Tfosheim Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Problem med eldre iPod og iTunes Førstegenerasjons iPod kan i noen situasjoner slutte å fungere når man bruker de sammen med det nylig lanserte iTunes for Windows. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Gamle eller nye ipod.. Det hadde vært veldig kjekt om dere hadde et bilde av den gamle ipod'n også.. Særlig når dere snakker om den gamle.. Mange som sikkert ikke skjønner hvilken dere mener.. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) V.1.0 - Er den "gamle" versjonen med scrollehjul og vanlige knapper. Det er også denne som er den orginale og etter min mening den peneste, designmessig. Kom i 5, 10 og 20 GB versjoner. V.1.1 - Såvidt jeg vet ble det nå trinnløst scrollehjul og touch-følsomme knapper. I 10, 20 og 30 GB versjoner. Den første versjonen som støttet windows fullt ut av Apple, selv om V.1.0 også var fullt brukbar med en windows-basert pc. V.2.0 - Den foreløpig nyeste. Knappene har byttet plass og den har blitt noen gram lettere. Mulighet for dockingstasjon. Foreløpig i 10, 20 og 40 GB versjoner. Kanskje også verdt og legge merke til at Apple har sluttet å gi ut software-oppgraderinger til V.1.0 og V.1.1, noe som har ført til massive protester i iPod-"miljøet". Med den "gamle" versjonen regner jeg med at hw.no mener V.1.0. Endret 15. november 2003 av scirocco Lenke til kommentar
tore- Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 scirocco, du har nesten rett. Det finnes tre versjoner av iPod. GEN1: Kun en versjon, og det var 5GB versjonen med fysisk-scrollhjul. Det er denne som det er problemer med, og denne har ALDRI vært offisielt støttet av Apple. Men som de sier, det fantest 3.parts programvare som gjordet dette. GEN2: 5, 10 OG 20GB versjoner. Hadde touch-scrollhjul. Gen3: Her finnes det faktisk to versjoner, de som selges i dag kan kalles 3.1, og finnes i 10, 20 og 40GB versjoner. De før der igjen var i 10, 15 og 30GB versjoner. Synes det er ubegrunnet å skylde på Apple, siden GEN1 aldri var ment for Windows. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 tore: Sitter selv på det du kaller GEN1 utgaven av iPod. Den kom formatert i Apple sitt filsystem og støttet offisielt ikke windows. Den har også et fysisk skrollehjul. Greit nok tenker du, men det som får posten din til å ramle sammen er at iPod'en jeg sitter på rommer 10 GB. Jeg var blant de første som bestilte en iPod, men allerede da fantes den i 5, 10 og 20 GB varianter. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hm. Jeg har faktisk dette problemet selv, uten bruk av iTunes. Overførings-programmet jeg bruker er EphPod, så kanskje problemet ligger i begge programmer? Jeg trodde det var et firmware-problem på selve iPod-en, jeg, men det kan det jo godt hende at det ikke er, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå