.smart-words.org/linking-words/transition-words.html Lykke til! tusen takk Lenke til kommentar
HAN_SOM_HAR_DISLEKSI Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 noen som kan hjelpe meg med min tentamen sitter her nå kommer ikke på noe har tema smartphone good and bad sides Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå