Raude Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hei, Hva innebærer det at for eksempel et skip anskaffes på armlengdes avstand i et marked? På hvilken måte impliserer dette at kravet til sannsynlig øk. fordel er oppfylt? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Definisjonen på armlengdes avstand husker jeg ikke, men det innebærer at handelen skjer mellom to parter som ikke har interesser i hverandre. Hvis et selskap selger et skip til et datterselskap, er ikke det armlengdes avstand. Man kan ikke være sikker på at skipet er solgt til markedsverdi og dermed ikke sikker på at begge parter har hatt en (direkte) økonomisk fordel av handelen. 1 Lenke til kommentar
Raude Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Definisjonen på armlengdes avstand husker jeg ikke, men det innebærer at handelen skjer mellom to parter som ikke har interesser i hverandre. Hvis et selskap selger et skip til et datterselskap, er ikke det armlengdes avstand. Man kan ikke være sikker på at skipet er solgt til markedsverdi og dermed ikke sikker på at begge parter har hatt en (direkte) økonomisk fordel av handelen. Takk for et raskt svar, da skjønte jeg det Endret 21. november 2015 av Immateriell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå