Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Skal ikke se bort i fra at AMD har planer om å fortelle litt mer om compute-GPUer under Supercomputing i midten av November. AMD er nødt til å gjøre noe. Nvidia eier fullstendig dette markedet.

 

Selv om produkter skulle blitt annonsert nå i November ville jeg ikke satt noen penger på at produktene blir tilgjengelige før litt senere i 2017.

 

PS! Polaris ble "annonsert" i desember 2015, og kortene ble tilgjengelige helt i slutten av juni 2016...

 

Nå er det flere ordrer inne til AMD på den profesjonelle sektoren og slik jeg forstår det en avtalt leveringstid i løpet av slutten av 2016 , om det også sørger for at det blir fortgang i utviklingen av konsumentvarianten til like før jul så kommer det ikke som en overraskelse da Amd virkelig trenger å ta igjen markedsandeler.

 

Men 100% tilgjengelighet vil nok ta tid , så det er rimelig å anta at Vega vil bli mer tilgjengelig i starten av 2017.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vega 10 dual chip card in works

 

 

The card will have double amount of HBM 2 memory making it possible to make a 32GB card with a faster memory. It would be a two times 16GB card as each Vega 10 chip can address 16GB HBM 2. This would be a record amount of superfast memory, plus the fact that the computational power can double. At least in theory.

 

Nvidia has GP102 based Quadro card and a deep learning, but expensive, P100 based card with 16GB HBM 2, but putting two Vega 10 chips together, could jeopardize Nvidia’s performance leadership.

Lenke til kommentar

Selv om produkter skulle blitt annonsert nå i November ville jeg ikke satt noen penger på at produktene blir tilgjengelige før litt senere i 2017.

Det kan jo hende de drar en 7970: "lanserer" kortet i desember 2016, og tilgjengelig for salg i januar. Problemet med det er at Nvidia får tid til å svare med sitt 1080 Ti som Jen Hsun har liggende på skrivebordet.

Hvis historien gjentar seg vil Nvidia også ha GV104 klar rundt april/mai neste år.

Lenke til kommentar

Nåda , både Nvidia og Amd har gjort papirlanseringer før , jeg husker godt at RX 480 ble kalt for en papirlansering av flere her på forumet , det snodige var at de kunne kjøpes fra dag 1 og at de gikk fort tom for dem...

 

Det kan også være at RX 480 ble populært blant de som bruker de til "mining"  og at dette påvirket litt tilgjengeligheten i starten.

 

Personlig tror jeg at det er "mulig" at produktene (Vega ) kan komme i begrensede mengder like før jul , trolig annonseres de like før desember og blir tilgjengelig til kjøp sånn at julenissen kan levere disse iført en rød drakt for denne anledningen til julaften.

 

Er litt usikker på om vi vil se 2 varianter av vega nå med en gang, altså den ene som har noen komponenter deaktivert og litt lavere klokk enn det som er toppproduktet. 

Lenke til kommentar

16.10.1

 

 


Radeon Software Crimson Edition 16.10.1 Highlights

  • Support For:
    • Gears of War® 4
    • Mafia III™
  • New AMD CrossFire profile added for DirectX® 11:
    • Shadow Warrior™2

Fixed Issues

    • Deus Ex: Mankind Divided™ may experience minor stutter during gameplay when using AMD CrossFire mode or may crash when launching the in game benchmark.
    • The Crew™ may experience a random or sudden FPS drop while playing.
    • Battlefield™1 may experience flickering on some surfaces when using AMD CrossFire mode.
    • Radeon WattMan may fail to keep Power Limit settings after hitting apply in some cases.
    • Overwatch™ may experience flickering character models while in the hero selection menu or during gameplay in AMD Crossfire mode.
    • Paragon™ may experience flickering while using AMD FreeSync technology and AMD CrossFire mode in conjunction.
    • Pixel Format option is no longer missing for some Radeon RX 400 series products in Radeon Settings.

Known Issues

    • A few game titles may fail to launch, experience performance issues or crash if the third party application "Raptr" has its game overlay enabled. A workaround is to disable the overlay if this is experienced.
    • The Division™ may experience a game hang during extended periods of play while in AMD CrossFire mode.
    • Rise of the Tomb Raider™ may experience an application crash when changing the resolution from in-game menus when running DirectX®12. Users can restart the game to complete the resolution change.
    • While using or having Radeon WattMan open in Radeon Settings in AMD CrossFire mode, the secondary/slave graphics processor clocks will increase to their highest state.
    • H.264 content may experience blocky corruption when streaming using P2P content players on some Radeon RX 400 series graphics products.
Lenke til kommentar

Hvilket "vente-kort" burde jeg kjøpe: RX480 8gb (2900kr) eller Fury Nitro (3500kr)?

 

7970 matrix kortet mitt døde plutselig under spilling i dag. (ikke garanti). Synd at det ikke holdt ut til Vega. Jeg har en gammel maskin som snart skal pensjoneres. 3930k og 1440p 60hz skjerm.

 

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/amd/xfx-radeon-rx-480-rs-4gb/236443.11110/

Lenke til kommentar

Hvilket "vente-kort" burde jeg kjøpe: RX480 8gb (2900kr) eller Fury Nitro (3500kr)?

 

7970 matrix kortet mitt døde plutselig under spilling i dag. (ikke garanti). Synd at det ikke holdt ut til Vega. Jeg har en gammel maskin som snart skal pensjoneres. 3930k og 1440p 60hz skjerm.

Brukt r290/290x til ca 1500/1700kr:)

Lenke til kommentar

Takk for alternativene.

  • XFX 480 4GB RS: Hvis jeg ikke bestemmer meg for noe annet, så kjøper jeg dette i morgen.

  • XFX 480 8GB GTR må være det beste 480'en jeg har sett. Muligens en binned review sample?

  • 290/290x: Skal undersøke bruktmarkedet.

Ser på nettet at man ikke lengre kan låse opp CU's på fury nitro med ny bios. slik man kunne på den første utgaven fra Sapphire. Synd.

 

Edit: Kjøpte Fury Nitro.

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar

Det må nesten være det som er forklaringen på denne?

 

 

PCB analyse av dette kortet+volt mod, forøverig en av mine favoritt youtube kanaler for tiden.

 

Ikke at jeg trur jeg kommer til å kjøpe meg det, men interessant fordi.

 

Td:dr overkill power phases osv. (samme som i fury x). som er positivt da.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

 

Er vel det samme som jeg la ut for 3 dager siden?

 

 

http://wccftech.com/amd-polaris-revisions-performance-per-watt/

 

 

AMD Rolling Out New Polaris GPU Revisions With 50% Better Perf/Watt

 

 

 

Det må nesten være det som er forklaringen på denne?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...