Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

 

 

 

Flott! Beste å ha likt :)

 

 

Kjøre med akkurat samme settings om deg med gtx 1080 og 1440p ultrasettings og vulcan. 

 

 

Ja ikke så alt for stor forskjell egentlig, forsvinner 15 fps bare på recorderen og du har nå mye fetere cpu enn 4770K som eg sitter på :p Fury greier seg nå bra i Doom med Vulkan med sin lave clock på 1050mhz vs 2100mhz ;)

 

Hvorfor er bildet ditt så utrolig rødt iforhold til nizzen sin? Var nesten forferdelig å se på i forhold. 

 

Hadde mye lavere gamma settings og var en dårlig setting på recorder. Men er bedre her ->

 

 

Du er jo nede i 80 fps ute ved 1:00  :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imponerende å se hvilken forskjell disse nye API'ene kan utgjøre. Mye av denne rendering besparelsen for AMD med Vulkan i Doom kommer fra shader intrinsics. Noe av denne funksjonaliteten vil også Nvidia få igjennom SM6.0 når det kommer, men det gjelder da DX12 og ikke Vulkan. Jeg vil tro Nvidia vil få ihvertfall noe av dette i Vulkan etterhvert. 

 

https://techaltar.com/amd-improving-gcn-shader-intrinsic-functions/

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Imponerende å se hvilken forskjell disse nye API'ene kan gjøre. Mye av denne rendering besparelsen for AMD med Vulkan i Doom kommer fra shader intrinsics. Noe av denne funksjonaliteten vil også Nvidia få igjennom SM6.0 når det kommer, men det gjelder da DX12 og ikke Vulkan. Jeg vil tro Nvidia vil få ihvertfall noe av dette i Vulkan etterhvert. 

 

https://techaltar.com/amd-improving-gcn-shader-intrinsic-functions/

 

Det begynner å se veldig bra ut både på driver nivå og hardware messig for Amd, selv om mye av GCN arkitekturen er relativ gammel.

Lenke til kommentar

selv mister jeg alltid altfor mye fps ved recording... testet mange forskjellige ikke fornøyd med noe.. dere Gtx folk har vel shadowplay til den jobben  :ohmy:  Hva bruker dere/hva er dere fornøyd med?

Shadowplay selvfølgelig med nVidia skjermkort. AMD har vel noe tilsvarende vel?

Lenke til kommentar

selv mister jeg alltid altfor mye fps ved recording... testet mange forskjellige ikke fornøyd med noe.. dere Gtx folk har vel shadowplay til den jobben  :ohmy:  Hva bruker dere/hva er dere fornøyd med?

 

Er vel noe som heter evolve/gaming evolved eller noe som har noe slikt i seg tror jeg, aldri brukt eller interessert meg for slikt, men du får vel denne tingen automatisk når du legger inn den der crimson drivern.

Lenke til kommentar

Nyeste beta av AIDA 64:

 

AIDA64 Extreme Edition v5.75.3916 Beta

download.aida64.com/aida64extreme_build_3916_d2wq5vbtgm.zip

RemoteSensor LCD / JSON API via /api URL
extended CPUID features (APM Power Reporting)
extended CPUID features (Connected Standby)
extended CPUID features (Running Average Power Limit)
preliminary support for AMD Naples CPU
preliminary support for AMD Snowy Owl CPU
extended chipset information for AMD Carrizo, Bristol Ridge, Stoney Ridge
extended chipset information for Intel Broadwell IMC, Broadwell-H IMC, Kaby Lake IMC, Skylake IMC,
extended and fixed chipset information for Intel Broadwell-E IMC, Haswell-E IMC, Ivy Bridge-E IMC, Sandy Bridge-E IMC
identification of Intel Core i3/i5/i7-7000 Series (aka Kaby Lake-U)
identification of Intel Core m3/i5/i7-7000 Series (aka Kaby Lake-Y)
improved power measurement for AMD Kaveri, Bald Eagle, Godavari
chipset information for AMD K17 (Zen Summit Ridge) FCH
chipset information for AMD K17 (Zen Summit Ridge) IMC
chipset information for AMD K17.1 (Zen Raven Ridge) FCH
chipset information for AMD K17.1 (Zen Raven Ridge) IMC
chipset information for AMD Promontory ASM2016
SMBus support for AMD K17 (Zen Summit Ridge) FCH
SMBus support for AMD K17.1 (Zen Raven Ridge) FCH
Display / GPU / AMD PowerTune information for Tonga, Fiji, Polaris
Display / GPU / AMD PowerPlay7 clock levels list for Carrizo, Bristol Ridge, Stoney Ridge
Display / GPU / extended AMD PowerPlay7 information
improved GPU clock measurement for AMD Polaris
native memory clock measurement for AMD Polaris
native GPU utilization measurement for AMD Carrizo, Bristol Ridge, Stoney Ridge
monitor information / improved vendor and model name detection
motherboard specific sensor info for Lenovo SkyBay
fixed: GPU current and power measurement for AMD Fiji
Lenke til kommentar

Går J tregt med partnerkortene. Ryktes at Gtx 1060 partnerkort kommer samtidig som release.

 

Det stemmer.

 

I motsetning til med 1070/1080 kommer partnere ikke til å selge FE-kort. Disse blir bare solgt direkte fra nvidia.com i en begrenset periode.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060,  .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia.

Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også.

 

Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060,  .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia.

Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også.

 

Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første.

 

Nå er jeg ikke helt med... 

 

Det er to helt forskjellige brikker vi snakker om her. Helt forskjellige produksjons-batcher.

1060 = GP106

1070/1080 = GP104

 

Selv om det foreløpig ikke er grafikk så er det også en 16nm FinFET+ brikke:

P100 = GP100

Lenke til kommentar

 

Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060,  .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia.

Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også.

 

Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første.

 

Nå er jeg ikke helt med... 

 

Det er to helt forskjellige brikker vi snakker om her. Helt forskjellige produksjons-batcher.

1060 = GP106

1070/1080 = GP104

 

Selv om det foreløpig ikke er grafikk så er det også en 16nm FinFET+ brikke:

P100 = GP100

 

 

Er det?

Da er det jeg som faktisk har misforstått der...

Var skråsikker på at 1060 var basert på 1080 som det har blitt gjort før.

Lenke til kommentar
Beta driver 16.300.0 for Radeon RX 480 for Win 8.1 x64 support

DriverVer=07/12/2016, 16.300.0.0000

HIGHLIGHTS

Introduce support for Windows 8.1 (64-bit) on Radeon RX 480


KNOWN ISSUES

A few game titles may fail to launch or crash if the AMD Gaming Evolved overlay is enabled. A temporary workaround is to disable the AMD Gaming Evolved "In Game Overlay".
Disabling AMD Crossfire mode on Radeon™ RX 480 in Radeon Settings may disable the device in Windows Device Manager or cause a system hang. A workaround is to reboot the system to re-enable the device.


File's name :
amd-radeon-rx480-win8.1-64bit-crimson-edition-july13.exe

Download it right here :
support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/...1-Release-Notes.aspx
Lenke til kommentar

 

 

Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060,  .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia.

Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også.

 

Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første.

 

Nå er jeg ikke helt med... 

 

Det er to helt forskjellige brikker vi snakker om her. Helt forskjellige produksjons-batcher.

1060 = GP106

1070/1080 = GP104

 

Selv om det foreløpig ikke er grafikk så er det også en 16nm FinFET+ brikke:

P100 = GP100

 

 

Er det?

Da er det jeg som faktisk har misforstått der...

Var skråsikker på at 1060 var basert på 1080 som det har blitt gjort før.

 

x60 har vel vært egen brikke siden 5xx serien?

Lenke til kommentar

 

 

Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060,  .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia.

Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også.

 

Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første.

 

Nå er jeg ikke helt med... 

 

Det er to helt forskjellige brikker vi snakker om her. Helt forskjellige produksjons-batcher.

1060 = GP106

1070/1080 = GP104

 

Selv om det foreløpig ikke er grafikk så er det også en 16nm FinFET+ brikke:

P100 = GP100

 

 

Er det?

Da er det jeg som faktisk har misforstått der...

Var skråsikker på at 1060 var basert på 1080 som det har blitt gjort før.

 

 

Det har vel skjedd et par ganger at et "x60" kort eller eventuelt OEM-only produkter har vært en veldig cut-down 104-brikke. Sist var vel med Kepler. Mulig også noen OEM gjorde det med Maxwell.

 

For retail Pascal blir det følgende:

GTX 1060 6GB = GP106 (10 av 10 SM aktivert) - Tilgjengelig 19. juli

GTX 1060 3GB = GP106 (9 av 10 SM aktivert) - Tilgjengelig begynnelsen av august

 

GP106 er ganske mye mindre enn GP104 (ca. 200 mm2 versus 314 mm2). Den er også litt mindre enn Polaris 10 som vel ligger på rundt 230 mm2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...