7LSNYR1X Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg har RX480 XFX GTR til en bra pris, men jeg gir stryk til kjøleren! Min sønn har RX470 XFX, men han fikk en bra kjøler^^ Forskjellen mellom 480 8GB, og 470 4GB merker vi ikke noe til! Vi spiller The Forest og ARK. Jeg tror mange nvidia-eiere har fått nok av stadige dårlige drivere i W10, noe som har ført til et bra salgstall for AMD! Dem har også fått med seg at Radeon yter bedre i DX12, og at Radeon tar igjen nvidia i ytelse over tid^^ Mine kilder kommer i fra mange forumer verden over, og nyere tester^^ Når du kjøper AMD til din sønn, så er du ikkje veldig snill Kunne iallefall venta på Vega ^^ Greiere enn de som kjøper 1060 kort i hvert fall 480/1060 holder i massevis for de vanlige dødelige som ikke har et forskrudd behov for å skru på alt av ekstra dill. Er visst enkelte xfx kort som kommer med dårlig påført kjølepasta, så kan være verdt å forsøke en repaste. GTR skal visst være bra saker så lenge det er skikkelig kontakt mellom kjøler og gpu. 2 Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 //Choo-Choo http://ve.ga/ 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Å herregud, den der var pinlig å se på Men AMD kjører på videre og får mye blest, så det er jo litt morsomt også Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) Litt artig de går etter Volta =p Kanskje de har innsideinformasjon at det ikke går så bra med volta? Endret 2. januar 2017 av -=HellBound=- Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 (endret) Ser de har hatt demo av Star Wars battlefront på Ednor Map, ligger på 60fps i 4k alt på max. V-sync on, så man vet ikke hvor høyt den egentlig går. Sammen med Ryzen som bare kjører på 3.4GHz. Titan XP ligger rundt det samme ser det ut som på det kartet, som man ser på benchmark under.Blir spennende å se mer info i morgen! =D http://videocardz.com/65343/amd-demos-star-wars-battlefront-on-ryzen-and-vega-at-ces2017 Endret 4. januar 2017 av -=HellBound=- 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Dagens "sneak peak" på Vega fra AMD: http://videocardz.com/65406/exclusive-amd-vega-presentation 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Skuffende lite info rundt faktisk produkter. Masse buzzwords er alt jeg leser, riktignok mye interessant men hadde jo håpet på noe litt mer håndfast. CES har jo vært en gigantisk skuffelse når det kommer til ny maskinvare.. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Skuffende lite info rundt faktisk produkter. Masse buzzwords er alt jeg leser, riktignok mye interessant men hadde jo håpet på noe litt mer håndfast. CES har jo vært en gigantisk skuffelse når det kommer til ny maskinvare..Jeg vet nok mer en de fleste her om Vega (GPGPU-egenskapene). Det er en stor oppgradering de eldre GCN-produktene. Spesielt GPGPU-workoads som ikke er begrenset av regneoperasjoner som er lette å vektorisere kan vente seg en veldig god boost. Dette er veldig viktig hvis AMD skal få noen markedsandeler i "deep learning" som kommer til å være et veldig viktig marked i årene fremover. Brikken som ble vist frem i dag kjenner dere som Vega 10 (eller Greenland i for et par år siden), det vil også komme en mindre versjon kjent som Vega 11. Ulempen er nok at det ikke kommer noen produkter så fort dere håper. Q2 (april-juni) er realistisk, jeg ville sagt juni (samme tidsplan som Polaris), så kan man heller bli positivt overasket hvis produkter dukker opp før. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Skuffende lite info rundt faktisk produkter. Masse buzzwords er alt jeg leser, riktignok mye interessant men hadde jo håpet på noe litt mer håndfast. CES har jo vært en gigantisk skuffelse når det kommer til ny maskinvare.. Hva hadde du ventet så ces skulle ikke være en gigantisk skuffelse.... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Hadde jo håpet på hvertfall ett skjermkort fra enten NVIDIA eller AMD da. Og Intel Kaby Lake har jo også vært et eneste stort gjesp. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Synes nå at det AMD leverer kommer litt for sent og yter litt for svakt. Håper det endrer seg i år. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Blir det ikke noe skikkelig info ifra AMD på CES i år? Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Kommer Vega 10/20 som 7nm i 2018 som svar på Volta når den evt. kommer. http://videocardz.com/65521/amd-vega-10-and-vega-20-slides-revealed Er en modifisert driver fra fiji de har brukt på Vega som de har vist frem i det siste. Med Vega ser det ut som AMD kan komme forann Nvidia med release av produkt som er bedre.Vega var ment som svar på Volta. Nvidia hadde ikke noe pascal på gamle slides. Med maxwell visste Nvidia at de hadde skutt gullfuglen, og dermed oppstod maxwell/pascal på 16nm.Siste rykte sier også at EVGA kan begynne å lage for AMD http://www.bitsandchips.it/52-english-news/7886-rumor-evga-could-jump-on-amd-bandwagon-with-vega Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Er en modifisert driver fra fiji de har brukt på Vega som de har vist frem i det siste. Med Vega ser det ut som AMD kan komme forann Nvidia med release av produkt som er bedre.Det stemmer ikke, og det er heller ikke slik ting fungerer i driverutvikling. Vega ble vist med en alfa-driver utviklet for Vega. På samme måte som Polaris også ble vist frem omtrent på samme tidspunkt i fjord med alfa-drivere. AMD sitt driverutviklingsteam har hatt tilgang på "Engineering Samples" av Vega siden i sommer. Vega 10 hadde "bring-up" i slutten av juni 2016. Vega var ment som svar på Volta. Nvidia hadde ikke noe pascal på gamle slides. Med maxwell visste Nvidia at de hadde skutt gullfuglen, og dermed oppstod maxwell/pascal på 16nm.Nei. Vega var opprinnelig kjent som "Greenland", og skulle egentlig være en oppfølger til Fiji. Vega er og var ment som et svar på Pascal. Kommer Vega 10/20 som 7nm i 2018 som svar på Volta når den evt. kommer.Vega 20 er primært et svar på Tesla P100 fra Nvidia, altså støtte for rask double precision, INT8 , ECC og AMD sitt var på NVLink (AMD kaller det GMI. Der er de også avhengig av neste Zen-revisjon, kjent som Zen+). 2 Lenke til kommentar
magb Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Når tror dere ett skjemkort som yter mer enn rx480 dukker opp i butikkene? sykt lei av å vente på det! Lenke til kommentar
Fresh Prince Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) Mai-juni, tipper jeg. Ryzen er forventet i midten av Q1, månedsskiftet feb-mars. Og de har ikke engang begynt å snakke ordentlig om Vega. Så noen måneder etter Ryzen tror jeg de kommer. Men hadde vært fint om de kom samtidig. Endret 7. januar 2017 av Fresh Prince 1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Trodde jeg hadde hørt q1 i år? :< Juni er leeenge å vente. Lenke til kommentar
Fresh Prince Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Ryzen er Q1, Vega er vel i følge lekkasjer H1. 1 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 PCWorld interviews Raja Koduri about VEGA: http://videocardz.com/65531/pcworld-interviews-raja-koduri-about-vega Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå