Gå til innhold

Starte noe

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg er en fyr som aldri får meg noen jobb. Søker og søker. Nå har jeg kommet over litt penger for engangsskyld og vil skape min engen arbeidsplass sakte men sikkert på siden av NAV.

Egenkapitalen er ikke til å rope hurra for men er litt. Hva kan jeg investere 25.000,- som genererer med sikkerhet mer penger. Tips og råd ønskes

Anonymous poster hash: 687df...c08

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en fyr som aldri får meg noen jobb. Søker og søker. Nå har jeg kommet over litt penger for engangsskyld og vil skape min engen arbeidsplass sakte men sikkert på siden av NAV.

Egenkapitalen er ikke til å rope hurra for men er litt. Hva kan jeg investere 25.000,- som genererer med sikkerhet mer penger. Tips og råd ønskes

Globalt indeksfond. DNB Global Indeks for eksempel. Er veldig trygt å sette pengene inn der, men du må regne med å spare minst 5 år for å være på den sikre siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Globalt indeksfond. DNB Global Indeks for eksempel. Er veldig trygt å sette pengene inn der, men du må regne med å spare minst 5 år for å være på den sikre siden.

Et globalt indeksfond er på ingen måte å "skape min egen arbeidsplass".

TS: Om du ikke har en ide tror jeg ikke 25 000 hjelper deg til noe som helst hvis ønsket er at du skal skape din egen arbeidsplass. Hva kan du for noe? Hva er du flink til? Kapitalintensive bransjer krever mye mer penger for at det skal monne, så du må gjøre noe hvor du har bruk for littegranne penger for å dra nytte av din skapende virksomhet/arbeidskraft. Dette vil imidlertid på ingen måte "med sikkerhet" generere penger, tvert imot. Å skape sin egen arbeidsplass er som oftest ganske risikabelt.

Alternativt kan du selvfølgelig gjøre som janbanan123 sier og spare pengene. Da får du for så vidt avkastning på dem, men det gir deg ikke noe å henge fingrene i og bidrar knapt nevneverdig til økonomien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å starte for seg selv har ingenting med "sikkerhet" å gjøre. Det er det mest usikre du kan gjøre med pengene dine utenom å sløse de bort på noe du ikke trenger. Du bør egentlig mer tenke på som Herr Brun sier hva du liker eller kan tenke deg å gjøre. Hvis du tenker at du kunne likt å male hus, så bruk pengene til å sette inn noen avisannonser og lei deg selv ut. Fortell gjerne litt mer hva du tenker.

Én ting må du hvertfall være VELDIG obs. Før du eventuelt tar opp noe lån eller inngår noen avtaler som helst som binder deg til å betale noe i fremtiden så må du opprette et aksjeselskap med disse pengene. Da risikerer du bare å miste innskuddet og ikke bli gjeldsslave for resten av livet hvis det går skikkelig galt.

Lenke til kommentar

Lurte på dette med NUF selskapsform.

Ifølge nettsider er dette et godt alternativ for et AS når jeg ikke har kapital til dette. Jeg har sikret meg 4 bedriftskunder til et rengjøringsfirma jeg vil starte. Det meste er på plass. Bare litt formelle ting som å knytte meg opp mot en godkjent bedriftshelsetjeneste før jeg kan søke om godkjennelse fra Arbeidstilsynet ( tror jeg instansen var).

Så var det dette med NUF ( norsk selskap av utenlandsk foretak ) ligger litt i navnet. Der møter jeg litt motsigende ting på nett. Må det være et utenlandsk selskap der ute i ryggen min eller kan dette drives som et heleid norsk selskap?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...