Malvado Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg vil tro at det vil sitte en Vega i Xbox Scorpio som kommer slutten av neste år, og den vil neppe ha en APU fra AMD som er basert på 400-serien.Tviler.Det er nok en GPU ganske lik "Polaris 10". Så, en custom APU med 8 stk. "Jaguar" CPU cores krympet til 14nm og 36CU Polaris GPU. Zen-APU'ene som kommer i andre halvdel av neste år kommer også til å bruke Polaris, ikke Vega. Har du kilder på dette? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg vil tro at det vil sitte en Vega i Xbox Scorpio som kommer slutten av neste år, og den vil neppe ha en APU fra AMD som er basert på 400-serien.Tviler. Det er nok en GPU ganske lik "Polaris 10". Så, en custom APU med 8 stk. "Jaguar" CPU cores krympet til 14nm og 36CU Polaris GPU. Zen-APU'ene som kommer i andre halvdel av neste år kommer også til å bruke Polaris, ikke Vega. Har du kilder på dette? Jeg la ut en lik til den lekkede dokumentasjonen for PS4 NEO. Xbox One og PS4 sine SoC er ganske like med unntak av antall aktive enheter samt minnehierarki. Tviler på at dette endrer seg særlig mye. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg vil tro at det vil sitte en Vega i Xbox Scorpio som kommer slutten av neste år, og den vil neppe ha en APU fra AMD som er basert på 400-serien.Tviler.Det er nok en GPU ganske lik "Polaris 10". Så, en custom APU med 8 stk. "Jaguar" CPU cores krympet til 14nm og 36CU Polaris GPU. Zen-APU'ene som kommer i andre halvdel av neste år kommer også til å bruke Polaris, ikke Vega. Har du kilder på dette? Jeg la ut en lik til den lekkede dokumentasjonen for PS4 NEO. Xbox One og PS4 sine SoC er ganske like med unntak av antall aktive enheter samt minnehierarki. Tviler på at dette endrer seg særlig mye. Nå er det vel viktig å ikke ta for gitt at MS ønsker å kjøre samme løp som sist gang, da ble det jo PS4 som fikk en noe kraftigere brikke mens MS måtte takke til en noe svakere brikke. Når jeg tenker meg om tror jeg at du har trolig helt rett i dette og at sannsynligheten for Vega arkitektur er liten, men det kan godt være at dette blir en "skreddersydd" brikke for MS sine ønsker og at dette igjen vil gjenspeile seg i ytelsen i fremtiden. Vi finner trolig ut av det snart. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Husk at dette er snakk om en "Xbox One and a half", det vil si en oppgradering av eksisterende produkt ikke noen ny generasjon. MS måtte ikke "ta til takke" med en minde kraftig brikke. Både Sony og MS hadde ganske like transistorbudsjett, men Microsoft ønsket bare å bruke det litt annerledes. De ønsket å fortsette med eDRAM-løsningen de hadde på Xbox 360 og det kostet transistorer og $. Sony valgte isteden en delt GDDR5-kontroller mellom GPU og CPU. Microsoft har også brukt plass til flere DSP'er for håndtering av media (lyd, video). Jeg tipper MS i likhet med Sony går for oppdatert "8-core Jaguar CPU" og 30CU+ Polaris GPU og oppgraderer samt øker størrelsen på eDRAM og oppgraderer hovedminne til DDR4. Lenke til kommentar
Koven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Jeg vil tro at det vil sitte en Vega i Xbox Scorpio som kommer slutten av neste år, og den vil neppe ha en APU fra AMD som er basert på 400-serien.Tviler.Det er nok en GPU ganske lik "Polaris 10". Så, en custom APU med 8 stk. "Jaguar" CPU cores krympet til 14nm og 36CU Polaris GPU. Zen-APU'ene som kommer i andre halvdel av neste år kommer også til å bruke Polaris, ikke Vega. Har du kilder på dette? Jeg la ut en lik til den lekkede dokumentasjonen for PS4 NEO. Xbox One og PS4 sine SoC er ganske like med unntak av antall aktive enheter samt minnehierarki. Tviler på at dette endrer seg særlig mye. Xbox one S vil få HDR, og det er kun polaris som støtter det -Og jeg tviler sterkt på at Scorpion kun vil få en CPU-oppgradering! Endret 29. august 2016 av Koven 1 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Husk at dette er snakk om en "Xbox One and a half", det vil si en oppgradering av eksisterende produkt ikke noen ny generasjon. MS måtte ikke "ta til takke" med en minde kraftig brikke. Både Sony og MS hadde ganske like transistorbudsjett, men Microsoft ønsket bare å bruke det litt annerledes. De ønsket å fortsette med eDRAM-løsningen de hadde på Xbox 360 og det kostet transistorer og $. Sony valgte isteden en delt GDDR5-kontroller mellom GPU og CPU. Microsoft har også brukt plass til flere DSP'er for håndtering av media (lyd, video). Jeg tipper MS i likhet med Sony går for oppdatert "8-core Jaguar CPU" og 30CU+ Polaris GPU og oppgraderer samt øker størrelsen på eDRAM og oppgraderer hovedminne til DDR4. Scorpion er ikke en "Xbox and half", men Xbox one S er det! 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Husk at dette er snakk om en "Xbox One and a half", det vil si en oppgradering av eksisterende produkt ikke noen ny generasjon. MS måtte ikke "ta til takke" med en minde kraftig brikke. Både Sony og MS hadde ganske like transistorbudsjett, men Microsoft ønsket bare å bruke det litt annerledes. De ønsket å fortsette med eDRAM-løsningen de hadde på Xbox 360 og det kostet transistorer og $. Sony valgte isteden en delt GDDR5-kontroller mellom GPU og CPU. Microsoft har også brukt plass til flere DSP'er for håndtering av media (lyd, video). Jeg tipper MS i likhet med Sony går for oppdatert "8-core Jaguar CPU" og 30CU+ Polaris GPU og oppgraderer samt øker størrelsen på eDRAM og oppgraderer hovedminne til DDR4. Scorpion er ikke en "Xbox and half", men Xbox one S er det! Nope. "Xbox One S" er i bestefall en "XBox One point one" Vil vel kalle den en "Xbox One Mini" Det er i bunn og grunn samme brikke som i originale XBox One, med mindre oppdateringer i blant annet video blokker og krymping til 16nm (ikke 14nm som Polaris er utvikler for). Klokkefrekvensen er også økt litt for å pushe igjennom mer data (10-bit). Økte klokkefrekvenser gir også bedre båndbredde til ESRAM. Hadde de oppgradert til en Polaris GPU burde det vært et mye høyere boost. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-xbox-one-s-has-a-gpu-overclock-and-we-have-benchmarked-it X949211-001 DG4001FYG87IA (Includes 1.75 GHz AMD "Jaguar" 8-core CPU + overclocked 914 MHz AMD Radeon Graphics GPU) https://www.ifixit.com/Teardown/Xbox+One+S+Teardown/65572#s135534 Følgende brikke: Texas Instruments SN75DP159 6 Gb/s DP++ to HDMI Retimer Hjelper til med 4K (HDMI 2.0) og HDR-output. Polairs har "native" HDMI 2.0. Hadde hadde GPU vært oppgradert ser jeg ikke behovet for en DisplayPort til HDMI retimer. En ting er iallefall sikkert, konsollmarkedet blir et eneste kaos nå med flere forskjellige revisjoner av samme konsoller med forskjellige capabilities. Ett av hovedargumentene for konsoll, at du har en stabil platform i flere år er nå på vei til å forsvinne. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Tja, blir det ikke egentlig bare slik at de nye spillene som kommer med en XBONE Scorpio og senere, så kan man spille spillene i "Ultra". Mens med den originale XBONE så blir grafikken satt til "High"? Alle spill skal jo fungere uavhengig av hvilken konsoll versjon du har.. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Moderatormelding Et innlegg flyttet til Zen-tråden. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg tipper MS i likhet med Sony går for oppdatert "8-core Jaguar CPU" og 30CU+ Polaris GPU og oppgraderer samt øker størrelsen på eDRAM og oppgraderer hovedminne til DDR4. 320GB/s med DDR4? Det kan være noe gjennomsnitt båndbredde utregning med DDR4+ESRAM, men jeg tviler på at Project Scorpio vil bruke så mye av transistorbudsjettet på ESRAM mtp (opptil) 4K render oppløsning og heller vil kutte det ut. GPU'en vil være relativ stor med 6TFlops. Vega basert GPU er vel en mulighet mtp en strøm til ytelse forbedring Vega visnok skal ha over Polaris (hvis det ikke bare er grunnet HBM2, som Prosject Scorpio ikke vil bruke basert på bildene/rendringene), så er det en klar fordel for en konsoll SoC. Prosject Scorpio kommer vel over et år etter PS4 Neo, så Zen baserte CPU kjerner er vel heller ikke å utelukke. Lenke til kommentar
Koven Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg vil tro at det vil sitte en Vega i Xbox Scorpio som kommer slutten av neste år, og den vil neppe ha en APU fra AMD som er basert på 400-serien.Tviler.Det er nok en GPU ganske lik "Polaris 10". Så, en custom APU med 8 stk. "Jaguar" CPU cores krympet til 14nm og 36CU Polaris GPU. Zen-APU'ene som kommer i andre halvdel av neste år kommer også til å bruke Polaris, ikke Vega. Har du kilder på dette? Jeg la ut en lik til den lekkede dokumentasjonen for PS4 NEO. Xbox One og PS4 sine SoC er ganske like med unntak av antall aktive enheter samt minnehierarki. Tviler på at dette endrer seg særlig mye. Hva har NEO med scorpion å gjøre? Det er vel kun MS og AMD som vet hva scorpion vil inneholde av hardware... Det er over et år til scorpion vil komme på markedet, og da er både ZEN og Vega vært ute i markedet en stund! Hvorfor vil ikke AMD da klare å lage en APU som inneholder VEGA slutten av neste år? 1 Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Så får vi heller ta en eventuell lansering av Vega i 2016 som en positiv overraskelse http://videocardz.com/63450/amd-vega-to-launch-in-1h-2017 Det er ingen positiv overraskelse, det er en latterlig forsinkelse. Gitt at Vega yter det samme som 1070 og 1080, eller bedre, så har det fortsatt ingenting å si. Innen den tid har Nvidia allerede sitt HBM2-kort klart (og de har allerede langt høyere klokkehastigheter for sin arkitektur og langt bedre strømforbruk, for øyeblikket). Oktober var allerede en "sen" lansering; nå har de altså utsatt det ytterligere 6 måneder. Det er rett og slett ufordøyelig. Glem 1080; de kunne i det minste ha lansert en prisgunstig konkurrent til 1070en for 3500-4000,- til oktober. Men den gang ei! Alt dette fordi de har prioritert Zen over alt annet. Forstår meg ikke på AMD i det hele tatt. De har en samlet R&D som er 50% lavere enn Nvidia og 1200% lavere enn Intel. I stedet for å fokusere på ett segment, deler de det opp i to. Ren idioti, spør du meg. Greitt nok at det er i servermarkedet alle pengene ligger, men da kan de i det minste droppe fokuset på skjermkort. Zen bør faen meg være verdt det. Misliker allerede en viss taiwaneser fra det grønne laget -- trenger ikke å gjøre det samme for det røde laget. Endret 31. august 2016 av La Menthe 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Malvado: lagerstatus nettside for noen EU land http://m.pricerunner.se/cl/37/Grafikkort#q=rx480&search=rx480 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Malvado: lagerstatus nettside for noen EU land http://m.pricerunner.se/cl/37/Grafikkort#q=rx480&search=rx480 Ikke mange kort på lager nei... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Så får vi heller ta en eventuell lansering av Vega i 2016 som en positiv overraskelse http://videocardz.com/63450/amd-vega-to-launch-in-1h-2017 Det er ingen positiv overraskelse, det er en latterlig forsinkelse. Gitt at Vega yter det samme som 1070 og 1080, eller bedre, så har det fortsatt ingenting å si. Innen den tid har Nvidia allerede sitt HBM2-kort klart (og de har allerede langt høyere klokkehastigheter for sin arkitektur og langt bedre strømforbruk, for øyeblikket). Oktober var allerede en "sen" lansering; nå har de altså utsatt det ytterligere 6 måneder. Det er rett og slett ufordøyelig. Glem 1080; de kunne i det minste ha lansert en prisgunstig konkurrent til 1070en for 3500-4000,- til oktober. Men den gang ei! Alt dette fordi de har prioritert Zen over alt annet. Forstår meg ikke på AMD i det hele tatt. De har en samlet R&D som er 50% lavere enn Nvidia og 1200% lavere enn Intel. I stedet for å fokusere på ett segment, deler de det opp i to. Ren idioti, spør du meg. Greitt nok at det er i servermarkedet alle pengene ligger, men da kan de i det minste droppe fokuset på skjermkort. Zen bør faen meg være verdt det. Misliker allerede en viss taiwaneser fra det grønne laget -- trenger ikke å gjøre det samme for det røde laget. Vanskelig å si hva som skjer videre, men personlig så har jeg mer eller mindre sluttet å bry meg om alt rotet og tar ting heller når det kommer. Så får vi se om vi blir overrasket eller om vi bør slutte å se på Amd som en konkurrent til Nvidia på høy ytelse segmentet når det gjelder skjermkort. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 (endret) 16.8.3 er ute. Radeon Software Crimson Edition 16.8.3 Highlights New AMD CrossFire profile added for DirectX® 11: Deus Ex™: Mankind Divided Battlefield™ 1 Beta Fixed IssuesA random blank or colored screen may be experienced intermittently on some Radeon RX 400 series products while gaming.Known IssuesA few game titles may fail to launch or crash if the AMD Gaming Evolved overlay is enabled. A temporary workaround is to disable the AMD Gaming Evolved "In Game Overlay". Radeon Software may intermittently fail to install or hang on some AMD CrossFire configurations. If this happens users can reboot and re-install without issue as a workaround. Grand Theft Auto V™ may experience an application hang on Radeon RX 400 Series Graphics when playing at 4K resolution in story mode. A small number of 144hz non-FreeSync enabled displays may exhibit flickering during gaming or on desktop. Ark Survival Evolved™ may experience an error message when trying to launch the game in some configurations. DOTA2™ may experience an application hang when using the Vulkan™ API and changing resolution or game/quality settings. Corruption may be experienced in Rise of the Tomb Raider using the DirectX®12 API on some Hybrid Graphics configurations when performing a task switch. Shader Cache may remain be enabled when set to "off" in Radeon Settings on some Hybrid Graphics configurations. Radeon RX 480 graphics may experience intermittent stuttering in The Division™ when high game settings are used and vsync is enabled. Battlefield™ 4 may experience intermittent crashes when using Mantle. As a work around users are suggested to switch to DirectX®11. Radeon Pro Duo may experience a black screen in Total War™: Warhammer with the games API set to DirectX®12 and V-Sync enabled. World of Tanks™ may experience stuttering after performing a task switch in AMD CrossFire mode. Rocket League™ may experience flickering when in AMD CrossFire mode. Ashes of the Singularity™ may experience an application crash with "crazy" in game settings and Multi-GPU enabled. Kanskje den releasen med flest fixes... Endret 1. september 2016 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Med flest Known Issues mener du Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Var ment ironisk Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 og de har allerede langt høyere klokkehastigheter for sin arkitektur og langt bedre strømforbruk Klarer AMD og få samme frakvenser som Nvidia uten at TDP rører segså er vi inne på noe, rx480 på 2ghz funker nok helt fint Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Frekvensen har ikke si mye i si, men heller at arkitekturen holder tritt i ytelse, eller overgår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå