Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi

ExcaliBuR
Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår jeg det riktig, det er fix til AMD drivers? Joda. må nok vente til neste patch før ting ordner seg opp.

or not...

Til neste DX12 blir laget.

Tror du må lese en gang til jeg : "Deus Ex: Mankind Divided DX12 Benchmarked On Nvidia & AMD – Performs Poorly On GeForce"

Og ja trolig ting som må ordnes i koden , men blir det gjort på riktig måte vil ytelsen trolig øke på grønt og rødt.

Er det bare meg eller er du litt vel pro Nvidia?

Personlig mener jeg at i dette tilfellet ligger nok ansvaret hovedsakelig i dårlig implementering av DX12 i spillet og at det ikke er en ren DX12 utgave , selveste DX12 funksjonaliteten ser ut til å fungere på en akseptabel måte ( men har kunnet vært bedre om man ser på de siste vulkan forbdringene).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen vise meg bilde forskjell på DX11 og 12 på ja, på de få spill som er kommet ut?

Oh shit, er jo ikke noe forskjell, skjønner ikke the big deal med DX12 enda idag, kanskje ser vi noe når spill blir bygget opp i DX12.

Deus Ex er bare dårlig konsoll port, hvorfor skulle Fury X tape mot GTX1060. hvilke som helst idiot klarer å se dette rævva spillet er helt ute å kjører.  :nei:

original.jpg

Nå hadde DX9/10 bedre ytelse enn DX11 i lang tid! Det samme ser vi med DX11 mot DX12, så vi må være tålmodige hos spillutviklene denne gangen også! DX12 har større potensiale enn det DX11 har! Nvidia har ikke denne fordelen denne gangen, da AMD eier spillemarkedet med DX12.

Sweclockers har testet Deus Ex: Mankind Divided i DirectX 12

http://www.sweclockers.com/test/22644-snabbtest-deus-ex-mankind-divided-i-directx-12

Endret av Koven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det andre som opplever at Wattman setter effektgrensen til MINUS 50% helt av seg selv? Jeg har prøvd å lagre den på 0 og +50% flere ganger, men etter en liten stund har den satt meg tilbake til MINUS 50%. Kortet har da idlet, eller måtte bryne seg på litt Heartstone (Krever ingen verdens ting) Det har ligget stabilt på 47 +- 3 grader hele tiden.

PS: Jeg har da ikke overclocket noe som helst, det eneste jeg har endret på er target temperatur til 55C

Finnes det noe løsning på dette tullet? :p

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Er det andre som opplever at Wattman setter effektgrensen til MINUS 50% helt av seg selv? Jeg har prøvd å lagre den på 0 og +50% flere ganger, men etter en liten stund har den satt meg tilbake til MINUS 50%. Kortet har da idlet, eller måtte bryne seg på litt Heartstone (Krever ingen verdens ting) Det har ligget stabilt på 47 +- 3 grader hele tiden.

PS: Jeg har da ikke overclocket noe som helst, det eneste jeg har endret på er target temperatur til 55C

Finnes det noe løsning på dette tullet? :p

Har sett noe lignende ja.

Prøv å sette target temperatur til noe høyere og se hva som skjer da.

Lenke til kommentar

Du linker til 4GB modellen av RX470, Malvado linket til 8GB.

I Norge så koster ekstra minne en haug med penger, bare se på diverse tlf du kan kjøpe idag, skal du ha 64GB istedenfor 32GB f.eks, så må du selge hus, bil og barn for å få råd til 64GB, det er hinsides all fornuft, men nå er jo Norge tross alt fornuftes land, eller var det bakvendt land Norge var?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Var jo det jeg sa, men ja jeg endret litt frem og tilbake, men 4GB ekstra koster vist 700kr ekstra i Norge, i bakvendt land der kan alt gå an.......

Skulle man hatt dobbel lagringsplass på tlf, grøss og gru, tørr ikke tenke på hvor mye ekstra det koster.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Nei, jeg skreiv først 470, men i linken til malvado, altså selve url så står det 480 så jeg endret til 480, så tilbake når jeg bare brukte hode.

Ved nærmere ettertanke så viser currency app på tlf at pundet er på 10,8-ish kroner, om det er 100% riktig veit jeg ikke.

Da er det jo fortsatt litt høye priser i Norge, for 209 pund er jo da 2299kr for 8GB, hvis man tar utgangspunkt i 11 kroner.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Bør vel påpekes at jeg linket til feil model  , var vel denne som jeg ønsket å vise fram : https://www.amazon.co.uk/Sapphire-11260-02-20G-Nitro-Memory-Graphics/dp/B01IQS6QE6/ref=sr_1_7?s=computers&ie=UTF8&qid=1473787503&sr=1-7&keywords=RX+480+8GB

Det finnes også 8 Gb versjoner til omtrent 230 pund (tilgjengelig , mens de som tilsvarer 239 dollar er utsolgt )  , men poenget mitt er at det ser ut som man får helt andre priser i andre land og jeg forstår ikke helt hvordan det er mulig å bli såpass kostbar i Norge.

199$ = 1641 Kroner som er faktisk prisen man ser i noen butikker på 4Gb i statene, her I Norge derimot ser vi en pris som starter på 2380 eller snitt på 2499 som er faktisk omtrent 800 kroner mer...

239$ = 1971 Kroner som er faktisk prisen man ser i noen butikker på 8Gb i statene, her i Norge derimot ser vi en pris som starter på 2774 kroner og gjennomsnittelig omtrent 2850 til 2900.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisene i Norge er litt hinsides , se på dette kortet eksempelvis : https://www.amazon.co.uk/Sapphire-Technology-11256-02-20g-470%C2%A08%C2%A0GB-GDDR5%C2%A0PCI/dp/B01J1J7SW8/ref=sr_1_3?s=computers&ie=UTF8&qid=1473782370&sr=1-3&keywords=RX+480+8GB

Med dagens kurs blir det 1896 kroner hos forhandler + frakt...

+ ekstra for 5 års reklamasjon :)

Nja, det kommer an på hva som selges mener nå jeg.

Når jeg kjøpte Amd FX 8350 fikk jeg den for 1500 kroner omtrent , i dag selges den for nesten 1900 (ikke at jeg anbefaler noen å kjøpe den ) , Intel cpu'en i Htpc'en kostet vel omtrent 2800 og sammenligner man kursene på disse to produktene er det ikke så langt ifra den anbefalte utsalgsprisen til produsentene.

Skjermkort derimot ser ut til å ha lavere utsalgspris om det er Nvidia produkter og en noe høyere utsalgspris når det er Amd , personlig tipper jeg det er fordi butikkene i Norge favoriserer det som vanligvis kjøpes av Ola og derfor ser vi mye grønt og mindre rødt , da sier det kanskje seg selv at prisene der kan være høyere.

Tilbake til tråden : 

Ser ut som Alienware nå tar i bruk Polaris i sine laptopper , her kommer den første med RX 470 : http://www.pcworld.com/article/3115758/components-graphics/alienware-laptops-cram-a-full-radeon-rx-470-inside-for-amd-polaris-mobile-debut.html?sf35798298=1

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...