tettismannen Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Hei Har en 8mbit linje, som ikke kan økes grunnet plassen jeg bor. Problemet med den, er at når fruen ser på netflix eller bruker mobilen på nettet, går det ikke an å spille nettspill på min pc. Både skype og spillet lagger da så mye at jeg ikke kan spille. Er det en enkel måte å dele båndbredde, slik at det alltid tildeles f.eks 4 mbit til en bruker? Lenke til kommentar
rollingstones Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 8 Mbitlinje er jo i minste lage for ka i helsike du ønsker å gjøre på nett? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Hva slags type ruter har du? Merke + modell. Lenke til kommentar
tettismannen Skrevet 20. november 2015 Forfatter Del Skrevet 20. november 2015 Vet at 8mbit er lite, men har ikke noe valg Og det funker til spilling og netflix, men ikke samtidig. Har en ZyXEL P8702N router. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Bruker dere begge trådløst? Hvis ja så kam du prøve deg med kabel. Båndbredden er sikkert i minste laget, men som du etterspør så finnes det en funksjon som gjør det du etterspør, prioriterer traftrafikk. Du trenger ikke noe avansert oppsett vil jeg tro, men jeg har ikke noe erfaring med QoS på Zyxel. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1619576 Sjekket denne? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Sett opp netlimiter på maskinene til å starte med windows. Enkelt og burde fungere sånn noenlunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå