Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye driveren sjekker bios signatur og ser om du har modifisert bios. Må gjøre følgende for å installere den nye driverne om du er glad i å tweake. Litt skuffende fra AMD ettersom et av argumentene for AMD produkter er at man kan tweake og herje i stor grad.

 

http://www.overclock.net/t/1604567/polaris-bios-editing-rx480-rx470-rx460/1050#post_25699216

Har aldri hat inntrykket av at bytting av BIOS som er modet for OC er greit fra noen leverandører. Har vel alltid blitt gjort på egen risiko det?

 

Til noe annet:

Lenke til kommentar

 

 

Måtte avinstallere nye driveren da det nye recording programmet ikke fungerte, afterburner fungerte ikke, og custom fan settings funka heller ikke.

Valgte å beholde programmet, men fremdeles fungerer ikke recording greia.

Har du prøvd å avinstallere alt og bruke DDU etterpå?

 

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Det fungerte når jeg tok det i desktop mode. Men etter lesing på Reddit har det vist med steam overlay å gjøre. At det ikke funker helt med overlays. Så har ikke testa det så mye nærmere.
Lenke til kommentar

Til dere som prater om avinstallering, legg merke til at driveren selv kan gjøre dette og slik jeg forstår det blir det gjort ordentlig på linje med DDU, fjernes alt, kjører omstart og legger inn den nye Amd driveren...

 

Men, dukker det opp problemer så er jo selvsagt DDU veien å gå , men har du ikke prøvd å avinstallere fra driveren så prøv det først når du legger den inn.

Lenke til kommentar

Men hvilket passord?

På denne maskina bruker jeg ikke passord siden, vel, ingen andre enn meg har tilgang til den.

Så regner med at jeg ikke behøver å bekymre meg for noe pw greier da?

 

Dersom man har sin Win10 installasjon knyttet til egen Hotmail/MS konto, så må man bruke det passordet for å komme inn i safemode. Jeg hadde min Win10 knyttet mot, og logger inn med,  mitt Hotmail passord. Det blir jo litt unødvendig tungvindt når man er singel. Så etter hvert valgte jeg å logge på med en PIN kode i stedet. DDU's "advarsel" er i realiteten bare en påminnelse om at du ikke kan bruke denne PIN koden din for å komme inn i Safe mode. Men at du må bruke hele det vanlige passordet i stedet. :)

Lenke til kommentar

 

AMD VEGA: Doom 4K/Ultra gaming performance demo & possible specs

http://videocardz.com/64706/amd-vega-doom-4kultra-gaming-performance-demo-possible-specs

Så mulig litt over gtx 1080 ytelse i vulcan. Dette kortet bør bli konkurransedyktig om prisen er meget riktig. "Gammel ytelse" er jo ikkje verdt premium pris ;)

 

Om AMD må bruke 8GB HBM2-minne for å få tilsvarende ytelse som mot GTX 1080 med 8GB GDDR5X har jeg vanskeligheter for å se for meg at AMD vil kunne konkurrere på pris.

Lenke til kommentar

Hmmm... Hadde strengt talt regnet med bedre ytelse i Doom (Vulkan), da dette spillet bruker AMD sine proprietære GCN-intrinsic instruksjoner.

 

Ta for eksempel RX480 vs. GTX 1060, som er ganske like overall i ytelse, der ligger RX480 ganske mye over i Doom-ytelsen. Vega burde her være raskere enn Titan X (Pascal), fordi det er på dette nivået 1080 Ti kommer til å havne

 

 

 

Så mulig litt over gtx 1080 ytelse i vulcan. Dette kortet bør bli konkurransedyktig om prisen er meget riktig. "Gammel ytelse" er jo ikkje verdt premium pris ;)

Om AMD må bruke 8GB HBM2-minne for å få tilsvarende ytelse som mot GTX 1080 med 8GB GDDR5X har jeg vanskeligheter for å se for meg at AMD vil kunne konkurrere på pris.

 

De kan fint konkurrere på pris, det blir bare ikke mye fortjeneste igjen per kort.

Er ikke uten grunn at Nvidia kun har HBM2-minne på Tesla-produkter. Det er dyrt sammenlignet GDDR5X.

Lenke til kommentar

 

 

AMD VEGA: Doom 4K/Ultra gaming performance demo & possible specs

http://videocardz.com/64706/amd-vega-doom-4kultra-gaming-performance-demo-possible-specs

 

deilig å se det knuse 1080. Det var med en veldig laber setup, lite kabinett luft etc, og ikke minst gamle drivere. Når det blir oppdatert blir det knall =)

 

Ja sikkert minst 120fps  :green:

 

Må ikke overdrive nå da  :xmas:

Lenke til kommentar

Ja så lenge det er AMD må det helst yte bedre enn Titan XP til halve prisen ikke sant?

 

Proprietære løsninger er det vel NVIDIA som er kjent for så den kjøper jeg ikke. Vulkan er da ikke proprietære heller, men helt åpen.

 

Men det er liten tvil på at NVIDIA ligger langt foran AMD på GPU.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...