Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.universityherald.com/articles/59507/20170111/amd-vega-10-amd-vega-10-release-date-amd-vega-10-price-amd-vega-10-gpu-amd-vega-10-release-amd-vega-10-vs-nvidia-gtx-1080-amd-vega-10-specs.htm

Hmmm i butikkene 3. kvartal...med den farta så nærmer det seg jo fort at er på hengende håret at den ligger under juletreet. Håper ikke vi må vente så lenge... sukk

Det gir ingen mening:

1. Om tilgangen på HBM2 er så dårlig for HBM2 at AMD ikke kan selge Vega i volum før om ti måneder (og 18 måneder etter Nvidia Titan XP) hadde Vega brukt GDDR5, det er dårlig butikk å gjøre noe annet.
  2. En 512-bit minnebuss med 2GHz GDDR5 vil levere like mye båndbredde Vega 10 har blitt demonstrert med.
  3. Det vil heller ikke være et størrelsesproblem ettersom det vi har sett av Vega 10 tilsier at den er på omtrent 500 mm^2, som betyr at det er plass til en GDDR5-minnekontroller både i transistorer, og fysisk I/O
  4. Grunnen til at Vega 10 har blitt demonstrert med 2 rader med HBM2 er fordi det er lønnsomt for AMD å gjøre det slik, det er ikke lønnsomt for AMD å ikke ha Vega ute.
  5. AMD har ikke økonomien til at Vega kan floppe på grunn av manglende produksjonskapasitet.
Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Er det Hynix som lager HBM2? Om Hynix ikke kan levere, og Vega er designet for HBM2 kun, da blir det verre for AMD og gå på med GDDR5(x) sånn plutselig, engineering, procurement, produksjon osv? (jeg spør du som kan sånt, ingen påstand her - bare nysgjerrig)

3.kvatal er jo uansett hårreisende seint, om dette stemmer da

Lenke til kommentar

http://www.universityherald.com/articles/59507/20170111/amd-vega-10-amd-vega-10-release-date-amd-vega-10-price-amd-vega-10-gpu-amd-vega-10-release-amd-vega-10-vs-nvidia-gtx-1080-amd-vega-10-specs.htm

Hmmm i butikkene 3. kvartal...med den farta så nærmer det seg jo fort at er på hengende håret at den ligger under juletreet. Håper ikke vi må vente så lenge... sukk

Mulig jeg som roter. Men for meg så virker det som de på universityherald ikke vet helt hva de snakker om. De oppgir jo pcper som kilde, og der sier de fremdeles at Vega 10 skal komme i 1H 2017. Det er en til nå ukjent dual Vega som skal komme i Q3 eller Q4 2017.

Lenke til kommentar

Er det Hynix som lager HBM2? Om Hynix ikke kan levere, og Vega er designet for HBM2 kun, da blir det verre for AMD og gå på med GDDR5(x) sånn plutselig, engineering, procurement, produksjon osv? (jeg spør du som kan sånt, ingen påstand her - bare nysgjerrig)

3.kvatal er jo uansett hårreisende seint, om dette stemmer da

De kortene som har blitt vist frem er det HBM2-minne fra SK Hynix på. Nvidia sine kort og moduler med HBM2 buker minne fra Samsung.

3. kvartal blander de nok med noe annet... Slutten av 2. kvartal (mai/juni) høres mer riktig ut.

Lenke til kommentar

For seint for hva?

Folk kjøper da fortsatt 1070 og 1080 også, men de er vel seint ute de også til å kjøpe kort å må vente til neste gang nvidia komnmer ut med noe så de ikke blir "nesten 1år for sent"?

Ettersom AMD har hengt etter de siste årene så må de jo begynne ett sted, så kanskje vega er begynnelsen, hvem vet.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Fy deg for å bruke Wccftech som kilde.

AMD har lovet H1. Så mai-juni vil da være seneste dato. En lansering i mai og tilgjengelighet et sted ut i juni er nok det alle forventer. Hva NVIDIA kommer med i løpet av eller i samme periode er også relevant for hvorvidt Vega blir "for sent", slik som bshagen sier. Når de lanserer GTX 1080 Ti vil GTX 1080/Vega plutselig bli mid-range. Men så lenga Vega er et godt alternativ i pris/ytelse vil den ha en kundegruppe å appellere til (som meg selv). Nvidia "kan" lansere en ny serie GPUer på samme tidspunkt, men det vil ikke gi mening i sammenheng med 1080 Ti (som da vil kannibaliseres).

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Fy deg for å bruke Wccftech som kilde.

AMD har lovet H1. Så mai-juni vil da være seneste dato. En lansering i mai og tilgjengelighet et sted ut i juni er nok det alle forventer. Hva NVIDIA kommer med i løpet av eller i samme periode er også relevant for hvorvidt Vega blir "for sent", slik som bshagen sier. Når de lanserer GTX 1080 Ti vil GTX 1080/Vega plutselig bli mid-range. Men så lenga Vega er et godt alternativ i pris/ytelse vil den ha en kundegruppe å appellere til (som meg selv). Nvidia "kan" lansere en ny serie GPUer på samme tidspunkt, men det vil ikke gi mening i sammenheng med 1080 Ti (som da vil kannibaliseres).

Selv om du ikke kan stole på alt der, så er det bedre enn gjetting.

Lenke til kommentar

Wccftech er gjetting. Det er en samling av nyheter fra andre nettsted (som de ofte pakker inn i nye klær for å lage 5-6 nyheter av nøyaktig samme sak), egenoppfunnede rykter eller regelrett gjetting. Redaksjonen består av sånne som deg og meg; hardware-interesserte uten noen formelle kvalifikasjoner. Mennesker med en klar agenda om å produsere (og om det er nødvendig, fabrikkere) så mange nyhetssaker som overhode mulig. Som et resultat av de utrolig dumme nyhetssakene deres har de blitt mer eller mindre "forvist" av flere forumer på Reddit (som /r/AMD), da de blir ansett som intet annet enn et tabloid på nivå med teknologiverdenens Se og Hør her i Norge. Men nå har jo vi ITavisen her til lands, som fungerer som beiteområde for fjortisser og Apple-heiagjengen; et av Norges mest leste IT-nettsted, faktisk. Om folk kan ta ITavisen, en avis hvis redaktører ikke kan produsere en eneste artikkel på fem-seks setninger uten et dusin skrivefeil, seriøst, er Wccftech en undervisningside...

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Wccftech, så dårlig som det er, er mange, mange hakk over forkasteligheten som er ITavisen. Du har selvsagt en god del likheter. Der det ene nettstedet er tydelig vennligstemt ovenfor AMD, er den andre en Apple-avis «through and through». Begge av de lager artikler som de hemningsløst har reprodusert fra en annen kilde. De styres begge av tenåringer (eller i ITavisens tilfelle, manneunger) uten noen formelle kvalifikasjoner. Begge av de lever av notoriske click-bait-artikler, og har et kommentarfelt som er et mylder av sinte, pubertale fanboys. 

Wccftech er dog langt mer fullkommen i det at deres artikler består av mer enn bare fem-seks setninger fulle av skrivefeil -- noen ganger lurer jeg faktisk på om ITavisen styres av ungdomskolestudenter. Om du er erfaren kan du faktisk skille mellom nyhetssakene og absorbere noe kunnskapsrikt fra Wccftech. Til sammenligning er ITavisen som å spise tørt gress: enkelt, tom for næring og rett og slett motbydelig.  
Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvilke kilder eller hvem, hva, hvor så håper jeg bare produktene kommer før og ikke senere! Og at produktet er minst så bra som de hyper det opp til å være! Krysser fingerne for et supert produkt som havner i postkassa hos meg hehe :D

Det samme håper jeg om Ryzen også :)

Aldri har det vel hvert mere spennende å se hva AMD kommer med...

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

For seint for hva?

Folk kjøper da fortsatt 1070 og 1080 også, men de er vel seint ute de også til å kjøpe kort å må vente til neste gang nvidia komnmer ut med noe så de ikke blir "nesten 1år for sent"?

Ettersom AMD har hengt etter de siste årene så må de jo begynne ett sted, så kanskje vega er begynnelsen, hvem vet.

For seint, som i at Nvidia har hatt et forsprang på ett år mtp salg av 1070/1080. Jeg skulle heller likt å se Vega kommer før jul, men for folk som har hatt lyst på ytelse det siste året, så har de kun hatt ett eneste valg, Nvidia, og når Vega nå endelig kommer, så slipper bare Nvidia Ti. AMD kommer til å være på bakbeina lenge, de blir nærmest tvunget til det, liker ikke det helt må jeg innrømme

wccftech ja, jeg sammenligner den siden litt med overgangsryktene i fotball, mye av det er tull - men noen ganger så treffer de også. Uansett, jeg syns den sida er ganske morsom å lese, slik som videocardz også er :)

Lenke til kommentar

Dette kan være interessant for de som har RX460.

BIOS flash-guide for å aktivere 128 ekstra stream prosessorer. Dette er modellene som hittil er støttet:

ASUS RX 460 Dual OC 2GB, ASUS ROG STRIX Radeon RX 460 4GB OC Edition, GIGABYTE RX 460 Windforce 4G and 2G, HIS RX 460 iCooler OC 2GB, MSI RX 460 2GB OC, PowerColor RX 460 Red Dragon 4GB and 2GB, SAPPHIRE RX 460 2GB Dual Fan, SAPPHIRE RX 460 2GB, SAPPHIRE NITRO RX 460 4GB, XFX RX 460 Single Fan 2GB, XFX RX 460 Passive 4GB, and XFX RX 460 Double Dissipation 4GB.

Edit: Oppdaterte første post med link til guide under RX460.

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

17.1.1 (non WHQL)

Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.1.1 Highlights

Support For

• Resident Evil™ 7: Biohazard
Fixed Issues
    • Dishonored™2 may experience an application crash or hang on some Radeon R9 380 configurations.
    • Radeon ReLive may show an improper warning popup message when using Windows®7 basic themes.
    • AMD XConnect™ Technology configurations may experience a blue screen system hang when audio drivers load.
    • Solidworks™ will no longer terminate on unplug using AMD XConnect™ Technology configurations.
    • Some system configurations may experience a black screen after installing Radeon Software Crimson ReLive Editions 16.12.1 and later.
    • Display corruption or TDR may be experienced after applications wake up from a display timeout.
    • Paragon™ may experience flickering in Multi GPU with DirectX®11.
    • Radeon ReLive may crash or become unresponsive when toggling Multi GPU with Desktop Recording and/or Instant Replay enabled.
Known Issues
    • A small amount of apps may still experience issues with Borderless Fullscreen mode and AMD FreeSync™ technology if other applications or game launchers are running on the primary screen in the background.
    • Counter-Strike™: Global Offensive and World of Warcraft™ may experience flickering or performance issues the first time the game is launched on a system boot with AMD FreeSync™ technology enabled. Workarounds include exiting and restarting the application or task switching (alt+tab) in and out of the game to fix the issue.
    • Shadow Warrior 2™ may experience an application hang when launched with Multi GPU enabled.
    • Radeon RX 400 series products may experience scaling issues for some applications when using the display scaling feature.
    • Deus Ex: Mankind Divided™ may experience an application hang when running in Multi GPU with DirectX®12 and performing a task switch.
    • AMD Multi GPU configurations may experience a system hang or reboot during install when using tiled MST 4K or 5K displays.
    • Mouse cursor corruption may be intermittently experienced on Radeon RX 480.
Known Issues for Radeon ReLive
    • The XBOX™ DVR application may cause conflicts with Radeon ReLive, users are suggested to disable XBOX™ DVR if Radeon ReLive is experiencing issues.
    • Radeon ReLive may fail to install on AMD APU Family products or experience a system hang or failure to record when using the recording feature on AMD APU Family products.
    • Radeon ReLive may stop working after hot unplugging of a secondary display.
    • Battlefield™1 may experience UI flickering and/or performance drops when recording gameplay with Radeon ReLive on graphics products with 4GB or less of VRAM.
    • Radeon ReLive recordings or overlay may experience flicker when creating a single recording for many hours.
    • Radeon ReLive may experience minor graphical corruption for the first few recorded frames when launching UWP applications.
    • Radeon ReLive will not allow recording settings to change with Instant Replay enabled. A workaround is to disable Instant Replay and change settings then enable Instant Replay.
    • Vulkan™ applications may experience a game hang when using Radeon ReLive to record.
    • Radeon ReLive will not notify an end user of low disk space during recording.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...