Balrog11 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Har kjøpt ny cpu vifte som jeg prøver å installere nå. Men når jeg skal skru inn bakfeste så står ramma litt over der jeg skal skru inn.. What to do? Legger med bilde for å vise. Får altså ikke dette metallfestet langt nok ned til å treffe skruehullene Bildet som er tatt lengst unna viser hvor festet skulle vært. Endret 21. november 2015 av Balrog11 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 skru ut hovedkortet og fest bakplaten. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jepp - Her må du bare skru ut hovedkortet får å få på plass bakplaten. Hvis du er lur så modder du cut-out'en litt i samme slengen. Altså, se om du kan skjære cut-out'en litt større slik at fremtidig bytte av bakplate/kjøler er enklere. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 skru ut hovedkortet og fest bakplaten. Det ser fryktelig skummelt ut med tanke på alt som er festet på det. Og jeg har ikke bygd pc før. Skumleste jeg har gjort er å sette inn ram og rense vifter. Og det var ille nok Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Da kan du la være å bytte prosessorkjøler. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Da får du enten se på guides på youtube - eller få hjelp. Alternativt kan du ta bilde av alt slik at du kan se hvor tinga skal etterpå. Eller skrive ned / lage et slags kart over hva som går hvor. Det er ikke så veldig vanskelig Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Da kan du la være å bytte prosessorkjøler. Så videoer før jeg kjøpte det at dem bare skrudde det inn uten å ta av hovedkort. Derfor trodde jeg skulle greie det. Men takk for konstruktivt svar. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Desverre er det enkelte av disse cut-out'ene som bommer litt :\ Derfor ser vi gjerne at selve cut-out'n blir større og større på kabinettene. Hva slags kabinett og hovedkort er det du har. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Desverre er det enkelte av disse cut-out'ene som bommer litt :\ Derfor ser vi gjerne at selve cut-out'n blir større og større på kabinettene. Hva slags kabinett og hovedkort er det du har. Dette https://www.komplett.no/product/579816 Og ms 7681 Lurte på å prøve å drille for å få åpningen større. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Ja du kan nok lage det større - bare pass på at du ikke ødelegger noen av skruefestene for hovedkortet. Vinkelsliper, dremel .. noe å kutte med Edit: Men dette gjør du selvsagt ikke før du har tatt ut hovedkortet og annen hardware som kan bli skadet. Endret 21. november 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Vent nå litt. Hvilken kjøler er det snakk om, og hva har den retention-greia på baksiden å gjøre? Inspirert av denne tråden monterte jeg nettopp en Cooler Master V8 GTS på ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 hovedkort i et CM Storm Trooper kabinett, og det er kun selve backplate'en som skal på baksiden av hovedkortet. Og selvfølgelig med den isolerte delen mot hovedkortet. Hvis DET ikke går, ja så må hovedkortet ut. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Vent nå litt. Hvilken kjøler er det snakk om, og hva har den retention-greia på baksiden å gjøre? Inspirert av denne tråden monterte jeg nettopp en Cooler Master V8 GTS på ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 hovedkort i et CM Storm Trooper kabinett, og det er kun selve backplate'en som skal på baksiden av hovedkortet. Og selvfølgelig med den isolerte delen mot hovedkortet. Hvis DET ikke går, ja så må hovedkortet ut. Det er Cooler Master Hyper 212 Evo. Vet ikke hva du mener med " Retention-greia" . Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Som en bonus for denne nedturen med at den ikke ble så grei å montere som jeg trodde, så viser det seg at jeg har fått et brukt produkt, selv om det ikke var opplyst om det på NetOnNet... Var kjølepasta-rester på den, og instruksjonshefte fulgte ikke med. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ok, ser i manualen at den bakplata faktisk er EN svær del, så da kommer du nok ikke unna uten å demontere hovedkortet. Og husk å vaske av gammel kjølepasta med isopropanol, absolutt teknisk, anti-bac eller noe annet som ikke etterlater seg fett. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg bare tørker pastaen av med litt toalettpapir. Aldri hatt problemer med det. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Som en bonus for denne nedturen med at den ikke ble så grei å montere som jeg trodde, så viser det seg at jeg har fått et brukt produkt, selv om det ikke var opplyst om det på NetOnNet... Var kjølepasta-rester på den, og instruksjonshefte fulgte ikke med. Det kan være fordi produktet har vært testet, ikke nødvendigvis brukt av en annen kunde. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Brukt er brukt. Hvem som har brukt det er likegyldig. 1 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Trenger du å bytte hele kjøleren? Eller er det bare vifta som bråker? I så fall kan du jo bare bytte selve vifta, hvis du klarer å finne en med tilsvarende spesifikasjoner. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Når du snur den riktig vei klarer du vel å få den under kabinettkanten? bør kunne komme til slik at du får montert den uten å ta ut hovedkortet... Den isolerte siden skal ned mot hovedkortet Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Når du snur den riktig vei klarer du vel å få den under kabinettkanten? bør kunne komme til slik at du får montert den uten å ta ut hovedkortet... Den isolerte siden skal ned mot hovedkortet er riktig vei slik jeg har den avbildet, og største problemet er at jeg ikke får inn mutterne som skal under der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå