Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var horrible greier.. Og virker ikke som de egentlig har tenkt til å lansere noe av interesse i det hele tatt? Bare en masse ekstremt dårlig utførte buzzwords?

Kanskje for deg! 

 

HBCC, og Rapid Pakket Match var da en interessant opplysning! HBCC vil øke ytelsen med 50% i gjennomsnitt, og med 100% minimum framerate. 

 

Tror vi har noe å glede oss til, for vi som ikke har noe i mot AMD^^

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Utfordringen til AMD her vil jo være at dette er AMD-spesifikke teknologier som spillutviklere må legge inn i sine spillmotorer for at det skal tre i kraft. Per dags dato så har jo AMD en temmelig liten markedsandel sammenlignet med Intel og NVIDIA og akkurat som med Mantle osv så spørs det jo om dette vil finne veien til så fryktelig mange spill. Det vil nok hvertfall ta en god stund før vi ser noe bred støtte for det.

Lenke til kommentar

HBCC, og Rapid Pakket Match var da en interessant opplysning! HBCC vil øke ytelsen med 50% i gjennomsnitt, og med 100% minimum framerate.

Ikke noe av det er nytt... AMD fortalte om det i januar.

 

Forresten så heter det "Rapid Packed Math", ikke Rapid Pakket Match. Det handler i bunn og grunn om å bruke en 32-bit ALU til å gjøre to 16-bit operasjoner parallelt. Begge deler finnes også i konkurrenten sin arkitektur... (HBCC = Unified Memory og Rapid Packed Math = Mixed-Precision) :)

Lenke til kommentar

 

HBCC, og Rapid Pakket Match var da en interessant opplysning! HBCC vil øke ytelsen med 50% i gjennomsnitt, og med 100% minimum framerate.

Ikke noe av det er nytt... AMD fortalte om det i januar.

 

Forresten så heter det "Rapid Packed Math", ikke Rapid Pakket Match. Det handler i bunn og grunn om å bruke en 32-bit ALU til å gjøre to 16-bit operasjoner parallelt. Begge deler finnes også i konkurrenten sin arkitektur... (HBCC = Unified Memory og Rapid Packed Math = Mixed-Precision) :)

 

Men nå fikk vi tall^^

Lenke til kommentar

Er spent på Vega, men blir litt lenge å vente nå når Ryzen er bokstavelig talt rett rundt hjørnet og man ønsker å bygge seg ny PC. I tillegg var streamen skuffende i forhold til hypen som har vært rundt Ryzen den siste måneden. Det er litt forståelig da GDC er tilrettelagt for utviklere, ikke sluttbrukeren.

 

Det blir nok et Nvidia GTX 1080 når prisene snart senkes og en av de tre AMD Ryzen 7 prosessorene, avhengig av hva benchmarks og omtaler sier de neste dagene.

Lenke til kommentar

 

 

HBCC, og Rapid Pakket Match var da en interessant opplysning! HBCC vil øke ytelsen med 50% i gjennomsnitt, og med 100% minimum framerate.

Ikke noe av det er nytt... AMD fortalte om det i januar.

 

Begge deler finnes også i konkurrenten sin arkitektur... (HBCC = Unified Memory og Rapid Packed Math = Mixed-Precision) :)

1060 har HBCC, men ikke RX 480, og de yter likt. Vega vil få HBCC, og det vil øke ytelsen med 50%... Hva om RX 480 hadde HBCC? Nvidia kan da umulig ha en effektiv HBCC (High-Bandwidth Cache Controller)?

Endret av Koven
Lenke til kommentar

1060 har HBCC, men ikke RX 480, og de yter likt. Vega vil få HBCC, og det vil øke ytelsen med 50%... Hva om RX 480 hadde HBCC? Nvidia kan da umulig ha en effektiv HBCC (High-Bandwidth Cache Controller)?

Den brukes kun av CUDA (+ OpenCL (beta) og OpenACC) per dags dato.

 

Du kan lese mer om Nvidia sin implementasjon her:

Beyond GPU Memory Limits with Unified Memory on Pascal

 

AMD sin implementasjon fungerer i bunn og grunn på samme måte, du "oversubscriber" GPU minne, og har smarte algoritmer (prefetching) som flytter over data fra host-minne slik at det er på plass når spillet/applikasjonen trenger data. 

Lenke til kommentar

 

1060 har HBCC, men ikke RX 480, og de yter likt. Vega vil få HBCC, og det vil øke ytelsen med 50%... Hva om RX 480 hadde HBCC? Nvidia kan da umulig ha en effektiv HBCC (High-Bandwidth Cache Controller)?

Den brukes kun av CUDA (+ OpenCL (beta) og OpenACC) per dags dato.

 

Du kan lese mer om Nvidia sin implementasjon her:

Beyond GPU Memory Limits with Unified Memory on Pascal

 

AMD sin implementasjon fungerer i bunn og grunn på samme måte, du "oversubscriber" GPU minne, og har smarte algoritmer (prefetching) som flytter over data fra host-minne slik at det er på plass når spillet/applikasjonen trenger data. 

 

Ryzen har en lignende teknologi, kan det ha seg slik at vega bruker noe av teknolgien som Ryzen bruker? Cache er en nøkkelrolle i Ryzen og Vega! Nvidia sin løsning er jo ikke i nærheten av AMD sin løsning! Jeg tenker Jim Keller...

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Ryzen har en lignende teknologi, kan det ha seg slik at vega bruker noe av teknolgien som Ryzen bruker? Cache er en nøkkelrolle i Ryzen og Vega! Nvidia sin løsning er jo ikke i nærheten av AMD sin løsning!

Hvorfor er ikke Nvidia sin løsning i nærheten?

 

Ryzen har ikke gjort noe "ekstraordinært" når det gjelder cache-hierarki som man ikke har sett tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ryzen har en lignende teknologi, kan det ha seg slik at vega bruker noe av teknolgien som Ryzen bruker? Cache er en nøkkelrolle i Ryzen og Vega! Nvidia sin løsning er jo ikke i nærheten av AMD sin løsning!

Hvorfor er ikke Nvidia sin løsning i nærheten?

 

Ryzen har ikke gjort noe "ekstraordinært" når det gjelder cache-hierarki som man ikke har sett tidligere.

Du må jo vite at det blir ekstraordinært med mange utropstegn!!! :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Regner med de fleste har fått med seg at 17.3.1 er ute =)

 

 


Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.3.1 Highlights

Support For

    • Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands
      • Up to 6% performance improvement measured on Radeon RX 480 when compared to Radeon Software Crimson ReLive edition 17.2.1(1)

New Multi GPU Profile for:

    • Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands (DirectX® 11)

Fixed Issues

    • Battlefield™ 1 may experience flickering textures or terrain when returning to game after performing a task switch.
    • For Honor™ may experience flickering or corruption on character models when highlighting them in menus.
    • For Honor™ may experience texture flickering in Multi GPU enabled system configurations.
    • Radeon Settings may fail to install the latest graphics driver on systems with user accounts that contain spaces.
    • Mouse cursor corruption may be experienced on some Radeon RX 480 series graphics products.
    • Custom fan settings in Radeon WattMan are sometimes not retained after the system enters sleep or hibernate.
    • Adjusting Radeon WattMan settings on some Radeon R9 380 series products may cause display flickering or application hangs.
    • System may fail to reboot when "Restart Now" is selected during a custom Radeon Software install.
    • Borderless Fullscreen mode and AMD FreeSync™ technology may experience stuttering or flickering on some multi display system configurations.
    • Radeon ReLive is not functional when Hyper-V is enabled on Windows®.
    • Counter-Strike™: Global Offensive may experience stuttering when using Radeon Chill.
    • DOTA™ 2 may experience stuttering on some system configurations with Radeon ReLive enabled.

Known Issues

    • Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands may sometimes fail to launch in three or four way Multi GPU enabled system configurations.
    • Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands may experience flicker in Multi GPU system configurations when performing a tsk switch or changing graphics settings while the game is running.
    • Application profiles in Radeon Settings may fail to retain after system log off or reboot for some gaming applications.
    • AMD FreeSync™ technology mode may not be compatible or function with Sniper Elite™ 4.
    • Enabling supersampling in Sniper Elite™ 4 may cause image cropping.
    • Radeon Settings may crash on switching Windows® user after toggling AMD CrossFire™ technology mode.
    • A small amount of apps may still experience issues with Borderless Fullscreen mode and AMD FreeSync™ technology if other applications or game launchers are running on the primary screen in the background.
    • Counter-Strike™: Global Offensive and World of Warcraft™ may experience flickering or performance issues the first time the game is launched on a system boot with AMD FreeSync™ technology enabled. Workarounds include exiting and restarting the application or task switching (alt+tab) in and out of the game to fix the issue.
    • Shadow Warrior 2™ may fail to enable Multi GPU on game launch due to a missing application profile in Radeon Settings.

Known Issues for Radeon ReLive

    • The XBOX™ DVR application may cause conflicts with Radeon ReLive, users are suggested to disable XBOX™ DVR if Radeon ReLive is experiencing issues.
    • Radeon ReLive may fail to install on AMD APU Family products or experience a system hang or failure to record when using the recording feature on AMD APU Family products.
    • Radeon ReLive may stop working after hot unplugging of a secondary display.
    • Radeon ReLive will not allow recording settings to change with Instant Replay enabled. A workaround is to disable Instant Replay and change settings then enable Instant Replay.
    • Vulkan™ applications may experience a game hang when using Radeon ReLive to record.
    • Radeon ReLive will not notify an end user of low disk space during recording.
    • System information overlay is only generated on first run and will not be repopulated when system configuration is changed.
Endret av ExcaliBuR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...