aspedott Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hei Sliter med å innstallere windows på maskinen, har skiftet ut alle andre deler og har endt opp med at problemet ligger i hovedkortet (asus a7n8x deluxe). Fordi alt ser helt normalt ut i oppstart, alle enheter blir funnet (bare floppy, cd-rom, HD og skjermkort er satt i). Biosen funker helt normalt, og cpu'en virker som den skal. Men altså under installasjon av windows XP, starter den opp som den skal, går gjennom all hardware, men når den skal starte første del av installasjon (der hvor det står starter windows) henger den seg bare opp. har og prøvd win98 og 2000, men stopper opp de og. Men så til det merkligste, når jeg prøvde å installere Linux (8,2) gikk dette helt fint!!! Noen som har en anelse om hva problemet kan være? Eneste jeg kan tenke meg er at hovedkortet er problemet, men siden linuxinnstallasjonen gikk fint er jeg VELDIG forvirret... p.s. linux'en fant ikke de integrerte lyd og nettverks enhetene, men det har vel med at linuxen er en eldre versjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå