Gå til innhold

Når et bilde sier mer enn tusen ord, om ISIS/ISIL/IS.

Anbefalte innlegg

zeebra : Vi kan ikke forvente at alle skal være like åpensinnet som du og jeg her. Folk er på forskjellig stadie i sin bevissthetsutvikling. Mange mennesker, kanskje de fleste, stoler bare på det de 5 mennesklige sansene forteller dem. Ligger ikke beviset rett foran nesa på dem, nei da existerer det ikke.

Problemet er vel at du ignorerer dine sanser og fester tro til det mest fiktive.

Tror du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Atlantis kan godt ha eksitert

Loch Ness er mulig.

Dette er fantastisk :D Her bringer jeg opp blant annet disse to sarkastisk og så kommer det noen og argumenterer for at de faktisk kan eksistere.

Hva vet du om verdenshistorien før år 10.000 BC eller 100.000 BC??

Hva vet du om det man ikke kan OBSERVERE I UNIVERSET !!11one?

Du er helt ignorant til det faktum at romvesener kan ha plassert en rosa elefant i bane rundt Neptun. Den er kald stakkars, ER DET INGEN SOM TENKER PÅ DEN ROSA ELEFANTEN!?

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

hekomo, vi er enige i noe og uenige om annet her. Vi kan vel begge si at situasjonen i Israel er mer komplisert enn den versonen vi får servert fra media.

PS : Den videoen fra den amerikansk-jødiske kvinnen dokumenterer det hun snakker om, hvis du hadde sett den. Så der tok du en enkel konklusjon. Informasjonen hun fremlegger finnes også fra flere andre, så nei dette er ikke bare folk som hater Israel.

Jeg vil ikke si at situasjonen er så veldig mye mer komplisert enn det media viser. Jeg vil heller si at media farer med løgn.

Jeg kommer fortsatt ikke til å sitte og se en ekstremt lang YouTube-video der en kvinne prater i vei om et eller annet basert på villedende informasjon.

Lenke til kommentar

Loch Ness er mulig.

Dette er fantastisk :D Her bringer jeg opp blant annet disse to sarkastisk og så kommer det noen og argumenterer for at de faktisk kan eksistere.

Du er helt ignorant til det faktum at romvesener kan ha plassert en rosa elefant i bane rundt Neptun. Den er kald stakkars, ER DET INGEN SOM TENKER PÅ DEN ROSA ELEFANTEN!?

Du er jo av typen som tror liv utenfor denne planeten er umulig. Da bør du kanskje lære deg bedre folkeskikk når du faktisk diskuterer noe med folk som er på denne planeten.

Poenget ditt var teit, og alle punktene kan godt diskuteres for de som ønsker det. Jeg bare kom med noen teoretiske alternativ og/eller forklaringer på usannsynlige ting.

Lenke til kommentar

Du er jo av typen som tror liv utenfor denne planeten er umulig.

Forklar oss hvordan du har dekning for denne påstanden.

Da bør du kanskje lære deg bedre folkeskikk når du faktisk diskuterer noe med folk som er på denne planeten.

Jeg gjør narr ekstraordinære påstander når folk ikke følger opp med hverken ordinære eller ekstraordinære bevis. Hvis du synes jeg har tråkket deg på tærne ved å latterliggjøre denne adferden er det synd, for deg.

Poenget ditt var teit, og alle punktene kan godt diskuteres for de som ønsker det. Jeg bare kom med noen teoretiske alternativ og/eller forklaringer på usannsynlige ting.

Du har ikke forklart et kvekk. Og poenget mitt var ikke "teit". Jeg kom med en påstand som var like håpløs som din egen ut ifra (det fullstendig fraværende) bevismaterialet som har blitt lagt frem for å illustrere hvor håpløs denne fantasifabelen om atlantis og loch ness egentlig er. For når folk kommer med fantasifabler, slik som du gjør og presenterer det som "teoretiske alternativ" er det uansett komedie gull med eller uten min hjelp.

Lenke til kommentar

Atlantis kan ha vært mange forskjellige ting på mange forskjellige tidspunkt før den kjente verdenshistorien. Det finnes lite informasjon om atlantis, så da er det veldig vanskelig å trekke slutninger om hva det kan være.

Loch Ness er mulig. Det har funnes mange sjøvesen i verden. Alt fra dinosaurer, reptiler, fisk og store monster. At noen av disse kan ha overlevd er ikke helt umulig.

Ja, det er merkelig hvordan vi ikke finner noen beviser for dette Atlantis, vel annet enn en historie skrevet av Plato for 2400 år siden om en øy som angrep urgamle Athen, men som såklart Athen klarte å stå imot, Atlantis mistet hjelpen fra gudene og sank til bunnen av havet og dette skjedde for 11.600 år siden.. men avtrykk av reptiler og skalldyr som levde for millioner av år siden finner vi i flust.

Når begynte man å tro på antagelser som ingen har annet enn fantasien og eldgamle fortellinger å gå ut ifra?

Loch Ness.. ja det er mulig at en hval eller en elefant på rømmen er blitt observert i dårlig lys en sen beruset kveld av noen, at det bor overlevende dinosaurer eller et ikke ennå oppdaget sjø monster der er igjen påstander som ikke har annen rot i virkeligheten enn fantasien til mennesket, påstander som skrever ganske mye mer enn.. ingenting.

loch_ness_whale.jpg

060309_loch_ness.jpg

Lenke til kommentar

Loch Ness er mulig.

Telepati er fint mulig for mer avanserte raser enn oss. Kanskje en dag når vi mennesker har utviklet oss langt videre så kan vi også drive med telepati.

Hvem vet?

Eller kanskje eksisterer ikke mennesker lenger på det tidspunktene. Kanskje maskiner er vår videre evolusjon. Til slutt vil det ikke lenger være profitabelt for maskinene å beholde menneskene, og neste steg i evolusjonen er fullført.

Hvem vet?

Men du er jo av typen som har definitive svar på alt og begrenset til å tro og se til hva som er rett foran din egen nese. Kake i ovnen selv om det ikke lukter kake i huset? Umulig! - "nei, ikke med de moderne ovene" sier konen, "jeg har kake i ovnen nå, den er klar om 2 minutt".

Lenke til kommentar

Jeg minnes en historie fra det tredje rike, om Moise som hver gang den kom ut, kjøpte "Der Stürmer", og leste den fra første til siste side.

Kameraten hans, Josef, lurte på hvorfor han gadd å håndtere et sånt makkverk:

"Jo, skjønner du, jeg liker å lese om hvor mektige vi jøder tilsynelatende er..."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som det er viktig for trådstarter å skylde på alt annet enn IS for grusomheter begått av IS, og da er jo det beste sted å begynne med de "usual suspects", nemlig jødene.

Jeg har aldri sagt at jødene står bak, men zionistiske elementer, og det er ikke det samma! Der prøver du deg på herske teknikk, putte meg i en boks, stemple meg. Bildet jeg la ut viser noen få av dem som kan stå bak, dem som tjener på kaos i midt-østen, og ikke hele sannheten. Du antar verre enn det jeg gjør her, og det forteller mer om deg enn meg. Jeg hater ingen, og jeg forsvarer på ingen måte grusomhetene gjort av IS. Det jeg prøver å få frem her er at det er en skjult hånd bak hendelsene i Paris og verden forøvrig. At du stempler meg som en konspirasjonsteoreriker, bryr jeg meg ikke om. Kall meg gjerne paranoid også. Men å antyde at jeg hater jøder ber jeg deg slutte med her og nå!! 

Lenke til kommentar

Tenk dere om folkens, hvordan i helv*te kan dere tro dere kjenner meg basert på denne tråden her!? Jeg er åpen for at jeg kan ta feil om Benjamin Netanyahu (og hans rolle bak IS), men basert på det jeg har sett av hans handlinger tidligere som statsminister i Israel, samt hva mange midt-østen experter forteller om, så har jeg ikke sett bevis enda på at det er feil. Å spørre seg : Hvem tjener på disse terrorist angrepene, er faktisk veldig logisk. IS tjener ikke på det, for de blir nå bombet og drept i tusental. Dere kan savne beviser fra meg her, men kom med klare beviser for at jeg tar feil da, så skal jeg innrømme det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Trenger ikke å stemple deg som noe som helst, det klarer du fint selv med å starte en slik tråd.

Og hva får deg til å tro at terrorister og ekstremister absolutt må tjene noe på å lage elendighet? Jeg tviler på bin laden tjente noe på 9-11, eller at breivik tjente noe på utøya.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Jeg tviler på bin laden tjente noe på 9-11, eller at breivik tjente noe på utøya.

Bin Laden ble satt opp av CIA for å lede Mujahideen i kampen mot Sovjetunionens krig i Afganistan på 80-tallet, og var en asset for CIA. At han var mastermind bak 911 er like sannsynlig som å tro på julenissen. Breivik var/er en psykopat som klarte å drepe uskyldige mennesker. At noen står bak ham har jeg ikke sett noen antydning for.

Lenke til kommentar

Loch Ness er mulig.

Telepati er fint mulig for mer avanserte raser enn oss. Kanskje en dag når vi mennesker har utviklet oss langt videre så kan vi også drive med telepati.

Hvem vet?

Eller kanskje eksisterer ikke mennesker lenger på det tidspunktene. Kanskje maskiner er vår videre evolusjon. Til slutt vil det ikke lenger være profitabelt for maskinene å beholde menneskene, og neste steg i evolusjonen er fullført.

Hvem vet?

Men du er jo av typen som har definitive svar på alt og begrenset til å tro og se til hva som er rett foran din egen nese. Kake i ovnen selv om det ikke lukter kake i huset? Umulig! - "nei, ikke med de moderne ovene" sier konen, "jeg har kake i ovnen nå, den er klar om 2 minutt".

Og den rosa elefanten iført en allværsjakke, nikker samtykkende på hodet mens han sirkler rundt neptun

for hvem vet? Hvis du nekter for eksistensen til den medgjørlige rosa elefanten kan jeg fastslå at du er av typen som har definitive svar på alt og begrenset til å tro og se hva som er rett foran din egen nese.

Lenke til kommentar

Loch Ness er mulig.

Hvem vet?

Hvem vet?

Og den rosa elefanten iført en allværsjakke, nikker samtykkende på hodet mens han sirkler rundt neptun

for hvem vet? Hvis du nekter for eksistensen til den medgjørlige rosa elefanten kan jeg fastslå at du er av typen som har definitive svar på alt og begrenset til å tro og se hva som er rett foran din egen nese.

Jeg tror på det som er faktum og er åpen for det som ikke strider mot sterke fakta.

Lenke til kommentar

Jeg tror på det som er faktum og er åpen for det som ikke strider mot sterke fakta.

Du har en forvridd/feil forståelse for hva fakta er. Du tester hva som er fakta ut ifra verifisering, det vil si om det kan korrespondere mot erfaring (direkte håndtering av hendelser eller objekter). Vitenskapelige fakta verifiseres fra gjentagende og nøysommelig observasjon eller målbare data.

Ingen av fablene dine kan verifiseres slik. På lik linje med den rosa elefanten.

Lenke til kommentar

Du har en forvridd/feil forståelse for hva fakta er. Du tester hva som er fakta ut ifra verifisering, det vil si om det kan korrespondere mot erfaring (direkte håndtering av hendelser eller objekter). Vitenskapelige fakta verifiseres fra gjentagende og nøysommelig observasjon eller målbare data.

Ingen av fablene dine kan verifiseres slik. På lik linje med den rosa elefanten.

Det er ikke mine fabler. Jeg bare sier hva jeg sa fordi du hadde en tåpelig holdning når du kom inn og trollet på tråden. Så svarte jeg noe til deg angående punktene du tok opp, bare for diskusjonenes skyld og for å vri ditt angrep på andre tilbake til deg selv. Eller, i din mening er jo du perfekt og alt som ikke er vitenskapelig bevist er umulig.

Du får bli vitenskapsmannen som beviser at kjærlighet eksisterer du da.

En kopp kaffe hjelper nok også.

mvh

Lenke til kommentar

Det er ikke mine fabler.

Sier du

Sier du

Loch Ness er mulig.

Sier du

du kom inn og trollet på tråden

Sier du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...