joar1001 Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 (endret) , Endret 21. mai 2016 av joar1001 Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 20. november 2015 Forfatter Del Skrevet 20. november 2015 VW Scirocco Har ikke de litt lite hest? Liker designet da. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 VW Scirocco Har ikke de litt lite hest? Liker designet da. Prøvekjør, Subaru Impreza? Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 20. november 2015 Forfatter Del Skrevet 20. november 2015 VW SciroccoHar ikke de litt lite hest? Liker designet da. Prøvekjør, Subaru Impreza? Impreza er grei, liker veldig godt den med WRX. Hva tenker du om de jeg har listet? Er de dyre i drift, dvs. drivstoff, forsikring og evt. reparasjoner osv. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 VW SciroccoHar ikke de litt lite hest? Liker designet da. Prøvekjør, Subaru Impreza? Impreza er grei, liker veldig godt den med WRX. Hva tenker du om de jeg har listet? Er de dyre i drift, dvs. drivstoff, forsikring og evt. reparasjoner osv. Personlig liker jeg ingen av de du har listet, TT er konebil, MB fra 07 ser ikke ut, Golf er kjedelig som fy og boxster er også konebil, samt dyr å eie. Sånt er subjektivt dog, men du spurte ^^ Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 20. november 2015 Forfatter Del Skrevet 20. november 2015 VW SciroccoHar ikke de litt lite hest? Liker designet da.Prøvekjør, Subaru Impreza?Impreza er grei, liker veldig godt den med WRX. Hva tenker du om de jeg har listet? Er de dyre i drift, dvs. drivstoff, forsikring og evt. reparasjoner osv. Personlig liker jeg ingen av de du har listet, TT er konebil, MB fra 07 ser ikke ut, Golf er kjedelig som fy og boxster er også konebil, samt dyr å eie. Sånt er subjektivt dog, men du spurte ^^ Jeg liker bedre MB fra 2010 egentlig, men det blir litt dyrt muligens. Hadde samme tanker om TT jeg også, men synes de nyere modellene ser mye bedre ut enn de runde 1999 modellene som nesten ligner på Beetle. Synes denne ser ganske bra ut, eksteriør og interiørmessig (liker ikke beige da, heller svart): http://www.finn.no/63115403 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Husk at biler som var dyre da de var nye er dyre i vedlikehold. 2 Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 20. november 2015 Forfatter Del Skrevet 20. november 2015 Husk at biler som var dyre da de var nye er dyre i vedlikehold.Ja, vil Audi TT 2007 være dyr i vedlikehold da? Eller en Toyota Supra? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 En supra vil være svindyr om du ikke kan mekke selv Til og med endre type Targa vil også være dyre i forhold til en nyere bil mht deler og service. Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 En supra vil være svindyr om du ikke kan mekke selv Til og med endre type Targa vil også være dyre i forhold til en nyere bil mht deler og service. Er en RX-8 billig i drift? Utenom RX-8, hvilke andre biler passer mine ønsker som ikke er svindyre å drifte? Takk for svar! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Vil ikke at bilen skal sluke bensin, eller ellers være fryktelig dyr i drift. Heh! Gi F i bensinforbruk, 100 x verre med forsikringer uten 50-75% bonus. Sånn ca. Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Pappa tar forsikringen, han har maxet alt sånn bonus greier Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvordan er kjørestilen din, og ikke minst dine kjøreegenskaper? Det burde vært forbud mot å ha førstegangs bil som har mer enn 100hk så lenge man er på prøvetid. Og det er to ting som koliderer, Lite drivstoffsforbruk, og minimum 200hk/2.0L, de går ikke overens. RX-8 er dyr i drift og krever mye vedlikehold pga wankel motoren, ikke vil den falle under kravet ditt heller i og med det er en stakkers 1.3L som står i de. Og husk, uansett hvilken bonus faren din har, store motorer = høy premie, og enda mer om du er under den magiske 23 års grensen. Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Hvordan er kjørestilen din, og ikke minst dine kjøreegenskaper? Det burde vært forbud mot å ha førstegangs bil som har mer enn 100hk så lenge man er på prøvetid. Og det er to ting som koliderer, Lite drivstoffsforbruk, og minimum 200hk/2.0L, de går ikke overens. RX-8 er dyr i drift og krever mye vedlikehold pga wankel motoren, ikke vil den falle under kravet ditt heller i og med det er en stakkers 1.3L som står i de. Og husk, uansett hvilken bonus faren din har, store motorer = høy premie, og enda mer om du er under den magiske 23 års grensen.Skal begynne me 125cc sertifikatet om et par måneder, så vil ikke si jeg har noen kjørestil. Det med forsikringen, pappa registrerer bilen på seg, og tar forsikringen på seg, står ingenting om meg på papir, for det om jeg kjører den. Så da blir det ingenting under 23år osv Hvor stor motoren er bryr meg lite, så lenge den ikke sluker bensin, vil ikke bruke så mye mer enn 15l/100km. Unnskyld hvis dette er et dumt spørsmål, men betyr stort sylindervolum generelt stort bensinforbruk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ja, og faren din må oppgi at det er sjåfør under 23 på bilen når han forsikrer den, hvis ikke venter avkortning og i verste fall et regress oppgjør om du skulle være maksimalt uheldig. Siden du skal begynne med 125cc regner jeg med at du er rundt 15/16 år gammel, så kjøp deg heller en billigere bil å øvelseskjøre med og opparbeid deg kjøre erfaring med den først. Så kan stor motor og mange hester komme når du har økonomi til det, og roet ned høyre foten litt. På det området snakker jeg av erfaring, for jeg startet med stor motor og god effekt, noe som førte til en kjørestil som jeg i retrospektiv anser som veldig trafikkfarlig! Så skaff deg en grei økonomisk bil til å starte med, i et prissjikt hvor du fint kan vrake bilen uten at det gjør deg konk, skaff deg erfaring og få mengde treningen. Deretter går du for biler i de høyere prisklassene, husk at desto større motor desto dyrere å kjøpe og drifte, samt høyeste fartsgrensene på offentlig vei er 110! Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Ja, og faren din må oppgi at det er sjåfør under 23 på bilen når han forsikrer den, hvis ikke venter avkortning og i verste fall et regress oppgjør om du skulle være maksimalt uheldig. Siden du skal begynne med 125cc regner jeg med at du er rundt 15/16 år gammel, så kjøp deg heller en billigere bil å øvelseskjøre med og opparbeid deg kjøre erfaring med den først. Så kan stor motor og mange hester komme når du har økonomi til det, og roet ned høyre foten litt. På det området snakker jeg av erfaring, for jeg startet med stor motor og god effekt, noe som førte til en kjørestil som jeg i retrospektiv anser som veldig trafikkfarlig! Så skaff deg en grei økonomisk bil til å starte med, i et prissjikt hvor du fint kan vrake bilen uten at det gjør deg konk, skaff deg erfaring og få mengde treningen. Deretter går du for biler i de høyere prisklassene, husk at desto større motor desto dyrere å kjøpe og drifte, samt høyeste fartsgrensene på offentlig vei er 110!Okei. Takk for god hjelp! Er det for mye med en Golf GTI til å begynne med da? Da tenker jeg en ganske billig en, 3. eller 4. Generasjon. Har sittet på i noen biler hvor de ikke klarer å opprettholde 80 i oppoverbakker engang, da med ca. 90HK Endret 21. november 2015 av joar1001 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ja, og faren din må oppgi at det er sjåfør under 23 på bilen når han forsikrer den, hvis ikke venter avkortning og i verste fall et regress oppgjør om du skulle være maksimalt uheldig. Siden du skal begynne med 125cc regner jeg med at du er rundt 15/16 år gammel, så kjøp deg heller en billigere bil å øvelseskjøre med og opparbeid deg kjøre erfaring med den først. Så kan stor motor og mange hester komme når du har økonomi til det, og roet ned høyre foten litt. På det området snakker jeg av erfaring, for jeg startet med stor motor og god effekt, noe som førte til en kjørestil som jeg i retrospektiv anser som veldig trafikkfarlig! Så skaff deg en grei økonomisk bil til å starte med, i et prissjikt hvor du fint kan vrake bilen uten at det gjør deg konk, skaff deg erfaring og få mengde treningen. Deretter går du for biler i de høyere prisklassene, husk at desto større motor desto dyrere å kjøpe og drifte, samt høyeste fartsgrensene på offentlig vei er 110!Okei. Takk for god hjelp! Er det for mye med en Golf GTI til å begynne med da? Da tenker jeg en ganske billig en, 3. eller 4. Generasjon. Har sittet på i noen biler hvor de ikke klarer å opprettholde 80 i oppoverbakker engang, da med ca. 90HK Vel, der kommer jo den biten med kjøreerfaring inn igjen da, er bakken bratt, og bilen man kjører tung og sliten girer man ned i bunnen av bakken slik at man har turtall for å opprettholde jevn hastighet oppover. Den andre tingen som spiller inn er bilens vedlikehold, tar man ikke vare på bilen med jevnlige servicer etc. så vil man få slike problemer, bilen trenger også luft! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Er det for mye med en Golf GTI til å begynne med da? Da tenker jeg en ganske billig en, 3. eller 4. Generasjon.Har sittet på i noen biler hvor de ikke klarer å opprettholde 80 i oppoverbakker engang, da med ca. 90HK Golf GTI er ganske rampete førstebil. Er mange som har lært seg å kjøre i sånne biler. Dersom de ikke klarer å holde 80 i bakker bør du lære dem å kjøre, stort sett alt av biler klarer å henge med trafikken. Det handler om å kunne å bruke motoren på mest effektivt vis mtp girvalg, turtall osv, samt planlegging av kjøringen. Lenke til kommentar
joar1001 Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Er det for mye med en Golf GTI til å begynne med da? Da tenker jeg en ganske billig en, 3. eller 4. Generasjon.Har sittet på i noen biler hvor de ikke klarer å opprettholde 80 i oppoverbakker engang, da med ca. 90HK Golf GTI er ganske rampete førstebil. Er mange som har lært seg å kjøre i sånne biler.Dersom de ikke klarer å holde 80 i bakker bør du lære dem å kjøre, stort sett alt av biler klarer å henge med trafikken. Det handler om å kunne å bruke motoren på mest effektivt vis mtp girvalg, turtall osv, samt planlegging av kjøringen. Ja, og faren din må oppgi at det er sjåfør under 23 på bilen når han forsikrer den, hvis ikke venter avkortning og i verste fall et regress oppgjør om du skulle være maksimalt uheldig. Siden du skal begynne med 125cc regner jeg med at du er rundt 15/16 år gammel, så kjøp deg heller en billigere bil å øvelseskjøre med og opparbeid deg kjøre erfaring med den først. Så kan stor motor og mange hester komme når du har økonomi til det, og roet ned høyre foten litt. På det området snakker jeg av erfaring, for jeg startet med stor motor og god effekt, noe som førte til en kjørestil som jeg i retrospektiv anser som veldig trafikkfarlig! Så skaff deg en grei økonomisk bil til å starte med, i et prissjikt hvor du fint kan vrake bilen uten at det gjør deg konk, skaff deg erfaring og få mengde treningen. Deretter går du for biler i de høyere prisklassene, husk at desto større motor desto dyrere å kjøpe og drifte, samt høyeste fartsgrensene på offentlig vei er 110!Okei. Takk for god hjelp! Er det for mye med en Golf GTI til å begynne med da? Da tenker jeg en ganske billig en, 3. eller 4. Generasjon. Har sittet på i noen biler hvor de ikke klarer å opprettholde 80 i oppoverbakker engang, da med ca. 90HK Vel, der kommer jo den biten med kjøreerfaring inn igjen da, er bakken bratt, og bilen man kjører tung og sliten girer man ned i bunnen av bakken slik at man har turtall for å opprettholde jevn hastighet oppover. Den andre tingen som spiller inn er bilens vedlikehold, tar man ikke vare på bilen med jevnlige servicer etc. så vil man få slike problemer, bilen trenger også luft! Takk! Har dere noen lettmotorsykler dere anbefaler, har sett på YZF R125, ønsker helst den, men det er ganske dyrt. Er en Honda NSR 2001 et godt valg for 19.000kr, er den mulig å få solgt lett igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå