Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har RX480 XFX GTR til en bra pris, men jeg gir stryk til kjøleren! Min sønn har RX470 XFX, men han fikk en bra kjøler^^ Forskjellen mellom 480 8GB, og 470 4GB merker vi ikke noe til! Vi spiller The Forest og ARK.

Jeg tror mange nvidia-eiere har fått nok av stadige dårlige drivere i W10, noe som har ført til et bra salgstall for AMD! Dem har også fått med seg at Radeon yter bedre i DX12, og at Radeon tar igjen nvidia i ytelse over tid^^ Mine kilder kommer i fra mange forumer verden over, og nyere tester^^

Når du kjøper AMD til din sønn, så er du ikkje veldig snill  :confused:

:tease:

Kunne iallefall venta på  Vega ^^

Greiere enn de som kjøper 1060 kort i hvert fall :)

480/1060 holder i massevis for de vanlige dødelige som ikke har et forskrudd behov for å skru på alt av ekstra dill.

Er visst enkelte xfx kort som kommer med dårlig påført kjølepasta, så kan være verdt å forsøke en repaste.

GTR skal visst være bra saker så lenge det er skikkelig kontakt mellom kjøler og gpu.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser de har hatt demo av Star Wars battlefront på Ednor Map, ligger på 60fps i 4k alt på max. V-sync on, så man vet ikke hvor høyt den egentlig går. Sammen med Ryzen som bare kjører på 3.4GHz. Titan XP ligger rundt det samme ser det ut som på det kartet, som man ser på benchmark under.
Blir spennende å se mer info i morgen! =D

http://videocardz.com/65343/amd-demos-star-wars-battlefront-on-ryzen-and-vega-at-ces2017

VrdWDSW.png

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffende lite info rundt faktisk produkter. Masse buzzwords er alt jeg leser, riktignok mye interessant men hadde jo håpet på noe litt mer håndfast. CES har jo vært en gigantisk skuffelse når det kommer til ny maskinvare..

Jeg vet nok mer en de fleste her om Vega (GPGPU-egenskapene). Det er en stor oppgradering de eldre GCN-produktene. Spesielt GPGPU-workoads som ikke er begrenset av regneoperasjoner som er lette å vektorisere kan vente seg en veldig god boost.

Dette er veldig viktig hvis AMD skal få noen markedsandeler i "deep learning" som kommer til å være et veldig viktig marked i årene fremover. Brikken som ble vist frem i dag kjenner dere som Vega 10 (eller Greenland i for et par år siden), det vil også komme en mindre versjon kjent som Vega 11.

Ulempen er nok at det ikke kommer noen produkter så fort dere håper. Q2 (april-juni) er realistisk, jeg ville sagt juni (samme tidsplan som Polaris), så kan man heller bli positivt overasket hvis produkter dukker opp før.

Lenke til kommentar

Skuffende lite info rundt faktisk produkter. Masse buzzwords er alt jeg leser, riktignok mye interessant men hadde jo håpet på noe litt mer håndfast. CES har jo vært en gigantisk skuffelse når det kommer til ny maskinvare..

Hva hadde du ventet så ces skulle ikke være en gigantisk skuffelse....

Lenke til kommentar

Kommer Vega 10/20 som 7nm i 2018 som svar på Volta når den evt. kommer. http://videocardz.com/65521/amd-vega-10-and-vega-20-slides-revealed  
Er en modifisert driver fra fiji de har brukt på Vega som de har vist frem i det siste. Med Vega ser det ut som AMD kan komme forann Nvidia med release av produkt som er bedre.
Vega var ment som svar på Volta. Nvidia hadde ikke noe pascal på gamle slides. Med maxwell visste Nvidia at de hadde skutt gullfuglen, og dermed oppstod maxwell/pascal på 16nm.
Siste rykte sier også at EVGA kan begynne å lage for AMD  http://www.bitsandchips.it/52-english-news/7886-rumor-evga-could-jump-on-amd-bandwagon-with-vega

Lenke til kommentar

Er en modifisert driver fra fiji de har brukt på Vega som de har vist frem i det siste. Med Vega ser det ut som AMD kan komme forann Nvidia med release av produkt som er bedre.

Det stemmer ikke, og det er heller ikke slik ting fungerer i driverutvikling.

Vega ble vist med en alfa-driver utviklet for Vega. På samme måte som Polaris også ble vist frem omtrent på samme tidspunkt i fjord med alfa-drivere. AMD sitt driverutviklingsteam har hatt tilgang på "Engineering Samples" av Vega siden i sommer. Vega 10 hadde "bring-up" i slutten av juni 2016.

Vega var ment som svar på Volta. Nvidia hadde ikke noe pascal på gamle slides. Med maxwell visste Nvidia at de hadde skutt gullfuglen, og dermed oppstod maxwell/pascal på 16nm.

Nei. Vega var opprinnelig kjent som "Greenland", og skulle egentlig være en oppfølger til Fiji. Vega er og var ment som et svar på Pascal.

Kommer Vega 10/20 som 7nm i 2018 som svar på Volta når den evt. kommer.

Vega 20 er primært et svar på Tesla P100 fra Nvidia, altså støtte for rask double precision, INT8 , ECC og AMD sitt var på NVLink (AMD kaller det GMI. Der er de også avhengig av neste Zen-revisjon, kjent som Zen+).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...