Gjest medlem-141789 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Synes du at Tyrkia burde få være med i EU? For ikke lenge siden krevde Tyrkia at deres medlemskap skulle diskuteres på nytt for at de skulle være med på en løsning på migrasjonskrisen. Samt penger ++. Jeg synes personlig at et EU medlemskap for Tyrkia vil være galskap. Å ta inn ekstreme etnonasjonalistiske muslimer i EU vil enten bety slutten for EU eller for den Europeiske sivilisasjon. Den tyrkiske stat er videre direkte ekkel, fordi de fornekter den etniske rensingen av kristne armenere (som fant sted og tok millioner av liv) begått av den tyrkiske stat, samt deres ellers egoistiske og utnyttede oppførsel. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Synes du at Tyrkia burde få være med i EU? For ikke lenge siden krevde Tyrkia at deres medlemskap skulle diskuteres på nytt for at de skulle være med på en løsning på migrasjonskrisen. Samt penger ++. Jeg synes personlig at et EU medlemskap for Tyrkia vil være galskap. Å ta inn ekstreme etnonasjonalistiske muslimer i EU vil enten bety slutten for EU eller for den Europeiske sivilisasjon. Den tyrkiske stat er videre direkte ekkel, fordi de fornekter den etniske rensingen av kristne armenere (som fant sted og tok millioner av liv) begått av den tyrkiske stat, samt deres ellers egoistiske og utnyttede oppførsel. Jeg har aldri noen gang hørt at muslimer har innrømmet noe betydningsverdi feil, så det var ikke noe overraskende for min del. Jeg har ett spørsmål til deg Oleoh, bare for å forstå ditt syn: Hvilket syn har du på ikke-vestlige innvandrere som ikke er muslimer? (Da tenker jeg på thailand, vietnam, india, burma, sri lanka, nepal osv..) Endret 21. november 2015 av Vinterstund Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Personlig så synes jeg på en måte EU i seg selv er galskap. Er jo bare en gjeng tullinger som møttes i brüssel for å finne på kjipe regler. Bør vel legge til at det som står over er litt overdrevet da EU også har hatt mye positive effekter, men summa summarum så trur jeg at en god del nordmenn som sitter med den oppfatningen av EU. Endret 21. november 2015 av boundishh 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Var tidligere for EU-utvidelse og Tyrkia som medlem, men jo mer kjennskap jeg har fått til Tyrkia, tyrkisk politikk, holdninger og ledere jo mer tenker jeg heeeeeeeeeeeeeeeeell no. De er NATO alliert, og det funker bare så vidt, fordi vi har sammenfallende interesser. Men noen øvrige kulturelle likheter med Europa finnes nesten ikke. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Nei, av ulike grunner. Først og fremst fordi Erdogan og hans parti AKP holder et jerngrep om landet. Fullt av korrupsjon og valgfusk. Du kan nesten kalle Erdogan for en diktator. AKP driver også politikk som ikke er forenlig med demokratiske verdier og menneskerettigheter. Og så lenge det er slik har ikke Tyrkia en plass i EU, mener jeg. Dette sa putin om Erdogan til en tyrkisk ambassadør "tell your dictator President he can go to hell along with his ISIS terrorists, I will make Syria a 'Big Stalingrad' for him!" http://awdnews.com/top-news/russian-president-to-turkish-ambassador-tell-your-dictator-president-he-can-go-to-hell-along-with-his-isis-terrorists,-i-will-make-syria-a-big-stalingrad-for-him Nå er ikke putin langt fra tittelen selv. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Det må en revolusjon til før Tyrkia er klare for EU. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Dette sa putin om Erdogan til en tyrkisk ambassadør "tell your dictator President he can go to hell along with his ISIS terrorists, I will make Syria a 'Big Stalingrad' for him!" http://awdnews.com/top-news/russian-president-to-turkish-ambassador-tell-your-dictator-president-he-can-go-to-hell-along-with-his-isis-terrorists,-i-will-make-syria-a-big-stalingrad-for-him Rimelig siker på at den historien er en hoax. Putin ville ikke brukt slik språk til en fremmed stats ambassadør, for det andre ville aldri samtalen i Kremlin lekke ut.For det tredje finnes ikke troverdige kilder. Men "motbevise" meg gjerne, hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Putin og Erdogan 16. november https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=ru&u=http://ria.ru/politics/20151116/1321894563.html&prev=search Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Putin er Russlands Donald Trump. Det er få grenser for hva han kan finne på å si. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Putin er Russlands Donald Trump. Det er få grenser for hva han kan finne på å si. Ikke på det viset som gjengis over. Den velkjente bølla Zhirinovsky derimot, har få begrensninger (eng. subtitles) https://www.youtube.com/watch?v=VrEs6clmJ-8 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Ja, få med ett land som har en president som drømmer om det Islamske kalifat. Smart. 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Putin er Russlands Donald Trump. Det er få grenser for hva han kan finne på å si. Ikke på det viset som gjengis over. Den velkjente bølla Zhirinovsky derimot, har få begrensninger Den var utrolig underholdende - har du flere videoer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå