Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs ADSL Telenor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Du bytter ikke ut telenor sitt adsl modem, det må du ha. Derimot så kjøper du deg en trådløs "bredbåndsruter". Så kobler du adsl modemet inn i denne ruteren istedet for i pc'en og så setter du et trådløst nettverkskort i pc'en, så er du der.

Lenke til kommentar
Jeg har ADSL fra Telenor og ønsker å bytte ut Telenor ADSL-modemet med et trådløst et, samt installere et trådløst nettverkskort i pc'en.

Er det noen som har tips, gode erfaringer med dette?

Det er ikke det helt store utvalget i kombienheter som lar deg gjøre dette, Billion og Draytek har dette svjv.

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Hei.

Du bytter ikke ut telenor sitt adsl modem, det må du ha. Derimot så kjøper du deg en trådløs "bredbåndsruter". Så kobler du adsl modemet inn i denne ruteren istedet for i pc'en og så setter du et trådløst nettverkskort i pc'en, så er du der.

Det går da an å bytte ut ADSL modemet fra Telenor? Bl.a Komplett selger slike, men jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man bytte ut modem ? Et modem må du ha, hvorfor ikke bruke telenor sin, du betaler faktisk for leie av det ?

Ja, men jeg ønsker et TRÅDLØST et, så jeg slipper å ha ledninger fra ADSL-modemet som står i gangen og inn i stua til der pc'en står.

Lenke til kommentar
Ja, men jeg ønsker et TRÅDLØST et, så jeg slipper å ha ledninger fra ADSL-modemet som står i gangen og inn i stua til der pc'en står.

Du trenger da ikke ledninger inn i stua, den trådløse routeren setter du sammen med modemet i gangen, du trenger egentlig ikke mer enn 20 centimeter nettverkskabel i mellom.

Lenke til kommentar

Du trenger da ikke ledninger inn i stua, den trådløse routeren setter du sammen med modemet i gangen, du trenger egentlig ikke mer enn 20 centimeter nettverkskabel i mellom.

Jeg vil ikke ha både ADSL modem og router i gangen, det blir for mye utstyr koblet opp der(liten gang).

Det jeg vil ha er et trådløst ADSL-modem i gangen, samt et trådløst nettverkskort i pc'en. Ikke noe annet.

Er det virkelig ingen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar

Heisan

I og med at Telenor har latt sluttbruker bestemme om han/hun vil ha adsl modem levert, eller bestemme selv hva slags adsl modem som skal benyttes har du nå flere valg...

http://privat.telenor.no/dinesider/default...duktAdslModemer står disse to:

ZyXEL - Prestige 650HW-33 - wireless router

Thomson - SpeedTouch 570i - wireless router

Vet ikke hvor de blir solgt, men slik jeg forstår det, kan du ta vekk det modemet du allerede har og sette opp en av disse, og så trenger du bare ett trådløst nettkort i maskinen din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...