FB.542209311067001 Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Har en Thinkpad T440s, ca 8 måneder gammel. Har nesten all specsa makset ut. Touch skjerm. 250GB SSD. 8 GB RAM. Akkuratt satt inn nytt tastatur. Intel i7 4600u. Er fortsatt 2 år igjen med next business day guarantee. Har brukt denne garantien 2 ganger. Første gang fikk jeg gratis erstatning av det indre batteriet. Andre gang for en uke siden, fikk jeg nytt tastatur. Hvor mye tror dere det er passende å selge denne for? grunn: Leste nettopp reviewen av Surface Pro 4. Sikler. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Nå ville ikke jeg byttet en T440s mot Surface Pro 4, men det er nå meg, da. Det er mer som teller enn bare spesifikasjoner. Og ThinkPad'er er solide maskiner. Selv har jeg en PC ganske lik T440s, nemlig Dell Latitude E7440, også den nær toppspekket (i7, 8 GB RAM, 256 GB SSD, 14" 1080p skjerm). Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 20. november 2015 Forfatter Del Skrevet 20. november 2015 Nå ville ikke jeg byttet en T440s mot Surface Pro 4, men det er nå meg, da. Det er mer som teller enn bare spesifikasjoner. Og ThinkPad'er er solide maskiner. Selv har jeg en PC ganske lik T440s, nemlig Dell Latitude E7440, også den nær toppspekket (i7, 8 GB RAM, 256 GB SSD, 14" 1080p skjerm). Sant, så sant. Elsker ThinkPaden min. Tviler sterkt på at jeg faktisk kommer til å selge den.. Bare garantien er, for meg i det minste, verdt flere tusen. Har en venn som har E7440. Fantastisk maskin Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 (endret) Sant, så sant. Elsker ThinkPaden min. Tviler sterkt på at jeg faktisk kommer til å selge den.. Bare garantien er, for meg i det minste, verdt flere tusen. Har en venn som har E7440. Fantastisk maskin Jepp, Dell har tilsvarende garanti på sine høyere modeller i Latitude-serien. Og den fungerer. Skulle kjøpe ut en E6420 på jobben, og det oppsto en feil. Det viste seg at det fortsatt var support på PCen, i hvert fall ga Dell support på PCen. Feilen var vanskelig å lokalisere og dermed rette, flere bytter av komponenter måtte til. Men Dell ga seg ikke før problemet var løst. Edit: har 5 års ProSupport på E7440'en. Har også en E7250 på jobben, E7440 bruker jeg hjemme. Den kjører faktisk CentOS 7, og det fungerer godt nok til jobbformål. Og hva jobb angår, da må ting i hvert fall virke, noe det har gjort siden i sommer. Og disse modellene har jo ordentlig docking-stasjon, har det både her hjemme og på jobb. Du la også merke til at Surface Pro 4 ble testet opp mot rene forbrukerprodukter, ikke sant (foruten Mac)? Endret 20. november 2015 av stigfjel Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 20. november 2015 Forfatter Del Skrevet 20. november 2015 Sant, så sant. Elsker ThinkPaden min. Tviler sterkt på at jeg faktisk kommer til å selge den.. Bare garantien er, for meg i det minste, verdt flere tusen. Har en venn som har E7440. Fantastisk maskin Jepp, Dell har tilsvarende garanti på sine høyere modeller i Latitude-serien. Og den fungerer. Skulle kjøpe ut en E6420 på jobben, og det oppsto en feil. Det viste seg at det fortsatt var support på PCen, i hvert fall ga Dell support på PCen. Feilen var vanskelig å lokalisere og dermed rette, flere bytter av komponenter måtte til. Men Dell ga seg ikke før problemet var løst. Edit: har 5 års ProSupport på E7440'en. Har også en E7250 på jobben, E7440 bruker jeg hjemme. Den kjører faktisk CentOS 7, og det fungerer godt nok til jobbformål. Og hva jobb angår, da må ting i hvert fall virke, noe det har gjort siden i sommer. Og disse modellene har jo ordentlig docking-stasjon, har det både her hjemme og på jobb. Du la også merke til at Surface Pro 4 ble testet opp mot rene forbrukerprodukter, ikke sant (foruten Mac)? CentOS på en ikke server maskin. hm. Fungerer det bra? Kjører selv ArchLinux på maskinen min. Eneste grunn til at jeg liker Surface-en er pennen. Ser utrolig nyttig ut å kunne notere matteforelesningene på digitalt papir. Du har rett angående Surface Pro som et purt forbrukerprodukt, tror jeg. Passer nok ikke til å programmere noe over 100 linjer på den, tenker jeg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 CentOS på en ikke server maskin. hm. Fungerer det bra? Kjører selv ArchLinux på maskinen min. Eneste grunn til at jeg liker Surface-en er pennen. Ser utrolig nyttig ut å kunne notere matteforelesningene på digitalt papir. Du har rett angående Surface Pro som et purt forbrukerprodukt, tror jeg. Passer nok ikke til å programmere noe over 100 linjer på den, tenker jeg. Joda, CentOS 7 fungerer ganske bra. Måtte bruke noen ekstra repoer, EPEL (bør uansett brukes på enhver installasjon med en RHEL-basert distro), epel-spotify og nux-dextop. Da jeg først hadde fått satt skjerminnstillingene ift. docking (bruker 2x 1920x1200 skjermer på docking). Koble laptopen til en prosjektor med DisplayPort fungerte helt sømløst, uten tastetrykk. Var bare å sette inn kabelen, og det virket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå