HKS Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Proprietære løsninger er det vel NVIDIA som er kjent for så den kjøper jeg ikke. Vulkan er da ikke proprietære heller, men helt åpen.Stemmer, men "Shader Intrinsic" er proprietære utvidelser for AMD sin GCN arkitektur som kan eksponeres i Vulkan. Det er en av hovedgrunnene til AMD sin bedre ytelse. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Proprietære løsninger er det vel NVIDIA som er kjent for så den kjøper jeg ikke. Vulkan er da ikke proprietære heller, men helt åpen.Stemmer, men "Shader Intrinsic" er proprietære utvidelser for AMD sin GCN arkitektur som kan eksponeres i Vulkan. Det er en av hovedgrunnene til AMD sin bedre ytelse. Men det tvinger heller ikke Nvidia til å bruke sine egne løsninger heller. Nok av propietære løsninger som Nvidia har laget og som Amd må bruke sin egen løsning på om de ønsker noe lignende. 1 Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) Proprietære løsninger er det vel NVIDIA som er kjent for så den kjøper jeg ikke. Vulkan er da ikke proprietære heller, men helt åpen.Stemmer, men "Shader Intrinsic" er proprietære utvidelser for AMD sin GCN arkitektur som kan eksponeres i Vulkan. Det er en av hovedgrunnene til AMD sin bedre ytelse. Leser jeg dette så har jo NVIDIA akkurat det samme i GameWorks som tydeligvis da ikke brukes kanskje nettopp av grunnen til at det er proprietært. That said, this doesn't mean NVIDIA doesn't have their own shader intrinsic functions that developers can take advantage of: through their GameWorks initiative, NVIDIA allows programmers to add extensions not natively supported by DX's HLSL (High Level Shading Language), while also allowing shader intrinsic functions to be leveraged as part of their CUDA ecosystem. An important distinction between the two companies' approach is that while NVIDIA requires developers to use their specific GamesWorks libraries (which are proprietary, and not accessible on AMD's cards), AMD's approach is more open, being accessible in open standards such as GPUOpen and Vulkan's libraries. https://www.techpowerup.com/forums/threads/closer-to-the-metal-shader-intrinsic-functions.226960/ Endret 13. desember 2016 av Gralle Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Denne tråden er vel om AMD, er den ikke?Det er ingen som nekter for at Nvidia også har flere properitære APIer og teknologier, men morsomt å se hvordan piggene automatisk kommer ut når man påpeker at AMD i mange tilfeller ikke er noe særlig bedre... 2 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 som amd fanboy hadde jeg forventet at amd vega skulle yte mer enn nvidia 1080, etter det lille informasjoner som jeg har sett så virker det som disse top kortene yter marginalt like. så får håpe amd kan konkurere i pris. ellers minner meg dette om ca 10 år siden da nvida lanserte gtx8800 som var king of the hill kort. deretter svarte amd sine 4800 korter og tok tronen tilbake. blir nok en history repeats itself i tidene fremover vil jeg tippe Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Denne tråden er vel om AMD, er den ikke? Det er ingen som nekter for at Nvidia også har flere properitære APIer og teknologier, men morsomt å se hvordan piggene automatisk kommer ut når man påpeker at AMD i mange tilfeller ikke er noe særlig bedre... Ingen pigger her, men rett skal være rett ? 1 Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Er Doom et spill som normalt yter bra med NVidia eller AMD egentlig? Fleste spill pleier vel å funke litt bedre med den ene eller andre mener jeg. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) Doom fungerer veldig bra på begge. Opp til kravene du har og hvor mye du er villig til å investere. AMD fungerer veldig bra i Doom om du tenker pris Vs ytelse, men du får mer FPS med 1070 eller 1080 uansett om pris ikke er en faktor. Endret 13. desember 2016 av Gralle Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Tenkte mer for referanse i forhold til om vi kan forvente at vega knuser 1080 i AOTS f.eks, mens kanskje andre spill igjen vil 1080 ligge foran. Om Doom er ganske bra på begge, så ser vi kanskje et sluttresultat hvor det vil bli litt opp og ned avhengig av tittel. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) Mye tyder på at NVIDIA 1080 er bedre i mange spill, men det blir uansett gjetting. Doom og vulkan gjør i alle fall at AMD for mer utbytte av sin GNC enn det NVIDIA fikk, men i Doom støttet også NVIDIA en nyere OpenGL enn AMD som igjen gjør at prosentvis forbedring for AMD ble mye større (AMD hadde OpenGL 4.3 og NVIDIA OpenGL 4.5 i Doom). Den som lever får se. Endret 13. desember 2016 av Gralle Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Tenkte mer for referanse i forhold til om vi kan forvente at vega knuser 1080 i AOTS f.eks, mens kanskje andre spill igjen vil 1080 ligge foran. Om Doom er ganske bra på begge, så ser vi kanskje et sluttresultat hvor det vil bli litt opp og ned avhengig av tittel. https://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_1060_Mini_3_GB/13.html DOOM er definitivt en tittel der AMD-kortene leverer bedre ytelse enn Nvidia-kortene. Jeg håper for AMD sin skyld at et kort med mer enn 100% økning i teoretisk ytelse vil skalere bedre enn en 55% økning i reell ytelse Lenke til kommentar
nagina Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Regner med det der er ikke noe nytt for dere AMD boys, windows finner den bare ikke. Funker ikke med vanlig installasjon (AMD DRIVERS), den sier bare kortet er ikke montert eller driver finnes ikke. Er ikke min PC, en kompis sin, RX480 4GB NITRO+ til 1999,-. Slipper å dra på besøk om man løser dette nå tips? manuell installering? Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Aldri opplevd noe lignende så aner ikke. Må nesten bare prøve litt forskjellig da. Bytt plass på kort, deaktivere Intel grafikk i bios og eventuelt fjerne alle skjerm drivere samt DDU tilslutt. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Regner med det der er ikke noe nytt for dere AMD boys, windows finner den bare ikke. Funker ikke med vanlig installasjon (AMD DRIVERS), den sier bare kortet er ikke montert eller driver finnes ikke. Er ikke min PC, en kompis sin, RX480 4GB NITRO+ til 1999,-. Slipper å dra på besøk om man løser dette nå tips? manuell installering? BIOS innstilling, eventuelt om han har glemt å få satt inn noe strømkabler eller noe slikt. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 eller prøv å oppdater biosen til nyeste versjon Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Tipper brukerfeil. Har aldri opplevd at kortet ikke vises i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 han har sikkert satt kortet i feil pcie spor som er deaktivert lol Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Eller så er kortet DOA. Slikt skjer det også, fra begge camper. Skjedd meg et par ganger dessverre, men jeg hadde ikke integrert grafikk Lenke til kommentar
nagina Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Begynner å mistenke mer og mer på DOA, alt snurrer og lysene funker men ikke pokker om den finner kortet. Den er altså ikke under enhetsbehandling, kan heller ikke prøve annet PCI-E spor da det er bare 1 stk. Sitter med maskinen as we speak. https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/amd/sapphire-nitro-rx-480-4g/235927.11110/ HK: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/hovedkort/intelsocket1151/gigabyte-ga-b150m-hd3/236282.11759/ M2: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/harddisk/ssdm2/intel-600p-series-256gb/236179.11116/ Lurer på om det er noe BIOS innstillinger med tanke på at det er m2 i denne. Fant ikke noe spesielt under Gigabyte BIOS. Poster denne, kanskje noen kommer på bra forslag mens man tester diverse stuff. Begynner å gå tom for ideer. Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Letteste er jo bare å sette kortet inn i din egen PC og se om det virker der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå