Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Er på besøk så, den muligheten har jeg ikke enda.

Update:

Prøvde nå med HD5850 (gamle kortet), samme der også, finner ikke. Så noe sier meg at kortet kan være i orden allikevel.

Da må det være et eller annet bios setting? begynner å gå tom for ideer. 

må vel teste kortet på gamle maskinen, får muligens ikke tid idag da fotballkamp begynner straks.

bbl with more info :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå nå inn i bios å slå på hva enn den greia heter på gigabyte hovedkortet som gjør at du enten bare bruker integrert, eksternt eller at den er automatisk.

Hva med å sette skjerm ledningen i selve skjermkortet da?

Hvor gammel er maskinen?

Må kanskje oppdatere bios.

Lenke til kommentar

Helt ny maskin, alt nytt, Bios er nyeste.

Sette skjerm-kabelen i skjermkortet = no signal. (både med intern gpu av, på og auto)

Begge skjermkortene ble ikke funnet i Windows, (under enhetsbehandling), heller ikke noe signal.

Skal prøve RX480 på min maskin i morgen, og kanskje teste et nvidia kort på maskinen hans, har mine tvil det hjelper men skader ikke å prøve. 

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Denne tråden er vel om AMD, er den ikke?

Det er ingen som nekter for at Nvidia også har flere properitære APIer og teknologier, men morsomt å se hvordan piggene automatisk kommer ut når man påpeker at AMD i mange tilfeller ikke er noe særlig bedre...  :D

Problemet er at når man stadig vekk gjentar slike ting istedenfor å fokusere på selve teknologien som kommer så blir det både smålig og man risikerer å henge seg selv ut som troll.

Og er det noe vi som har diskutert her på forumet er lei av er gjentagende negativ diskusjon når det kommer ny teknologi, det er jo mye nytt som kan diskuteres som eksempelvis :

*All funksjonalitet som nå er på cpu.

*Den nye måten Cpu'ene nå skal greie å kommunisere bedre med både skjermkort, minne og andre enheter.

Bare for å poengtere noen ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Denne tråden er vel om AMD, er den ikke?

Det er ingen som nekter for at Nvidia også har flere properitære APIer og teknologier, men morsomt å se hvordan piggene automatisk kommer ut når man påpeker at AMD i mange tilfeller ikke er noe særlig bedre...  :D

Morsomt. Og når noen påpeker at nVidia har negative egenskaper så kommer piggene fra den leiren ut også. Så man er nok ganske like på dette området.

Sammenligner vi "lukkede løsninger" så mistenker jeg at nVidia går av med "seieren" der.

Men ja, enig i at dette er en tråd om AMD, men det er bare naturlig å dra sammenligninger til motparten i en diskusjon. Ellers blir det vel tilnærmet en sekt-tråd uten nyansering?

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 3
Lenke til kommentar

16.12.2 Optional

Radeon Software Crimson ReLive Edition 16.12.2 Highlights

Fixed Issues

• AMD FreeSync™ technology may experience performance issues with Borderless Fullscreen application support when a secondary display is attached and has dynamic content running such as video playback in a web browser or if other applications or game launchers are running on the primary screen in the background. A workaround if this issue is experienced is to minimize all other running applications that are on the primary desktop display or on non-primary extended displays.
    • Radeon ReLive may fail to install during installation on some system configurations.
    • Battlefield™1 may experience flashing or corruption when running in Multi GPU with Radeon RX 400 series.
    • Instant Replay fails to enable itself after it has been turned off due to content protection.
    • Radeon Settings may not load on system boot for some system configurations.
    • Fixed some errors in translations for Radeon Settings and Radeon ReLive.
    • Audio recorded by Radeon ReLive may sometimes exhibit slow motion when played back.
    • Radeon ReLive may experience recording issues or issues toggling the Overlay/Toolbar when Frame Rate Target Control is enabled. Users are suggested to disable Frame Rate Target Control when using Radeon ReLive.
    • Mouse cursor may stutter in recorded video when there is limited on screen activity outside of minor mouse movement.
    • In AMD Multi GPU configurations the secondary graphics product will exit the low power state when Radeon ReLive is enabled.
    • Radeon ReLive may sometimes not be able to take screenshots of secondary displays.
    • Chromium may fail to utilize hybrid decode for VP9 content.
    • DOTA™2 may experience game corruption when performing a task switch while recording with Radeon ReLive in AMD Multi GPU configurations.
    • Radeon ReLive Overlay/Toolbar will not launch or Record when running League of Legends™ in Administrator Mode and Windowed Borderless Fullscreen.
    • Long ping times may be experienced with some WiFi adapters.

Known Issues

• A small amount of apps may still experience issues with Borderless Fullscreen mode and AMD FreeSync™ technology if other applications or game launchers are running on the primary screen in the background.
    • Counter-Strike™: Global Offensive and World of Warcraft™ may experience flickering or performance issues the first time the game is launched on a system boot with AMD FreeSync™ technology enabled. Workarounds include exiting and restarting the application or task switching (alt+tab) in and out of the game to fix the issue.
    • AMD Multi GPU configurations may experience a system hang or reboot during install when using tiled MST 4K or 5K displays.
    • Titanfall™2 may experience black square corruption in game menus or during game play on some Graphics Core Next products.
    • FIFA 17™ may experience an application hang or black screen on launch for some select Hybrid Graphics or AMD PowerXpress mobile configurations.
    • Radeon Settings may not show display details for connected displays in AMD X-Connect technology mode.
    • Mouse cursor corruption may be intermittently experienced on Radeon RX 480.

Known Issues for Radeon ReLive

• The XBOX™ DVR application may cause conflicts with Radeon ReLive, users are suggested to disable XBOX™ DVR if Radeon ReLive is experiencing issues.
    • Radeon ReLive may fail to install on AMD APU Family products or experience a system hang or failure to record when using the recording feature on AMD APU Family products.
    • Battlefield™1 may experience UI flickering and/or performance drops when recording gameplay with Radeon ReLive on graphics products with 4GB or less of VRAM.
    • Radeon ReLive recordings may experience flicker when creating a single recording for many hours.
    • Radeon ReLive may experience minor graphical corruption for the first few recorded frames when launching UWP applications.
    • Radeon ReLive will not allow recording settings to change with Instant Replay enabled. A workaround is to disable Instant Replay and change settings then enable Instant Replay.
    • Vulkan™ applications may experience a game hang when using Radeon ReLive to record.
    • Radeon ReLive will not notify an end user of low disk space during recording.
Lenke til kommentar

Sitter på et nytt Sapphire Nitro + her ( det går desverre videre til en annen maskin som får den siste finpussen nå) og utifra hva jeg har sett lar det seg både undervolte og overkloke opp til 1,4 Ghz uten at viften øker noe spesielt. Var veldig fristet til å kjøpe kortet fra faren, men da har ikke ungen julegave i morgen og det blir litt teit.

Faktisk med undervoltingen så trekker kortet mindre enn 140 Watt når jeg testet det i Furmark og et par andre programmer.

Nå gjenstår det bare for oss å få på Batman logoen og få lagt inn de siste spillene ( Hele Batman serien ) så blir det en knalltøff pc til guttungen.

Huff nå må AMD komme med Rizen da jeg nesten ikke spiller lenger på den stasjonære pcen og savner å slappe litt av når kona ikke krever sitt og ungene sover...

Når det gjelder Norge så er det jo en kjent sak at Nordmenn kjøper hovedsakelig Nvidia skjermkort, er jo bare å ta en titt på Komplett sine 10 bestselgere og man ser at skjermkortet som koster 2499Kr ( 1060 3GB ) er utsolgt, sammenligner man dette med Amd sin variant til 2000 kroner så er det jo soleklart at Amd gir langt mer for pengene.

Edit : Var virkelig et gullkort, 25% mindre strøm omtrent og lot seg klokke til 1450 før jeg ikke rakk mer, da var jeg og faren med å montere og finpusse pcen og han måtte dra hjem.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

79u076pxk95y.jpg

Milepæl for AMD? Er ikke ofte man ser de på "best seller"-listen. Synd XFX GTR-utgaven ikke er å finne noen steder på toppen -- den er den desidert beste utgaven av kortet som er å finne. 

Jeg har RX480 XFX GTR til en bra pris, men jeg gir stryk til kjøleren! Min sønn har RX470 XFX, men han fikk en bra kjøler^^ Forskjellen mellom 480 8GB, og 470 4GB merker vi ikke noe til! Vi spiller The Forest og ARK.

Jeg tror mange nvidia-eiere har fått nok av stadige dårlige drivere i W10, noe som har ført til et bra salgstall for AMD! Dem har også fått med seg at Radeon yter bedre i DX12, og at Radeon tar igjen nvidia i ytelse over tid^^ Mine kilder kommer i fra mange forumer verden over, og nyere tester^^

Lenke til kommentar

Milepæl for AMD? Er ikke ofte man ser de på "best seller"-listen. Synd XFX GTR-utgaven ikke er å finne noen steder på toppen -- den er den desidert beste utgaven av kortet som er å finne. 

Jeg har RX480 XFX GTR til en bra pris, men jeg gir stryk til kjøleren! Min sønn har RX470 XFX, men han fikk en bra kjøler^^ Forskjellen mellom 480 8GB, og 470 4GB merker vi ikke noe til! Vi spiller The Forest og ARK.

Jeg tror mange nvidia-eiere har fått nok av stadige dårlige drivere i W10, noe som har ført til et bra salgstall for AMD! Dem har også fått med seg at Radeon yter bedre i DX12, og at Radeon tar igjen nvidia i ytelse over tid^^ Mine kilder kommer i fra mange forumer verden over, og nyere tester^^

Når du kjøper AMD til din sønn, så er du ikkje veldig snill  :confused:

:tease:

Kunne iallefall venta på  Vega ^^

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...