nagina Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Lurer på hvor mange GPUer det skal til før dette lønnes i det store og hele, klarer man å betale ned strømregning engang og hvor mange år skal man drive med mining før man faktisk har betalt for all hardware og strømregninger? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) Så det er helt utenkelig at det har vært lav "supply" av 580 kort når vega er annonsert? Jeg er ikkje så sikker. Virker jo lurt av Amd, så vil flere ha penger til Vega, istedet for å bruke penger på 580. Endret 20. juni 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) Med 1stk 580 så får du ca. 2000kr mnd. Du får egne bios mods til kortene. Med to stk om de går hele året ligger det på rundt 35000-40000. Med Ethereum miningPris er ca. 150kr? mnd for strøm. Endret 20. juni 2017 av -=HellBound=- 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Så det er helt utenkelig at det har vært lav "supply" av 580 kort når vega er annonsert? Jeg er ikkje så sikker. Virker jo lurt av Amd, så vil flere ha penger til Vega, istedet for å bruke penger på 580. Så du linken jeg ga i forrige innlegg? Der ser man jo klart verdien på kortene i kryptominering , dette ble ganske så klart også på Computex : http://www.guru3d.com/news-story/amd-rx-570-and-rx-580-gpus-sold-out-due-cryptocurrency-mining.html Amd har rett og slett ikke greid å produsere nok kort i forhold til etterspørselen og med tanke på den elendige ytelsen per krone hos Nvidia sine dyrere kort så er det kanskje ikke så rart. Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 (endret) Mining er tydligvis populært nå ja, siden AMD og Nvidia kommer med egne mining kort nå. De skal koste litt mindre og uten display-port.. er et stort problem for begge at ikke "gamere" får tak i kortene i det lange løp. http://www.pcworld.com/article/3202193/components-graphics/nvidia-geforce-prices-skyrocket-as-cryptocurrency-miners-snap-up-supply.html Endret 20. juni 2017 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Det som er så trist for AMD med disse HBM2 utsettelsene er at når produktet endelig kommer på markedet får det bare noen få uker i sola før det blir feid av banen av Volta. problemet med Volta i dette tilfellet at det er ikke nevnt noen consumer produkter bare enterprise, aka Quadro/eventuelt Titan med Tensor cores som har veldig spesifikt target. GDDR6 ettersom jeg vet også er ikke i high volume production før tidlig 2018 som er tidspunktet jeg tror NVidia blir å slippe consumer Volta. da snakker man faktisk noen måneder før Volta consumer kommer ut(Vega sagt tidlig-mid August). ikke at jeg har store forhåpninger til Vega men så har jeg ikke store forhåpninger til store forbedringer i Volta consumer over Pascal consumer heller. kan være jeg ikke har fulgt opp med release men det jeg nevner over er det siste jeg leste angående Volta så må gjerne korrigere meg viss det er feil. Er det mulig at forbruker Volta har GDDR5x? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Er det mulig at forbruker Volta har GDDR5x?Ja Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Mer nyheter om Vega: AMD har kommet med detaljerte spesifikasjoner på "Instinct MI25" som er et compute-kort basert på en full Vega10 brikke. 4096 cores 16 GB HBM2 minne (484 GB/s) 12.3 TFLOPS FP32 ytelse 1500 MHz klokkefrekvens 300W TPD https://videocardz.com/70440/amd-announces-radeon-instinct-mi25-specifications Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Mer nyheter om Vega: AMD har kommet med detaljerte spesifikasjoner på "Instinct MI25" som er et compute-kort basert på en full Vega10 brikke. 4096 cores 16 GB HBM2 minne (484 GB/s) 12.3 TFLOPS FP32 ytelse 1500 MHz klokkefrekvens 300W TPD https://videocardz.com/70440/amd-announces-radeon-instinct-mi25-specifications 300W TDP lover ikke bra for Vegas evne til å ta igjen Pascal i effektivitet. Morsomt at alle Instinct-modellene, inkludert Polaris-baserte MI6, har High Bandwidth Cache ifølge dette materiellet Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Ser at de ikke holder 512 GB/s på minnet ihvertfall, uten at det vil være en stor brems med 484 GB/s. Noreng: Da tror jeg du har lest feil? Står ingenting om HBC hverken for MI6 eller MI8. For MI25 står det nevnt på side 2. Endret 21. juni 2017 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Ser at de ikke holder 512 GB/s på minnet ihvertfall, uten at det vil være en stor brems med 484 GB/s. Noreng: Da tror jeg du har lest feil? Står ingenting om HBC hverken for MI6 eller MI8. For MI25 står det nevnt på side 2. Mente slidene fra en presentasjon egentlig. Har lagt ved utklipp Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) Tenker den presentasjonen der er snekkret sammen av videocardz. MI8 skal også ha det ifølge dem... Endret 21. juni 2017 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
C64C Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 Kommer Vega snart? PS: Har forumet blitt helt skilt ut fra Tek.no? Synes ikke jeg ser noen lenker der lenger. Må til diskusjon.no - irriterende.. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. juni 2017 Del Skrevet 21. juni 2017 tek.no har blitt solgt til vg, men ikke diskusjon.no Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Tenker den presentasjonen der er snekkret sammen av videocardz. MI8 skal også ha det ifølge dem... De er AMD sine... Har selv fått de tilsendt av AMD med estimat om leering i juli for MI6 og MI6 og august/september for MI25. Husk at dette også er compute-kort, det er ikke spesielt vanskelig for AMD å implementere HBC-liknende funksjonalitet i software. Hos Nvidia har både Kepler og Maxwell software-støtte for liknende funksjonalitet (CUDA Managed Memory). Det var først i Pascal dette ble implementert i hardware, og blir videre forbedret i Volta. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Da synes jeg det er veldig rart av AMD å ikke nevne dette i PDFene som er datert for noen dager siden. HBC har jo vært en del av argumentasjonen ganske lenge. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Skjønner ikke hva AMD tenker på om dagen. De har jo en helt ekstrem etterspørsel etter 570\580-kort så de burde jo øke produksjonen og leveringer til tredjepartsprodusenter kraftig. De har gode muligheter til å tjene svært gode penger om dagen takket være cryptogalskapen. Nvidia har masse kort på lager og har fritt marked nå enn så lenge AMD tydeligvis ikke prioriterer dette nok. Dette er en trist situasjon for mange gamere som ønsker freesync siden eneste alternativ er det mye dyrere g-sync-alternativet. 1 Lenke til kommentar
darkyy Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 Tenker den presentasjonen der er snekkret sammen av videocardz. MI8 skal også ha det ifølge dem... De er AMD sine... Har selv fått de tilsendt av AMD med estimat om leering i juli for MI6 og MI6 og august/september for MI25. Husk at dette også er compute-kort, det er ikke spesielt vanskelig for AMD å implementere HBC-liknende funksjonalitet i software. Hos Nvidia har både Kepler og Maxwell software-støtte for liknende funksjonalitet (CUDA Managed Memory). Det var først i Pascal dette ble implementert i hardware, og blir videre forbedret i Volta. blir vel som å si at det er det samme som Turbocache og Hypermemory. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 hva er greia med at ingen butikker har RX580 eller RX570 inne på lager?? :/ Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 hva er greia med at ingen butikker har RX580 eller RX570 inne på lager?? :/Folk bruker de til mining av diverse coins, bla. Ethereum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå