Nizzen Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Flott! Beste å ha likt Kjøre med akkurat samme settings om deg med gtx 1080 og 1440p ultrasettings og vulcan. Ja ikke så alt for stor forskjell egentlig, forsvinner 15 fps bare på recorderen og du har nå mye fetere cpu enn 4770K som eg sitter på Fury greier seg nå bra i Doom med Vulkan med sin lave clock på 1050mhz vs 2100mhz Hvorfor er bildet ditt så utrolig rødt iforhold til nizzen sin? Var nesten forferdelig å se på i forhold. Hadde mye lavere gamma settings og var en dårlig setting på recorder. Men er bedre her -> Du er jo nede i 80 fps ute ved 1:00 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Imponerende å se hvilken forskjell disse nye API'ene kan utgjøre. Mye av denne rendering besparelsen for AMD med Vulkan i Doom kommer fra shader intrinsics. Noe av denne funksjonaliteten vil også Nvidia få igjennom SM6.0 når det kommer, men det gjelder da DX12 og ikke Vulkan. Jeg vil tro Nvidia vil få ihvertfall noe av dette i Vulkan etterhvert. https://techaltar.com/amd-improving-gcn-shader-intrinsic-functions/ Endret 13. juli 2016 av MistaPi Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 selv mister jeg alltid altfor mye fps ved recording... testet mange forskjellige ikke fornøyd med noe.. dere Gtx folk har vel shadowplay til den jobben Hva bruker dere/hva er dere fornøyd med? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Imponerende å se hvilken forskjell disse nye API'ene kan gjøre. Mye av denne rendering besparelsen for AMD med Vulkan i Doom kommer fra shader intrinsics. Noe av denne funksjonaliteten vil også Nvidia få igjennom SM6.0 når det kommer, men det gjelder da DX12 og ikke Vulkan. Jeg vil tro Nvidia vil få ihvertfall noe av dette i Vulkan etterhvert. https://techaltar.com/amd-improving-gcn-shader-intrinsic-functions/ Det begynner å se veldig bra ut både på driver nivå og hardware messig for Amd, selv om mye av GCN arkitekturen er relativ gammel. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 selv mister jeg alltid altfor mye fps ved recording... testet mange forskjellige ikke fornøyd med noe.. dere Gtx folk har vel shadowplay til den jobben Hva bruker dere/hva er dere fornøyd med? Shadowplay selvfølgelig med nVidia skjermkort. AMD har vel noe tilsvarende vel? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 selv mister jeg alltid altfor mye fps ved recording... testet mange forskjellige ikke fornøyd med noe.. dere Gtx folk har vel shadowplay til den jobben Hva bruker dere/hva er dere fornøyd med? Er vel noe som heter evolve/gaming evolved eller noe som har noe slikt i seg tror jeg, aldri brukt eller interessert meg for slikt, men du får vel denne tingen automatisk når du legger inn den der crimson drivern. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) http://www.gamersnexus.net/game-bench/1561-shadowplay-vs-fraps-vs-gvr-recording-benchmark GVR ser det ut som... Windows 10 Game DVR noe særlig? har ikke sett tilbake på recording programmer etter shadowplay. Endret 13. juli 2016 av nagina Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Lenge siden eg har prøvd den som er i gaming evolve pga. eg aldri installerer det med driverene. Men ikke noe som slår shadowplay. DigitalFoundry testet Fury X/480 vs GTX 1080/ GTX 1070/ GTX 980 Ti Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Barry Kripke som er voiceover? Endret 13. juli 2016 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 selv mister jeg alltid altfor mye fps ved recording... testet mange forskjellige ikke fornøyd med noe.. dere Gtx folk har vel shadowplay til den jobben Hva bruker dere/hva er dere fornøyd med? https://obsproject.com Du har flere valg med OBS enn Shadowplay og alternativet til AMD jeg ikke kommer på navnet på. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Nyeste beta av AIDA 64: AIDA64 Extreme Edition v5.75.3916 Betadownload.aida64.com/aida64extreme_build_3916_d2wq5vbtgm.zipRemoteSensor LCD / JSON API via /api URLextended CPUID features (APM Power Reporting)extended CPUID features (Connected Standby)extended CPUID features (Running Average Power Limit)preliminary support for AMD Naples CPUpreliminary support for AMD Snowy Owl CPUextended chipset information for AMD Carrizo, Bristol Ridge, Stoney Ridgeextended chipset information for Intel Broadwell IMC, Broadwell-H IMC, Kaby Lake IMC, Skylake IMC,extended and fixed chipset information for Intel Broadwell-E IMC, Haswell-E IMC, Ivy Bridge-E IMC, Sandy Bridge-E IMCidentification of Intel Core i3/i5/i7-7000 Series (aka Kaby Lake-U)identification of Intel Core m3/i5/i7-7000 Series (aka Kaby Lake-Y)improved power measurement for AMD Kaveri, Bald Eagle, Godavarichipset information for AMD K17 (Zen Summit Ridge) FCHchipset information for AMD K17 (Zen Summit Ridge) IMCchipset information for AMD K17.1 (Zen Raven Ridge) FCHchipset information for AMD K17.1 (Zen Raven Ridge) IMCchipset information for AMD Promontory ASM2016SMBus support for AMD K17 (Zen Summit Ridge) FCHSMBus support for AMD K17.1 (Zen Raven Ridge) FCHDisplay / GPU / AMD PowerTune information for Tonga, Fiji, PolarisDisplay / GPU / AMD PowerPlay7 clock levels list for Carrizo, Bristol Ridge, Stoney RidgeDisplay / GPU / extended AMD PowerPlay7 informationimproved GPU clock measurement for AMD Polarisnative memory clock measurement for AMD Polarisnative GPU utilization measurement for AMD Carrizo, Bristol Ridge, Stoney Ridgemonitor information / improved vendor and model name detectionmotherboard specific sensor info for Lenovo SkyBayfixed: GPU current and power measurement for AMD Fiji Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Går J tregt med partnerkortene. Ryktes at Gtx 1060 partnerkort kommer samtidig som release. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Går J tregt med partnerkortene. Ryktes at Gtx 1060 partnerkort kommer samtidig som release. Det stemmer. I motsetning til med 1070/1080 kommer partnere ikke til å selge FE-kort. Disse blir bare solgt direkte fra nvidia.com i en begrenset periode. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 (endret) Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060, .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia. Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også. Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første. Endret 15. juli 2016 av Malvado Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060, .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia. Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også. Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første. Nå er jeg ikke helt med... Det er to helt forskjellige brikker vi snakker om her. Helt forskjellige produksjons-batcher. 1060 = GP106 1070/1080 = GP104 Selv om det foreløpig ikke er grafikk så er det også en 16nm FinFET+ brikke: P100 = GP100 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060, .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia. Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også. Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første. Nå er jeg ikke helt med... Det er to helt forskjellige brikker vi snakker om her. Helt forskjellige produksjons-batcher. 1060 = GP106 1070/1080 = GP104 Selv om det foreløpig ikke er grafikk så er det også en 16nm FinFET+ brikke: P100 = GP100 Er det? Da er det jeg som faktisk har misforstått der... Var skråsikker på at 1060 var basert på 1080 som det har blitt gjort før. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Beta driver 16.300.0 for Radeon RX 480 for Win 8.1 x64 supportDriverVer=07/12/2016, 16.300.0.0000HIGHLIGHTSIntroduce support for Windows 8.1 (64-bit) on Radeon RX 480KNOWN ISSUESA few game titles may fail to launch or crash if the AMD Gaming Evolved overlay is enabled. A temporary workaround is to disable the AMD Gaming Evolved "In Game Overlay".Disabling AMD Crossfire mode on Radeon™ RX 480 in Radeon Settings may disable the device in Windows Device Manager or cause a system hang. A workaround is to reboot the system to re-enable the device.File's name :amd-radeon-rx480-win8.1-64bit-crimson-edition-july13.exeDownload it right here :support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/...1-Release-Notes.aspx Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060, .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia. Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også. Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første. Nå er jeg ikke helt med... Det er to helt forskjellige brikker vi snakker om her. Helt forskjellige produksjons-batcher. 1060 = GP106 1070/1080 = GP104 Selv om det foreløpig ikke er grafikk så er det også en 16nm FinFET+ brikke: P100 = GP100 Er det? Da er det jeg som faktisk har misforstått der... Var skråsikker på at 1060 var basert på 1080 som det har blitt gjort før. x60 har vel vært egen brikke siden 5xx serien? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Spørsmålet er tilgjengelighet , viser det seg at 1070 og 1080 har svært gode yields så må jo Nvidia kannibalisere disse for å kunne by på 1060, .altså man deaktiverer en helt funksjonell brikke for å selge den til lavere pris, ikke en god deal med andre ord for Nvidia. Personlig tror jeg det ikke kommer til å skje og at Nvidia trolig vil komme med en lavere priset variant som ikke har noe deaktivert , på den måten blir jo waferne utnyttet langt bedre også. Så viser det seg at vi snakker om svært gode yields for 1080 og 1070 som er selvsagt bra så kan vi ikke forvente at det kommer store mengder 1060 med det første. Nå er jeg ikke helt med... Det er to helt forskjellige brikker vi snakker om her. Helt forskjellige produksjons-batcher. 1060 = GP106 1070/1080 = GP104 Selv om det foreløpig ikke er grafikk så er det også en 16nm FinFET+ brikke: P100 = GP100 Er det? Da er det jeg som faktisk har misforstått der... Var skråsikker på at 1060 var basert på 1080 som det har blitt gjort før. Det har vel skjedd et par ganger at et "x60" kort eller eventuelt OEM-only produkter har vært en veldig cut-down 104-brikke. Sist var vel med Kepler. Mulig også noen OEM gjorde det med Maxwell. For retail Pascal blir det følgende: GTX 1060 6GB = GP106 (10 av 10 SM aktivert) - Tilgjengelig 19. juli GTX 1060 3GB = GP106 (9 av 10 SM aktivert) - Tilgjengelig begynnelsen av august GP106 er ganske mye mindre enn GP104 (ca. 200 mm2 versus 314 mm2). Den er også litt mindre enn Polaris 10 som vel ligger på rundt 230 mm2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå