AnonymDiskusjon Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg har begynt å date en som studerer på samme høyskole som meg. Det startet når vi når møttes på byen en kveld (vi hadde ikke sex), og vi har siden det møtt hverandre ofte. Han var jomfru før han møtte meg. Jeg har i det siste hatt en dårlig magefølelse når det gjelder han og jeg blir ikke kvitt den følelsen. Noen ting han gjør, som gjør meg usikker på han, er sånt som: - Han tar ofte ikke et nei for et nei. Vi ligger i senga og ser på en film, han prøver å ta det videre ved å fingre meg, jeg tar bort hånda og sier "ikke nå", han venter kanskje ett minutt og prøver igjen. Det skjer kanskje fem ganger før han faktisk skjønner at jeg ikke har lyst. Det var også en gang hele han forandret seg når han skjønte at jeg ikke ville ha sex en kveld. Han virket kald, lå bare i senga og snakket ikke med meg. - Han skulle møte vennene mine på fest, men jeg ble veldig full og fikk ikke med meg så veldig mye. I følge vennene mine så var han direkte frekk og snakket ikke med dem, og når han gjorde det så svarte han dem bare surt. Jeg vet at vennene mine ikke hadde løyet om noe sånt. - Han gir meg ofte skyldfølelse uten at jeg har noe å få skyldfølelse for. - Han gjør ting som er morsomt for han, men ikke morsomt i det hele tatt for meg. Jeg får veldig lett angst når folk overrasker meg eller plutselig dukker opp uten forvarsel. Dette har igjen noe med at han ikke tar nei for et nei. Her om kvelden spurte han om han kunne komme til meg, jeg sa nei minst fem ganger siden han ikke sluttet å spørre (skulle på jobb veldig tidlig dagen etterpå). Han sa plutselig at han var halvveis til meg, jeg sa at jeg ikke kan i kveld men at vi kan møtes en annen kveld, og så sier han at han står utenfor. Dette gjør meg ekstremt urolig, så urolig at jeg nesten begynner å gråte. Som sagt så hater jeg når folk kommer på besøk uten å gi meg beskjed. Jeg sier til han at jeg begynner å bli litt sint og at han må ta et nei for et nei. Det er ikke før da at han avslører at han bare tulla og at jeg må slappe av. Det hele endte med at jeg følte meg skikkelig dum som reagerte sånn og fikk skyldfølelse for å reagere på den måten. Hver gang han gjør noe som gir meg denne dårlige magefølelsen, så begynner han å koseprate og unnskylder seg, men selv om han unnskylder seg så sitter jeg igjen med denne dårlige følelsen. Hva er deres tanker om dette? Anonymous poster hash: 68465...768 Anonymous poster hash: 68465...768 Anonymous poster hash: 68465...768 Anonymous poster hash: 68465...768 Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hva faen, slitsom fyr. Om du får en dårlig magefølelse av å være med noen, så bør du slutte å være med den personen. 9 Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Lyser et par varsellamper her ja, når du er med noen du er glad i, så skal man ha det hyggelig, man skal slippe å måtte si nei 5 ganger før personen slutter. Finn deg en ny kar, du skal ikke ha angst for at noen dukker opp på døren din. Ingen skam å snu 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Nei, betyr nei, så enkelt er det. Og gutter kan bli sure når de ikke får sex, så enkelt er det. Det er jo ikke en unnskyldning for ham til å oppføre seg som en baby. Men å avvise typens fremstøt kan oppfattes som at du ikke er glad i ham. Og da er det jo ikke like rart at han blir litt lei seg/sur. Når det gjelder oppførselen hans overfor vennene dine høres det ut for meg som at du har mer å skamme deg over enn han. Du ble så dritings at du ikke husker? Hvordan tror du han har hatt det sammen med alle dine venner mens du var i den tilstanden? Tror du han ønsket å være der da, at det var lett for han å forholde seg til situasjonen du puttet han i? Så sier du at du ikke liker han gir deg dårlig samvittighet når du ikke har grunn til å ha det. Vel, om du ikke skjønner at du har god grunn til å ha dårlig samvittighet for å ta med deg typen og presentere han for vennene dine og så drikke deg dritings. Da lurer jeg på hvordan du kan være sikker på at du ikke har grunn til å ha dårlig samvittighet ellers. At du får angst av uventet besøk høres jo helt forferdelig ut. Det høres ut som du har hatt en grusom opplevelse av noe slag som setter seg slik i deg. For resten av oss er det som regel bare hyggelig med overraskelsesbesøk av kjæresten. Med mindre du har delt dette med typen, så stiller du litt strenge krav til han. For en uerfaren gutt som dette, så skjønner jeg ikke hvordan du kan forvente at han ikke hører: "Du, jeg liker å ha sex med andre enn deg, så da passer det litt dårlig om du dukker opp helt ut av det blå. Du må nesten ringe først." Nå har du jo lagd en tråd her, så da bryr du deg kanskje litt om fyren. Men i hovedsak høres det ut for meg som at du egentlig ikke er så veldig interessert i han. Litt som at du har både lyst å være fri og frank, men du liker han litt også, og klarer ikke bestemme deg? Det er ikke godt å si. Du har malt et lite flatterende bilde av dere begge. Men dere er unge, så det er faktisk lov å ikke vite helt.. Min tanke er uansett at om du hadde virkelig ønsket å være sammen med han her, så hadde du visst det, og det høres jo ikke slik ut.. 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Du har funnet deg en veldig uerfaren og umoden type. Han vil nok bedre seg, men tviler på at det skjer i løpet av dette forholdet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 At han ikke tar nei for et nei og er slitsom, er selvsagt ikke bra. Men det er litt urimelig å stemple ham som kald fordi han ikke alltid er så pratsom. Som Gabri3L er inne på, vet han ikke nødvendigvis alltid hva han skal si eller hvordan han skal oppføre seg. Elle kanskje han bare har en litt innesluttet personlighet, som må være lov. Da dere lå i senga og han ikke snakket med deg, snakket du med ham? Samtidig som han ikke kjenner venninene dine så godt, var nok de også litt forutinntatt på grunn av (til dels negative) ting du har fortalt dem om kjæresten din. Tror du da at de var veldig åpne og gjorde det lett for en utenforstående fyr som allerede ble oppfattet som kald, å ta del i samtalen og bli en del av gjengen? Tror du at han kunne forberedt seg godt til det uten å vite at du hadde baksnakket ham eller skulle bli dårlig? Da han spøkte om at han skulle komme til deg, hadde han vel dårlige forutsetninger for å se at du ville bli sint. Det er lov å reagere sånn, men det er ikke alle som er så averse mot overraskelser eller besøk. Hensikten hans var nok ikke å gjøre deg sint eller engstelig. Det er bare vanskelig for ham å vite hvordan han skal oppføre seg hele tiden og vil av og til ta en dårlig avgjørelse. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 - Han skulle møte vennene mine på fest, men jeg ble veldig full og fikk ikke med meg så veldig mye. I følge vennene mine så var han direkte frekk og snakket ikke med dem, og når han gjorde det så svarte han dem bare surt. Jeg vet at vennene mine ikke hadde løyet om noe sånt. Hadde eg vore han i den situasjonen der, der du blei så full at du ikkje var tilsnakkendes så hadde eg blitt skikkelig irritert på deg, og gått fra heile jæla festen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Nei, jeg ble ikke så full at jeg ikke var tilstede hele kvelden. Det var ikke før senere at jeg ble så full, og det var en blanding av at jeg begynte å bli syk. Jeg fikk med meg hvordan han når jeg ikke begynte å føle meg dårlig. Da snakket han ikke med vennene mine i det hele tatt, men jeg tenkte at det kom til å bedre seg utover kvelden. Jeg følte meg selv veldig dårlig, men gjorde en innsats og snakket med vennene hans der. Han har vært her etter festen og møtt jentene i kollektivet, men han sier knapt hei til dem. Anonymous poster hash: 68465...768 1 Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Jeg hadde aldri datet en fyr som ikke tar et nei for et nei! Har skjedd før og jeg har dumpet bare av den grunnen. Han prøver seg, jeg sier nei også prøver han seg på nytt og på nytt, hvert 2. minutt, gjerne med litt mer makt etter hvert. Til slutt må man nesten bare gå. Når han skjønner at han ikke får noe så blir han sur og oppfører seg som 3 en trassig treåring som ikke fikk mer godteri. Har bare opplevd ett unntak i livet og det var en fyr som så ut som en okse på sterioder og nazist. Så ut som en fengselsfyr. Han var den eneste av de jeg har datet som respekterer et nei og oppførte seg ordentlig moden og voksen. Litt morsomt siden de andre alltid har vært menn som lever på at de er "nice guys" og så herlige. Vil du virkelig være sammen med en fyr som nesten gråter, ikke gidder å snakke med deg og oppfører seg som et lite barn hvis du ikke kan ha sex en gang i blant. Hvordan tror du det blir hvis du blir syk en periode? Ender opp med en mann i trassalderen før du har født et barn Uansett om du ble full en kveld klarer en voksen person å være hyggelig med andre på festen. Var selv på date med en fyr som tok meg med på en fest og deretter låste seg inne i kjelleren for å snakke med en annen jente i 4 timer. Jeg var fortsatt hyggelig mot alle hans venner hele kvelden frem til noen kom å hentet meg. Edit: Alltid følg magefølelsen din! Det har jeg lært og lever etter! Du kommer til å angre hvis du ikke gjør det.. Magefølelsen min sier at jeg har rett Endret 21. november 2015 av Hannah00 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Har du tatt dette opp med han? Det kan være en idé. Hvis du gjør det, og han ikke endrer på oppførselen så høres ikke dette ut som noe du burde fortsette med. Eventuelt så kan du bare droppe han nå. Det er ditt liv, og det er ingen grunn til at du skal være med noen som får deg til å føle deg dårlig. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) (...) Har bare opplevd ett unntak i livet og det var en fyr som så ut som en okse på sterioder og nazist. Så ut som en fengselsfyr. Han var den eneste av de jeg har datet som respekterer et nei og oppførte seg ordentlig moden og voksen. Litt morsomt siden de andre alltid har vært menn som lever på at de er "nice guys" og så herlige. (...) Ah, Nice Guys. Heh. Jeg tror mange som er store og kraftige er veldig klar over at man kan virke fryktinngytende, bare på grunn av størrelsen, og at man derfor passer veldig godt på å ikke overstride noen grenser. Uansett om du ble full en kveld klarer en voksen person å være hyggelig med andre på festen. Var selv på date med en fyr som tok meg med på en fest og deretter låste seg inne i kjelleren for å snakke med en annen jente i 4 timer. Jeg var fortsatt hyggelig mot alle hans venner hele kvelden frem til noen kom å hentet meg. Endret 21. november 2015 av Imlekk Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ah, Nice Guys. Heh. Jeg tror mange som er store og kraftige er veldig klar over at man kan virke fryktinngytende, bare på grunn av størrelsen, og at man derfor passer veldig godt på å ikke overstride noen grenser. Jepp, sikkert derfor jeg plutselig har begynt å finne de mer attraktive som partnere enn andre. Men det har sikkert bare noe med at han var så voksen og god, mens de fleste andre har det alltid vært noe galt med. Ja, eksen hans møtte opp på festen og da ble nok gamle følelser vekt til live. Skal sies at jeg ikke la merke til at han var borte før etter en god stund. Jeg har ikke noe behov for å klenge på typen min til alle døgnets tider. Vennene hans ville prøve å få han tilbake uten at jeg merket det. De ville ikke at han skulle ødelegge for seg selv. Men dessverre gjorde han det. Festen var koselig og menneskene der var hyggelige, men merket selvfølgelig at jeg var skuffet noe som gjorde at jeg ville hjem. Det dumme var at jeg hadde drukket og fikk ikke skyss før festen nesten var over. Heldigvis mente vennene hans at han virkelig hadde tapt da han feilet med meg. Det gjorde en ganske så klein fest litt bedre 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jepp, sikkert derfor jeg plutselig har begynt å finne de mer attraktive som partnere enn andre. Men det har sikkert bare noe med at han var så voksen og god, mens de fleste andre har det alltid vært noe galt med. Ser den ja! Ja, eksen hans møtte opp på festen og da ble nok gamle følelser vekt til live. Skal sies at jeg ikke la merke til at han var borte før etter en god stund. Jeg har ikke noe behov for å klenge på typen min til alle døgnets tider. Vennene hans ville prøve å få han tilbake uten at jeg merket det. De ville ikke at han skulle ødelegge for seg selv. Men dessverre gjorde han det. Festen var koselig og menneskene der var hyggelige, men merket selvfølgelig at jeg var skuffet noe som gjorde at jeg ville hjem. Det dumme var at jeg hadde drukket og fikk ikke skyss før festen nesten var over. Heldigvis mente vennene hans at han virkelig hadde tapt da han feilet med meg. Det gjorde en ganske så klein fest litt bedre Det er jo litt småkleint. Men kult av deg å holde ut med festen, og få noe positivt ut av det. Tviler på at jeg hadde følt meg veldig høy i hatten i en lignende situasjon! (Med mindre det hadde vært noen kule single damer der da. Det hadde hjulpet.) Jeg må innrømme at jeg leste det du skrev ovenfor her litt feil. Jeg trodde du skrev "han låste meg inne", og ikke "han låste seg inn." En liten bom fra min side som endrer litt på historien... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Jeg har ikke opplevd noe traumatisk som gjør meg redd for overraskelsesbesøk, men jeg hadde så absolutt ikke likt det om en fyr jeg dater hadde insistert på å møte meg når jeg tydelig har sagt nei, og likevel møter opp (som han fikk henne til å tro). Om han da tenker "å neeei, dama har sex med noen andre" på grunn av det, så hadde jeg uansett gjort det slutt. Da er han altfor umoden og usikker på seg selv. Anonymous poster hash: 68465...768 Du, jeg vet ikke om det er noe galt med diskusjon.no. Men slik posten din ser ut nå (Samme anonym hash som TS på slutten av innlegget), så ser det ut som at du er TS, og at du skulle til å svare som anonym. Men så kom i tanker om at det kunne være "lurt" å svare som "deg selv" i stedet. Og på den måten støtte din egen sak. Men samtidig få det til å se ut som om det er noen andre som gjør det. Det ville i så fall vært en rimelig "umoden" ting å gjøre. I så fall har du ikke så mye å klage på at typen din er umoden og usikker etter ihvertfall. Jeg kan jo ikke vite 100% om dette er tilfellet, men jeg antar en moderator kan ha god sjanse til å finne ut. Men uansett hvem du er: Om man forteller date'en at det ikke passer, så bør h*n respektere det. Den biten er grei. Om man får angst av uanmeldt besøk. Beklager, men det ser jeg ikke på som "normalt". Og TS bør kanskje vurdere å søke hjelp i form av psykolog. Man trenger selvfølgelig ikke ha opplevd noe traumatisk for å bli "sånn". Men utover medfødt, så er det liksom den mest logiske forklaringen.. Vel det, eller at det bare er en unnskyldning man bruker. Dessverre er der nok av dramaqueens her i verden også.. Endret 21. november 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg må innrømme at jeg leste det du skrev ovenfor her litt feil. Jeg trodde du skrev "han låste meg inne", og ikke "han låste seg inn." En liten bom fra min side som endrer litt på historien... haha Imlekk. Nå lo jeg godt! Det hadde i hvert fall vært verdens dårligste date! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Avsporing, men du stemmer ikke tilfeldigvis MDG? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvordan trekker du noe som helst politisk overbevisning ut av det som skrives her? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvordan trekker du noe som helst politisk overbevisning ut av det som skrives her? Fordi jeg ser på Brille, og vil bekrefte statistikken deres. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Her er det bare å vinke farvel til fyren. Verden renner over av betydelig bedre karer enn han der. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 fyren er sikkert en raring....kanskje farlig hvem vet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå