pettmic Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Når skal barton processorene sperres? Noen som vet??? Blir det da totalt umulig og overclocke? Petter Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Er de ikke begynt å låse prosessorene allerede da? Det vil fortsatt være mulig å overklokke, det er kun multiplieren som blir låst. Lenke til kommentar
pettmic Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 hva er multiplieren da? hvorfor sperrer de den...? Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Bryr meg ikke så mye om den sperren jeg. Hvis man klokker med FSB vil man vanligvis få høyere ytelse en hvis man klokker med MP. Sperren hindrer bare klokking med MP, så derfor bryr jeg meg ikke:) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 jeg kjøpte min 2500 for 2 uker siden, det ser ut til at den er låst, men er ikke sikker, skal teste. men uansett så oppnår man høyere ytelse på hele systemet ved å klokke FSB, så om den er låst spiller ingen rolle Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Ja det er rett at man oppnår størst ytelse ved å klokke fsb, men på nforce chipsett så stopper rammen og av og til cpu/hk deg ofte fra og oppnå over 450mhz fsb. Men uansett så vil de fleste cpuene ikke klare så høy hastighet uten modifiseringer på hk for høyere volt og ekstrem kjøling. Derfor er det en stor fordel og kunne gå ned på multiplier for å oppnå høyest mulig fsb og samtidig makse det cpuen klarer av hastighet. På xp 2500 vil cpuen kjøre på oppmot 2500mhz med default multipler og en fsb på 450 og de ferreste klarer det. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 alle som er produsert etter uke 39 er låst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå