VinterUlv Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvis varen ikke er minst 30% rabattert, så bruker jeg ikke en kalori på lese nærmere en gang. 20% er en ukentlig hendelse, omtrent. Og ikke glem cyber-monday. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Birken... ...Ny tradisjon? Tenkte det samme selv, men om jeg kaster meg på Birken-bølgen er vel jeg en Nordmann som kaster meg på en trend Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Hvis varen ikke er minst 30% rabattert, så bruker jeg ikke en kalori på lese nærmere en gang. 20% er en ukentlig hendelse, omtrent. Og ikke glem cyber-monday. 20% på nye og populære varer er veldig skjeldent. Derfor kjøpte jeg Acer x34 g-sync når det var 20% på alle skjermer på lefdal for noen uker siden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Black Friday i Norge er kun en samordning av helt vanlig salg Har ikke sett noe tilnærmet hva USA har, kun 20% avslag = normalt og ikke en Black Friday verdig Er avslagene så fantastiske over det jevne i USA da? AtW Se youtube hehe, folk dreper hverandre, knuser butikkene og brenner biler Ja, fordi butikkene har 3 stk av noe som er superbillig eller noe for å skape blest, men det betyr ikke at det generelt er veldig gode tilbud, om butikker har mulighet til enormt gode tilbud, så er konkurransen vanligvis for dårlig i utgangspuntket, vi skal være glad for at elektronikk er en bransje som ikke kan gi høye rabatter på "normale populære produkter". AtW Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Ah nok en amerikansk "tradisjon" som innbyr til enda litt mer unødvendig forbruk (om det nå er klær, sko, enda en unødvendig digital dings eller noe annet). Men som flere har nevnt har jeg ikke hatt noe inntrykk av at det er så mange reelt gode tilbud, og sånn sett mister den jo kanskje(forhåpentligvis) noe av effekten sin. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de. å hvorfor ikke? Hvorfor er folk så negative til dette? Her kan man spare penger å man kan smile litt etter et kjøp.. hva er galt med tilbud? Dette hjelper alle økonomi tillstander folk har! Med mindre det kun er 20% eller noe, men blir det like bra som i USA er det hjertelig velkommen. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Det blir vel gode tilbud på Steam også? Jeg kjøper spill til et par familiemedlemmer når det er gode tilbud og lagrer dem frem til julaften. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de. å hvorfor ikke? Hvorfor er folk så negative til dette? Her kan man spare penger å man kan smile litt etter et kjøp.. hva er galt med tilbud? Dette hjelper alle økonomi tillstander folk har! Med mindre det kun er 20% eller noe, men blir det like bra som i USA er det hjertelig velkommen. Det utgjør nok ikke stort totalt. Tilbudvarer er stort sett varer som butikken vil bli kvitt pga gammel modell, få igjen på lager og lignende. Lenke til kommentar
Shelke88 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Black friday er vel den siste dagen før jul det faktisk går an å gjere gode julegåvekjøp. Ikke glem Cyber Monday Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Trondheim har "toilldag" som er noe som Black Friday Men har ikke fulgt med på det så mye i det siste da jeg hverken bor i byen eller at det svært sjeldent er noe til tilbud Husker lang tilbake i tid da "Ram & Rom" var i nordre og hadde playstation til 1 krone til de 3 første? og mye annet med svært lave priser Folk campet utenfor minst 6 timer før åpning og rett før åpning så var køen så lang at en knapt kunne se enden Det er det som er Black Friday i USA Er det ikke kø utenfor så har de heller ikke noe tilbud Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de.å hvorfor ikke? Hvorfor er folk så negative til dette? Her kan man spare penger å man kan smile litt etter et kjøp.. hva er galt med tilbud? Dette hjelper alle økonomi tillstander folk har! Med mindre det kun er 20% eller noe, men blir det like bra som i USA er det hjertelig velkommen. Det utgjør nok ikke stort totalt.Tilbudvarer er stort sett varer som butikken vil bli kvitt pga gammel modell, få igjen på lager og lignende. Kanskje, men jeg husker fra andre black friday dager at det er ganske masse "nye" varer som også kommer på greie tilbuds priser. Gleder meg som bare det å se hva komplett.no har iår! Her bruker de kundene som "salg" idè materielle Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Kan noen huske om det har vært tilbud på iPad tidligere år? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Kan noen huske om det har vært tilbud på iPad tidligere år?Trodde knapt butikker fikk lov til å ha "tilbud" på i-produkter ? Fra Apple altså Endret 22. november 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Det er vel 2-4% fortjeneste, så det blir isåfall tap uansett. Kanskje fruktselskapet beordrer tilbudet selv Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Det er vel 2-4% fortjeneste, så det blir isåfall tap uansett. Kanskje fruktselskapet beordrer tilbudet selv Sonos og appleprodukter ser man kanskje til en litt lavere pris enn vanlig, men det står aldri at det er f.eks % lavere pris enn før Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Det er mange utenlandske tradisjoner og skikker jeg ønsker velkommen i Norge. Svartefredag er ikke en av de. å hvorfor ikke? Hvorfor er folk så negative til dette? Her kan man spare penger å man kan smile litt etter et kjøp.. hva er galt med tilbud? Dette hjelper alle økonomi tillstander folk har! Med mindre det kun er 20% eller noe, men blir det like bra som i USA er det hjertelig velkommen. Det er bare enda et salg blant mange andre. Hverken folk eller butikker får automatisk mer penger å rutte med bare fordi det er et ekstra storsalg i året. Alle tilbudene på black friday må finansieres ved hjelp av andre dager i året, både for kundene og butikkene. Ikke tro at butikkene satser på at man skal spare penger på et salg. Endret 22. november 2015 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Neida, jeg trenger ikke tømme kontoen fordi det klarte jeg for litt over en uke da Elkjøp flyttet og hadde endel gode tilbud. Blant annet Toshiba Satellite Click Mini til under 500 kroner. Riktig nok ikke den varen som tømte kontoen. Det er en helt surrealistisk pris for en 2-i-1 8.9" Windows 8 -> Windows 10 mini-PC/Tablet. Jeg slo til. Den er nå tilbake til 2.995,- kroner (veil?) så pass nå endelig på at man ikke rasker med seg ting som er så langt unna tilbud som man får det. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Det er bare enda et salg blant mange andre. Hverken folk eller butikker får automatisk mer penger å rutte med bare fordi det er et ekstra storsalg i året. Alle tilbudene på black friday må finansieres ved hjelp av andre dager i året, både for kundene og butikkene. Ikke tro at butikkene satser på at man skal spare penger på et salg. Black Friday er litt annerledes enn det vanlige "Ukens Tilbud" som brukes til å lokke etter kundenes interesse. Når Black Friday nå en gang eksisterer, så brukes den dagen (blant annet) til å rydde unna endel gamle modeller slik at man får stocka opp butikkene til julehandelen. Man rydder unna gamle eller mindre populære modeller med å kutte til dels dramatisk i prisen. Det frigjør plass på lageret/hyllene, og de får dekket deler av tapet i forhold til å brenne inne med varer de ikke blir kvitt. I julehandelen handler folk i panikkmodus, og da skal man gjerne ha inne romslig med dyre modeller der prisene ikke har falt enda. Romjulssalget og Nyttårssalget er på mange måter en forlengelse av dette, men for sent i forhold til å rydde plass i butikkene til julehandelen. 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Kan noen huske om det har vært tilbud på iPad tidligere år?Trodde knapt butikker fikk lov til å ha "tilbud" på i-produkter ? Fra Apple altså Lefdal har nesten halv pris på et Apple-produkt i dag! ...ingen i-produkt dog... http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/andre-hvitevarer/SOFTLANAPPLXL/softlan-ultra-apple-skyllemiddel-1500-ml 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg